Motormanagement melding blijft terugkomen

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Jackpot18

Motormanagement melding blijft terugkomen

Bericht door Jackpot18 » 13 jul 2015, 13:45

Goedemiddag allen,

in Januari 2015 een mooie BMW 1 serie aangeschaft bij een plaatselijke BMW Dealer. Maar al snel begonnen de problemen. Laat ik voorop stellen dat we altijd netjes zijn geholpen tot nu toe. Maar ze komen er niet uit.

Het motormanagement meldingslampje begon te branden, de auto schokte en wilde alleen nog in hele hoge toeren vooruit komen. In zijn vrij schommelde de toeren van 0,5 naar 2,5.... Er viel niet meer mee te rijden. terug naar dealer en die heeft de auto uitgelezen. Hij gaf een aantal meldingen aan. Voornamelijk over de Gasklep en de Luchtmassa meter. Deze zijn beide nu vervangen ( na 5 x terug geweest te zijn). Elke keer ging het lampje na een week weer branden en hadden we weer hetzelfde probleem. Nu zijn we voor 3 weken terug weer terug geweest ( na een maand of 2). Er zat een stekkertje los en die hebben zij nu vast gezet. Toch mocht ook dit niet baten en zitten we vanaf vorige week weer met hetzelfde probleem. De dealer weet niet wat er aan de hand is... Nu rijd de auto wel, alleen geeft hij bij het opstarten de melding aan. die blijft wel in het bovenste gedeelte van de cockpit staan , maar niet op de BC. Tot vanmorgen. Ik kreeg ook onder het rijden nu de melding en de toeren van de auto vielen weg. Ik overgeschakeld in zijn 2 en toen reed hij weer verder en verdween de melding.

De Dealer heeft op dit moment geen leenauto, dus morgen gaat hij weer terug. Maar ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in. Vanaf januari lopen we nu al met deze problemen...

Iemand enig idee?

Grtz

Source

Re: Motormanagement melding blijft terugkomen

Bericht door Source » 13 jul 2015, 19:00

De auto naar iemand brengen die er wel wat vanaf weet.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

streamline

Re: Motormanagement melding blijft terugkomen

Bericht door streamline » 14 jul 2015, 11:18

De auto net zo hard weer terug blijven brengen naar de dealer.

Wat ook kan helpen, is het consumentenrecht. (er even van uitgaande dat je deze auto particulier hebt gekocht) Daar zit een bepaling in dat de koop kan worden ontbonden als het product ondeugdelijk blijkt te zijn.

Soortgelijk iets meegemaakt met een familielid en een Mercedes E-klasse die allerlei onverklaarbare storingen had. Na 15 keer bij de dealer gestaan te hebben aangegeven dat hij de koop wilde ontbinden, toen kon het wel opgelost worden. Was een dure reparatie en de auto was wel 3 weken weg.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”