K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
rboogaardt

Re: K&N of origineel inlegfilter?? 320D

Bericht door rboogaardt » 13 aug 2008, 15:45

dat valt dan wel mee jah, zie hier de link, er zijn ook green vervangingsfilters

http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... ctID=59903

Zwaan

Bericht door Zwaan » 17 aug 2008, 16:21

Maar daar staat niks bij voor een diesel.
Een 320D heeft eigenlijk een goede luchttoevoer als je iets wil veranderen aan de lucht toevoer zou je alleen de geribbelde slang die naar je luchtfilter huis gaat vevangen met een buis wat glad is van binnen.
En natuurlijk dan een vervangfilter van Green of anders....

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 24 aug 2008, 10:01

Griffendahl schreef:Ik ga niet zeggen dat je er iets van gaat merken hoor, maar de kans dat je het gaat merken is bij een diesel groter dan bij een atmosferische benzine.
Gisteren een K&N inlegfilter geplaatst, merk wel degelijk een (behoorlijk) verschil: motor loopt stationair (nog) rustiger en pakt beter op met accelereren= feller. Ik heb nog geen ervaring met snelweg km's :) Btw is een 330i.

rboogaardt

Bericht door rboogaardt » 26 aug 2008, 16:19

ik heb me laten informeren, en ze zeiden dat het voor een 320D niks uitmaakt

Marc 320d

Bericht door Marc 320d » 26 aug 2008, 22:18

Misschien een domme vraag hoor, maar zit dat verschil in het filter of zou je dat verschil ook hebben bij het plaatsen van een nieuw fabrieksfilter ?

Ik vind het persoonlijk altijd moeilijk vergelijken. Als ik op de fiets de tandwielen vervang merk je dat goed. Als je dan kiest voor een ander merk lijkt het alsof het veel beter is geworden, maar nieuwe tandwielen van hetzelfde oude merk zou ook een groot verschil hebben gegeven....

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 26 aug 2008, 22:56

Maar als je hele goede haalt hoef je eigenlijk nooit weer omdat het metaal veel harder is en dus nauwelijks inslijt. Als je die dan goed verzorgt heb je tandwielen voor het leven (bij wijze van spreken0. Plaats je de originele moet je na X kilometer weer nieuwe tandwielen plaatsen.

(Je beeldspraak even terug gereflecteerd op de luchtfilters...)

Zwaan

Bericht door Zwaan » 28 aug 2008, 19:48

rboogaardt schreef:ik heb me laten informeren, en ze zeiden dat het voor een 320D niks uitmaakt
Laten informeren is niks mis mee, Mar meestal in de automaterialen zaken weten ze meestal van toeten of blazen als het over tuning gaat. Denk eerder dat je af moet gaan op de ervaringen van 320D rijders hier op het forum die een vervangend filter hebben geplaatst.

beyazkurt_a

Bericht door beyazkurt_a » 28 aug 2008, 21:18

Ja klopt.. ik moet nog 10 duizend km voor een beurt.
Dan gaat er ook een vervangingsfilter of zo een K&n filter in mijn 330D.
Ben benieuwd hoe ie dan zal rijden..

Marc 320d

Bericht door Marc 320d » 28 aug 2008, 21:46

Griffendahl schreef:Maar als je hele goede haalt hoef je eigenlijk nooit weer omdat het metaal veel harder is en dus nauwelijks inslijt. Als je die dan goed verzorgt heb je tandwielen voor het leven (bij wijze van spreken0. Plaats je de originele moet je na X kilometer weer nieuwe tandwielen plaatsen.

(Je beeldspraak even terug gereflecteerd op de luchtfilters...)
Mee eens, maar dat is een ander verhaal. Ik kan begrijpen dat de levensduur van de K&N hoger is, doordat je deze gewoon schoon kan maken en inspuiten. Maar dat heeft nog niet met prestaties te maken.

Ik bedoelde eigenlijk te vragen: merk je verschil in de filters omdat de oude gewoon aan vervanging toe was, of merk je dat een K&N beter is. Oftewel, als je een nieuw BMW filter plaats en een week later de K&N, merk je daartussen dan verschil ?

In de tandwielen beeldspraak: Rijden die nieuwe tandwielen ook veel beter dan de originele ? Of slijten ze alleen minder (wat op termijn natuurlijk wel een winst geeft)....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”