Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Show je BMW F20 / F21. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
M3tje
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 mei 2013, 20:51
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door M3tje » 29 mar 2015, 19:51

Van 136 naar 222 pk, klinkt mooi maar dan zal je wel wat aanpassingen moeten maken om het allemaal heel te houden( en veilig)
Remmen zeker en koeling, dat vertellen ze er bij ziptuning niet bij!!
De meeste tuners, gaan niet verder dan 160pk, dat lijkt me ook verstandiger als je er lang plezier van wilt hebben :gek:

Gebruikersavatar
Jordyh
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 dec 2014, 15:52

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door Jordyh » 29 mar 2015, 20:16

Uitdraai is erbij en is iemand op het forum die een 114i naar 232pk heeft met alleen chip. Zijn allemaal dezelfde blokjes.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 29 mar 2015, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

M3tje
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 mei 2013, 20:51
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door M3tje » 29 mar 2015, 20:55

Dat klopt, en het potentieel van dat blok is ook hoog, alleen chiptunen waar bij je het vermogen bijna verdubbeld zonder verdere aanpassingen is niet zo' n goed plan.
Maar ik begrijp ook wel dat het aanpassen van de remmen, koeling en onderstel snel vergeten worden, het is verleidelijk om voor een paar honderd euro met "een druk op de knop" het vermogen flink op te krikken.
Kosten voor remmen upgrades, intercoolers Zijn wezelijk hoger.
Niks mis met je 116 de 250 aantikken op de teller, maar dat vraagt wel wat meer van je auto dan dat ze standaard meekrijgen.

Gebruikersavatar
1105BMW1er
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:17

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door 1105BMW1er » 30 mar 2015, 01:32

Ben ik het niet helemaal mee eens. De gegevens die uit werden gelezen na het tunen (Ik ga alleen naar BR Performance) zien er gewoon volkomen normaal uit. Geen rare temperaturen en alles draait zelfs beter dan voorheen. Het blok kan het makkelijk aan en de onderdelen ook, BMW knijpt hem juist dicht wat dus niet goed is maar commercieel gezien voor BMW wel beter is( 114i 116i 118i, allemaal 1 motor). De verhalen die ik tot nu toe gehoord heb zijn alleen maar vol lof, ik vind het blok nu echt niet fijn draaien. Je voelt gewoon dat wanneer je het gas in trapt de auto wel wil maar niets krijgt. Je kunt het een beetje vergelijken met wanneer je in de lichtste versnelling zit van je fiets. Je trapt je een ongans maar snelheid maak je niet. Zonde van je energie dus :)

Remmerij etc vind ik echt onzin. Remmen doet de auto perfect en of je nou van 220 naar 0 moet met 136 PK of met 240 PK, dat maakt voor de auto niets uit :) Remmen is puur voor als je circuit rijdt dus veel koeling nodig hebt of kort voor de bocht wilt remmen, of wanneer je auto zwaarder is of wordt.

Wat in mijn ogen belangrijke punten zijn bij het tunen van je auto zijn: Goede banden want die PK moet je wel over kunnen brengen, benzine, hier gaat sinds begin alleen maar euro 98 in, en regulier onderhoudt.

Zorg er verder gewoon voor dat je normaal rijdt met je auto en alles netjes warm rijdt. Gezien de BMW geen temp meter heeft heb ik als vuistregel: 10 minuten of 10 km. En kom binnen deze tijd/km niet boven de 3000/3500 toeren.

Gebruikersavatar
1105BMW1er
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:17

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door 1105BMW1er » 30 mar 2015, 01:35

blik schreef:Beste Daan,

Complimenten voor je hele mooie BMW! Vind het tintpercentage van je ramen ook erg geslaagd en ben daarom benieuwd welk tintpercentage je voor en achter hebt. Ben namelijk zelf ook aan het overwegen om mijn ramen te laten tinten (heb zelf ook een zwarte BMW).

Alvast bedankt!
hi men!

Bedankt voor je compliment :) Ik ben voor een originele tint achter gegaan, percentage durf ik niet te zeggen en voor heb ik voor maximaal toelaatbaar genomen. Wat misschien nog mooier is, en wat eerst de bedoeling was is het volgende: voorruiten maximaal toelaatbaar, achterruiten als origineel, kofferbakruit nog een tint donkerder.

Zo krijg je een mooi verloop en ziet de achterkant er nog meaner uit :D

Succes met je keuze!

