Voorop staat dat ik geen BMW kenner ben, sterker nog, de proefrit van de week was de eerste keer dat ik in een BMW reed maargoed beter laat dan nooit nietwaar (ik ben 29)
Een tweetal modellen zijn nu voorbij gekomen in de voorselectie, de 318d en de 320d.. Nu is de 318d underpowered naar mijn idee qua blok (nog andere argumenten waarom een 318d 'minder' zou zijn?) dus mijn interesse gaat uit naar de 320d en die heb je klaarblijkelijk in twee uitvoeringen na de face lift. Een 5 en een 6 versnellingen versie.
Nu heb ik de 6 versnellingen versie gereden maar er staan ook wat 5 versnellingen versies op Internet te koop. Wat ik niet begrijp is dat volgens Autoweek de 6 versnellingen versie onzuiniger zou rijden en dat ie maar liefst 3000 Euro duurder is qua nieuwprijs. Is dat alles?
Ik bedoel, waarom zou iemand voor een zesbak gaan als een vijfbak het ook goed doet?
Dan nog een vraagje over het interieur, het valt me op dat er twee typen stuurindelingen zijn .. Eentje met een dubbele spaak onder en de knopjes links en rechts op het stuur een beetje gegroepeerd en een versie met de knopjes vertikaal links en rechts opgesteld...
Wat is het verschil daarin? Is dat het zogenaamde verschil in Executive en Lifestyle editie?
Verder d, waarom d? Omdat ik een echte dieselfanaat ben, al jaren en waarom een handbak, omdat ik een hekel heb aan automaten... Sorry
Zou er nog iets anders moeten zijn waar ik op moet letten? Ik heb al als eis dat er lederen bekleding in moet zitten, mijn motto is, je doet het in een keer goed, of niet.
Dan zou ik ook eens naar de 330d moeten kijken? Die vind ik dan weer net even te zwaar en 184pk of meer vind ik nou niet echt nodig ondanks dat een 6 cilinder ongetwijfeld mooier zal lopen. Je kan ook overdrijven zeg maar