E46 318 coupe toerental terugval
E46 318 coupe toerental terugval
Hallo,
Ik merk dat de auto af en toe terug valt in de toeren, bij tot stilstand komen bij stoplicht, maar ook bij het starten na dat die al eens gestart is.
Verder loopt die opzich goed, maar het is niet normaal...
Ik lees al van alles over nokkenassensor of carterventilatie...
Maar die dingen zouden met uitlezen toch naar boven moeten zijn gekomen als daar iets niet goed zit?
Met uitlezen zou er niks uitgekomen zijn, wel staat me bij dat de monteur iets zei over een uitlaatsensor die misschien binnenkort de geest kon geven...
Ook omdat ik een pruttelend/ratelend geluid uit de pot hoor achter met door trekken van 2 naar 3 en van 3 naar 4 bijvoorbeeld.. dan hoor je gewoon iets uit de uitlaat...
Is dit iets meer iets met de inlaat? Of toch een of andere sensor...
Vind het vervelend.. nu is er wel naar gekeken maar is er niks te zien met uitlezen
Ik merk dat de auto af en toe terug valt in de toeren, bij tot stilstand komen bij stoplicht, maar ook bij het starten na dat die al eens gestart is.
Verder loopt die opzich goed, maar het is niet normaal...
Ik lees al van alles over nokkenassensor of carterventilatie...
Maar die dingen zouden met uitlezen toch naar boven moeten zijn gekomen als daar iets niet goed zit?
Met uitlezen zou er niks uitgekomen zijn, wel staat me bij dat de monteur iets zei over een uitlaatsensor die misschien binnenkort de geest kon geven...
Ook omdat ik een pruttelend/ratelend geluid uit de pot hoor achter met door trekken van 2 naar 3 en van 3 naar 4 bijvoorbeeld.. dan hoor je gewoon iets uit de uitlaat...
Is dit iets meer iets met de inlaat? Of toch een of andere sensor...
Vind het vervelend.. nu is er wel naar gekeken maar is er niks te zien met uitlezen
Showroom : viewtopic.php?f=29&t=42812
Re: E46 318 coupe toerental terugval
Ook startte de auto niet direct zonet.. na 3 x en gas bijgeven ging die aan...
Is er iemand in omgeving Limburg met ervaring in BMW en eventueel uitleesapparatuur die er naar kan kijken?
Is er iemand in omgeving Limburg met ervaring in BMW en eventueel uitleesapparatuur die er naar kan kijken?
Eventueel voor het checken van inlaat, uitlaat gebeuren, en motor
Bvd
Bvd
Eventueel 
Het is vooral het niet helemaal lekker terug vallen in toeren en gas oppakken

Het is vooral het niet helemaal lekker terug vallen in toeren en gas oppakken
Ik heb hetzelfde gehad, en meestal tijdens het stoppen voor een stoplicht en de koppeling intrappen. Bij mij was de accu aan vervanging toe en was een paar maanden geleden de dynamo kapot gegaan. Geheel onverwachts heeft dit 90% van mijn stationair probleem opgelost. Ik heb het af en toe nog wel een beetje, maar dan alleen als alle verbruikers zoals achterruitverwarming, stoelverwarmingen en airconditioning aanstaan. Echter heb ik nooit meer enige neiging tot stilvallen, maar ik heb wel meer gedaan en/of laten doen om het probleem te tackelen;
- Gasklep & stationairklep ultrasoon gereinigd
- Nokkenassensor inlaat en uitlaat vervangen
- Stationairwaarde naar 750 versteld
- Injectiereiniger
- DISA klep & carterventilatie vervangen
Mijn oude accu gaf trouwens 12,2v aan na 2 weken stilstaan maar startte altijd. Met de dynamo erop had ik een spanning van 14,2v dus daar had ik totaal geen symptomen aan of ie kapot aan het gaan was of niet...
- Gasklep & stationairklep ultrasoon gereinigd
- Nokkenassensor inlaat en uitlaat vervangen
- Stationairwaarde naar 750 versteld
- Injectiereiniger
- DISA klep & carterventilatie vervangen
Mijn oude accu gaf trouwens 12,2v aan na 2 weken stilstaan maar startte altijd. Met de dynamo erop had ik een spanning van 14,2v dus daar had ik totaal geen symptomen aan of ie kapot aan het gaan was of niet...
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Dank, ik zie de euro's al :p
Laatst gewijzigd door Bart70 op 09 mar 2015, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Ja zit inderdaad wel een bedrag in ja haha. Dynamo (wel een gereviseerde) en accu samen waren iets van €500.- incl. montage... 

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Als die monteur iets zegt bedoelt hij de de lambasensor in je uitlaat ,zou deze eerst vervangen.
Deze zou er met uitlezen uit moeten komen.
Aparaat om uit te lezen heb ik wel een woon in veghel, is niet bij de deur maar wel gratis.
grt. hennie
Deze zou er met uitlezen uit moeten komen.
Aparaat om uit te lezen heb ik wel een woon in veghel, is niet bij de deur maar wel gratis.
grt. hennie
Lambdasonde storingen zijn ook vaak te wijten aan valse lucht ergens of andere brandstof/inlaat problemen. Het kan dus zijn dat je inderdaad een foutcode op je lamdbasonde hebt omdat je brandstof te rijk is, of omdat je een lek in je uitlaatspruitstuk hebt. Ik zou dus niet zomaar gaan vervangen, maar probeer ze eerst live uit te lezen om te kijken wat ze precies doen.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Er is me iets gezegt idd over een sensor bij de uitlaat die op zijn einde was?
Ook samen met een bij geluid hoorbaar met accelereren, lijkt van uit/inlaat te komen?
Ook samen met een bij geluid hoorbaar met accelereren, lijkt van uit/inlaat te komen?
Eerst live data van je lambda's laten uitlezen, dan pas vervangen. Als ze kapot zijn zou je een vlakke lijn moeten hebben en mochten ze het doen zie je allerlei pieken en dalen.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Oke thanks, ik moet volgende week terug naar de bmw dealer om hem nog eens na te laten kijken.. hoop dat er IETS uitkomt... 

Ik had ook een foutcode van een lambdasonde maar bij mij was het ook echt fysiek de sonde die kapot was. Dit is vrij makkelijk te herkennen, doordat het voltage van de sonde niet meer veranderd. Hij moet volgens mij tussen de 0,2v en 0,9v blijven schommelen, maar bij mij zat er eentje vast op 0,45v. Echter had ik niet echt een grote verbetering nadat deze vervangen was. De grootste verbetering bij mij was nog altijd de dynamo en accu. Zoals gezegd kan ik nu ook alle verbruikers aanzetten, ook bij koude motor, zonder dat het toerental nog onder de 500 komt.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Bij mij is het vooral nu allemaal merkbaar bij lage snelheid en dan bij gas los laten en gas oppakken
Schokkend terug vallen of doortrekken
en gewoon een onregelmatigheid ergens..
Je merkt het nu wel continue met filerijden en langzaam rijden
Lamp brand niet
Schokkend terug vallen of doortrekken
en gewoon een onregelmatigheid ergens..
Je merkt het nu wel continue met filerijden en langzaam rijden
Lamp brand niet