320 D auto start gewoon niet. meer info binnen!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
CursedForNow

320 D auto start gewoon niet. meer info binnen!

Bericht door CursedForNow » 10 jun 2015, 16:36

Heb een drietal maanden geleden een E46 320D opgekocht gehad. Er bleek een probleem te zijn met de dieselpomp. Auto maakt contact maar motor wilt niet draaien. (met een soort van spray kreeg ik de auto wel aan maar kon ik geen brandstof bijpompen met de pedalen).

Dus auto naar een garage gebracht. Heeft mijn garagist de dieselpomp vervangen gehad en mijn auto startte nog altijd niet. Bleek dat mijn motorblok ook stuk was. Dus een andere gevonden en er in gestoken. Auto startte nog steeds niet; turbo bleek ook stuk te zijn (heb wel gezien dat ie versleten was). Dus ook een andere turbo geplaatst.

Uiteindelijk startte mijn auto maar er kwam te veel rook uit de motor. Bleek dat er een injector moest vervangen worden; eens dat was gebeurd nog steeds rook. Dieselpomp stond niet op punt. Deze dan op punt laten zetten.

Garagist installeert de pomp terug. Auto start, hij doet een test rit; dit gebeurd feilloos. Garagist zet de auto terug uit en wilde hem weer aanzetten: auto reageert niet... Hij heeft wel contact maar de motor wilt niet draaien. Terug beginnen bij 0. Auto is al meerdere malen aangesloten geweest op een computer en garagist verteld dus dat er geen enkele foutmelding wordt aangegeven, de auto zou moeten werken. Hij weet helemaal niet meer wat te doen; heeft alles al meerdere malen terug uitgehaald en in elkaar gestoken etc etc maar niks lukt.

Weet iemand wat hier in godsnaam gaande is? Precies alsof die auto vervloekt is.
Mijn enige optie zou zijn BMW garage maar dat is een beetje te duur?

witje

Re: 320 D auto start gewoon niet. meer info binnen!

Bericht door witje » 10 jun 2015, 16:39

Startrelais doorgebrand?
Zekering ontsteking doorgebrand?

CursedForNow

Bericht door CursedForNow » 10 jun 2015, 16:45

Hallo, dankje voor je snel antwoord! Hoe kun je juist weten dat dit doorgebrand is?
En hoe ontstaat dit?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 10 jun 2015, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

CursedForNow

Bericht door CursedForNow » 10 jun 2015, 16:56

Heb zonet gehoord dat als de relais en of zekering ontsteking doorgebrand zou zijn dat de auto helemaal niet zou starten. Dus de zekeringen heeft mijn garagist ook nagekeken; zegt dat alles in orde blijkt te zijn.

rob75

Bericht door rob75 » 10 jun 2015, 17:55

Als de motor niet eens ronddraait op de startmotor denk ik aan EWS of startmotor zelf. Kan ook heel goed de aansluiting naar de startmotor zijn.
Controleer bij het starten de spanning naar de Bendix en kijk met de juiste software of de EWS reageert.

Groet,
Rob

CursedForNow

Bericht door CursedForNow » 10 jun 2015, 21:34

startmotor draait, maar motor slaat niet aan. hij wilt gewoon niet aan de gang springen. Software geeft echter geen foutmeldingen. Voordat dit gebeurde heeft de motor effectief gedraaid. dat is wat zo raar is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”