E46 318i PDC sensor defect

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jos1985

E46 318i PDC sensor defect

Bericht door jos1985 » 02 jul 2015, 15:11

Goedendag,

Mijn naam is Jos en ik heb sinds kort een BMW 318i Touring bij een dealer gekocht.

Ik heb het volgende probleem:
Mijn pdc werkte niet. Als ik de automaat in zijn achteruit zette kreeg ik een lange piep. Ik heb eerst zelf gechecked welke sensoren er niet werkte. 2 vd 4 gaven geen tikkend signaal.
Ik ben terug gegaan naar de desbetreffende dealer en hij heeft de 1 sensor vervangen en de andere had een kabelbreukje. Dit heeft hij gemaakt. Alles werkte, totdat ik de garage uitreed en het zelf nog eens ging uittestten. Ook de lange piep was verdwenen (In de garage heb ik zelf gezien dat het werkte).
Uiteraard ben ik gelijk terug gegaan. Hij heeft de sensor van het kabelbreukje ook vervangen en alles werkte weer prima. Weer naar buiten gereden, nog een keer geprobeerd en weer werkte het niet.
Als hij hem uitleest komen er geen fout meldingen meer.
Volgens de computer werkt alles naar behoren. Ook het tikkende geluid van de sensors is overal hoorbaar.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen hieraan?

Binnenkort gaat de auto weer naar de dealer. Alles is nog garantie en op zijn kosten. Maar zelf ben ik erg nieuwsgierig of andere mensen hier ook ervaring mee hebben. Ik heb een aantal onderwerpen gelezen op dit forum, maar nog niet echt een goed antwoord gevonden op mijn probleem.

Mvg,

Jos

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”