Voor vandaag stond op het programma:
Afstellen van de handrem.
Wat een gedoe zeg, hele dag mee zoet geweest

Werkwijze:
Draai per achterwiel 1 wielbout los; krik de achterkant op zodat beide wielen vrij kunnen draaien.
Dan met veel gekloot kun je het stelwieltje van de handremschoenen verdraaien met een lange dunne schroevendraaier. Draai ze uit totdat je wiel niet meer kan draaien, en dan draai je weer 8 tandjes terug, zodat je achterwiel (net) vrij kan draaien. Herhaal deze procedure bij het andere achterwiel.
Dan stap je in de wagen en test je de werking van de handrem, hierbij kwam ik tot de conclusie dat ik de handrem volledig omhoog getrokken had en totaal geen remvertraging vd handrem
Begon nog bijna te geloven dat kaboutertjes van de week mijn handremkabels hadden verlengd
Toch dan maar de hele middenconsole verwijderen en de hefboom van het mechanisme eens nader inspecteren.
De hefboom bevat dus een zelfstellend mechanisme, waarvoor ik toch even de tijd nog had om uit te vogelen hoe dat nou werkt. Plaatje:
Ook kun je dit mechanisme vastzetten, wat voor het (de)monteren van de middenconsole nodig is.
Onderaan de handrem zit het mechanisme samen met een blauwe veer, als je dit indrukt klikt er een haakje op zijn plaats wat het mechanisme ontkracht. Op die manier kun je de middenconsole er weer overheen plaatsen en de boel normaal afbouwen. Als laatste druk je de veer weer terug zodat je het haakje weer terug kan duwen en het automatisch stelmechanisme bekrachtigd. Enkele keren de handrem aantrekken, en klaar is Knakkel.
Erg fijn, een handrem die weer werkt
Verder nog een keer naar de leidingen van de luchtvering gekeken, na een nachtje was de balg linksachter leeg en hing de Bimmer nogal scheef. Beetje aangedraaid en maar hopen dat dit ook opgelost is.
Al met al een productief dagje handenarbeid