Alexander: E46 320i Touring (2003)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
MrLomax

Alexander: E46 320i Touring (2003)

Bericht door MrLomax » 15 jun 2015, 11:27

Hallo allemaal,

Ook ik heb vaker op dit forum gekeken en tips gevonden (nu was het over olie verbruik). Toch maar even snel geregistreerd. Aanvullingen op mijn profiel ga ik binnenkort doen wanneer ik thuis ben en tijd heb, meestal heb ik geen tijd op mijn werk. Hopelijk kan ik ook af en toe een goede bijdrage leveren.

Ik ben 32 jaar en woon in Utrecht. Ik heb in mei (2015) mijn E46 Touring 320i uit 2003 met 192.000 km gekocht. Het is mijn eerste BMW en ben er tot nu toe super blij mee! Al langer speelde ik met het idee een BMW te kopen wanneer mijn vorige auto op was of nog meer hoge onderhoudskosten gingen komen. Na problemen in februari ben ik opzoek gegaan naar een goede E46. Daarbij hulp gekregen van vrienden, collega's en tips van dit forum. De auto wordt momenteel dagelijks gebruikt voor woon-werk verkeer maar door mijn baan kan dat ook zo maar weer anders zijn (afhankelijk van waar mijn klant zit). Gemiddeld rij ik zo'n 20.000 km per jaar (inclusief vakanties).

Iedere keer dat ik ermee rijd geniet ik weer van de auto. Verder probeer ik er ook goed mee om te gaan en te verzorgen. Laatst op internet 5 liter Castrol 5w30 gekocht en dat was maar goed ook, dit weekend begon het oranje olie lampje te branden dus netjes bij gevuld.

Met vriendelijke groet,
Alexander.

Bart70
Contacteer:

Re: Alexander: E46 320i Touring (2003)

Bericht door Bart70 » 15 jun 2015, 14:50

Welkom hier Alexander !

Leuk te lezen dat je de wagen hebt die je al langer begeerde als ik het goed begrijp.

We zullen de fotootjes geduldig afwachten, daar zijn we namelijk gek op hier :duim:

Mag ik vragen waarom je een benzine uitvoering hebt gekocht met 20.000 km per jaar ? Of is dit in verband met de onzekerheid van je werk dat dit zomaar een stuk minder kilometers kunnen worden ?

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers :duim:

MrLomax

Bericht door MrLomax » 15 jun 2015, 15:22

Hoi Bart,

Bewust voor benzine gekozen, ook met 20k km per jaar. Het kan zomaar zijn dat ik voor mijn werk een langere periode moet zijn bij een klant waarbij de auto geen optie is ivm parkeren. Dan is het dus de fiets of OV (dat laatste liever niet uiteraard) en zal het aantal km's ook flink dalen. Kosten technisch is het dan niet zo fijn om een diesel te hebben.
Bijkomende reden is dat Utrecht een milieu zone heeft waarbij diesels van voor 2001 geweerd worden en ik niet weet wanneer ze die grens omhoog gooien. Geen zin om nu een auto te kopen die ik over een jaar moet verkopen omdat ik er de stad waar ik woon niet mee in mag.

En ja ik wilde al langer graag een BMW 3 touring, waarbij ik in de E46 een mooie combinatie heb gevonden tussen uiterlijk, modern en luxe in combinatie met de aanschaf prijs, het aantal kilometers en het uitgevoerde onderhoud.
Tot nu toe ben ik nog geen moment teleurgesteld in de auto. Benzine verbruik heb ik nu op 8,7l/100km. Olieverbruik ben ik momenteel aan het vaststellen. Probeer in kleine hoeveelheden het peil netjes te krijgen. Moet even goed benchmarken door steeds op dezelfde (vlakke) plek te gaan staan wanneer ik het peil meet en dat is in Utrecht niet altijd even makkelijk :)

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 jun 2015, 15:39

Duidelijk :duimen:

MrLomax

Bericht door MrLomax » 26 jun 2015, 15:17

Een kijken of het foto sharen nu is gelukt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 26 jun 2015, 19:47

Very nice :duimen:

Flos89

Bericht door Flos89 » 26 jun 2015, 19:55

Ook bij Admiraal in Oude-Tonge gekocht zie ik. Goede zaak met mensen die er echt verstand van hebben!
Ziet er goed uit! Veel plezier ermee!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”