Bouten roetfilter vast gerot
-
rubbere ronnie
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Bouten roetfilter vast gerot
Vandaag geprobeerd mijn roetfilter los te halen onder de auto.
Appeltje eitje zou je denken, 8 bouten losdraaien en weghalen.
Helaas zitten ze zo vastgerot dat ze niet los te halen zijn.
No problemo, kop er af slijpen zal een wonder verrichten. (Not)
Dan maar beide kanten van bout wegslijpen en reststukje er tussen uittikken.
Ook niet dus.
Harder tikken dan maar, k*t dan sla je dus de flens kapot.
Van de 8 bouten heb ik er maar 6 laten zitten voor wat het was, en 2 zijn er afgeslepen waarbij het middenstuk er nog zit.
Iemand tips of suggesties?
Verhitten is geen optie, heb daar helaas geen brander.
Appeltje eitje zou je denken, 8 bouten losdraaien en weghalen.
Helaas zitten ze zo vastgerot dat ze niet los te halen zijn.
No problemo, kop er af slijpen zal een wonder verrichten. (Not)
Dan maar beide kanten van bout wegslijpen en reststukje er tussen uittikken.
Ook niet dus.
Harder tikken dan maar, k*t dan sla je dus de flens kapot.
Van de 8 bouten heb ik er maar 6 laten zitten voor wat het was, en 2 zijn er afgeslepen waarbij het middenstuk er nog zit.
Iemand tips of suggesties?
Verhitten is geen optie, heb daar helaas geen brander.
Re: Bouten roetfilter vast gerot
Even met een breekijzer of grote schroevendraaier tussen de flensdelen wrikken. Anders toch klappen met de moker.
Zeker nog nooit losgeweest?
Zeker nog nooit losgeweest?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
rubbere ronnie
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: Bouten roetfilter vast gerot
Of hij wel eens los is geweest weet ik niet, maar heb het vermoeden van niet(afgaand op de bouten).
Doorgaan met de moker lijkt me geen goed idee, aangezien de flens heel snel al begon te scheuren.
Ik zal morgen eens proberen een schroevendraaier er tussen te slaan, mits niemand anders een beter idee heeft.
Doorgaan met de moker lijkt me geen goed idee, aangezien de flens heel snel al begon te scheuren.
Ik zal morgen eens proberen een schroevendraaier er tussen te slaan, mits niemand anders een beter idee heeft.
Re: Bouten roetfilter vast gerot
Het gaat ook niet lukken als je niet alle bouten per flens los maakt/slijpt/verwijderd.
Dan de flens flink in de kruipolie zetten, nachtje laten staan ... dan toch weer die moker ... is het proberen waard
Anders de Uitlaat compleet demonteren, werkt prettiger op de grond.
Dan de flens flink in de kruipolie zetten, nachtje laten staan ... dan toch weer die moker ... is het proberen waard
Anders de Uitlaat compleet demonteren, werkt prettiger op de grond.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
rubbere ronnie
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: Bouten roetfilter vast gerot
Ben nog niet verder gegaan.
Aangezien ik het op mijn werk doe heb ik maar 2 uurtjes per dag de tijd.
Heb gister eerst maar mijn thermostaat vervangen, dat ga ik dinsdag afmaken.
En dan komende week toch verder.
Maar ben er achter dat we wel een brander hebben staan, dus die kan ik alsnog gebruiken.
Aangezien ik het op mijn werk doe heb ik maar 2 uurtjes per dag de tijd.
Heb gister eerst maar mijn thermostaat vervangen, dat ga ik dinsdag afmaken.
En dan komende week toch verder.
Maar ben er achter dat we wel een brander hebben staan, dus die kan ik alsnog gebruiken.
-
rubbere ronnie
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: Bouten roetfilter vast gerot
Ik moet je bedanken knakkel.
Heb het exact zo gedaan zoals je hebt gezegd en ging ineens heel snel.
Heb van de week alles ingespoten met een antiroest goedje, vanmiddag alle bouten aan beide kanten weg gesplepen en een grote schroevendraaier tussen de flensen.
Flinke hamer en rammen maar.
En zoals ik al zei ging het toen ineens heel snel en redelijk eenvoudig.
Dus het roetfilter is er vanaf(en ook thermostaat vervangen maar dat had ik vrijdag al klaar).
Heb het exact zo gedaan zoals je hebt gezegd en ging ineens heel snel.
Heb van de week alles ingespoten met een antiroest goedje, vanmiddag alle bouten aan beide kanten weg gesplepen en een grote schroevendraaier tussen de flensen.
Flinke hamer en rammen maar.
En zoals ik al zei ging het toen ineens heel snel en redelijk eenvoudig.
Dus het roetfilter is er vanaf(en ook thermostaat vervangen maar dat had ik vrijdag al klaar).