M3tje
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 mei 2013, 20:51
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door M3tje » 30 mar 2015, 06:30

Jordyh schreef:Super wagen! Vriend van me rijdt echt precies de zelfde alleen heeft hij m6 grancoupe velgen en heeft die hem laten chippen tot 220pk bij ziptuning. Nou dat kan ik je Zeker bevelen. Ding is nu een klein monstertje en een top van 250 met 4 man in de auto!!
Als je dit met je standaard remsysteem gaat doen dan ga je een teleurstelling tegemoet, overigens heb je wel gelijk dat als je hetzelfde met de auto blijft rijden als nu dat een remmen upgrade niet direct noodzakelijk is, maar gaat dat lukken? De luxe van de vele extra PKtjes went snel hoor, en wees nou eerlijk, alles moet perfect zijn aan je auto, waarom dan daar bezuinigen :duim:

Gebruikersavatar
1105BMW1er
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:17

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door 1105BMW1er » 30 mar 2015, 12:42

Ja dat is ook zo alleen een upgrade van het remsysteem kost ongeveer 3000,- euro. Das nogal geld, misschien wanneer deze remmen op zijn over 50.000 km dat ik er eens naar ga kijken maar voor nu vind ik het echt nog to much..

M3tje
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 mei 2013, 20:51
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door M3tje » 30 mar 2015, 17:58

Kijk hier eens, upgrade hoeft geen 3000 euro te kosten
http://webshop.porza.nl/article/list/10311/10132
En wat ook nog kan, alleen voor de grotere schijven, tenslotte is 80% voorremmen.
Laat je je remklauwen blauw spuiten en je hebt je performance remmen.

Paulk
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jan 2015, 14:45

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door Paulk » 30 mar 2015, 18:31

blik schreef:Beste Daan,

Complimenten voor je hele mooie BMW! Vind het tintpercentage van je ramen ook erg geslaagd en ben daarom benieuwd welk tintpercentage je voor en achter hebt. Ben namelijk zelf ook aan het overwegen om mijn ramen te laten tinten (heb zelf ook een zwarte BMW).

Alvast bedankt!
Ramen voortinten maakt het af. Kijk anders ook als verglijk nog ff naar de tint van mijn 116, 1 topic onder dit topic. Dit is max toelatbaar, misschien 5% teveel maar ik heb wat fotos met verschillende lichtinvallen in mn topic. Ik heb de gehele zijkant 50% getint. Niet te donker en geen verschil tussen voor en achter. De achterruit heb ik slechts 20% licht doorlated en doordatber minder licht door de achterruit naar binnen komt lijkt het achter aardig donker en heb je niet perse een donkere tint op de achterramen nodig.

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door BMWf20 2.0d » 30 mar 2015, 18:33

Dan bedoel je DEZE SCHIJVEN zeker, schijven van een 1.6 zal niet veel verbeteren......... :nee:

M3tje
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 mei 2013, 20:51
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door M3tje » 30 mar 2015, 18:57

Dacht meer aan deze. http://webshop.porza.nl/article/single/ ... 32/1874337.
Ik weet niet of ze op de bestaande klauwen passen, maar dit scheelt meer dan een beetje, en het ziet er ook mooi uit

Gebruikersavatar
1105BMW1er
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:17

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door 1105BMW1er » 31 mar 2015, 16:03

Cool ziet er goed uit! Wat is eigenlijk de kwaliteit t.o.v. originele schijven, ik wil wel graag zelfde kwaliteit en het liefst beter natuurlijk :)

Ik zou inderdaad alleen de voorschijven vervangen voor grotere.

En heeft iemand dan misschien tip m.b.t. bovenstaande. Dus grotere schijven, zelfde of betere kwaliteit dan origineel, en betaalbaar. Met dat laatste bedoel ik dus max 1000 euro compleet. Monteren doe ik zelf.

* kijk nu naar: http://pbbrakes.com/brake-kits/bmw/1-se ... e-kit.html

M3tje
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 mei 2013, 20:51
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door M3tje » 31 mar 2015, 18:16

Die schijven zijn gewoon goede kwaliteit, origineel bmw kwaliteit? Bij mijn 328i f30 waren de fabrieksgemonteerde schijven bij 42000 al versleten, er waren ook nog nooit andere blokken op gegaan, met andere woorden wat zegt origineel dan nog.
Als je ze nog zelf monteert kost dat nog lang geen 1000 euro.

Gebruikersavatar
1105BMW1er
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:17

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door 1105BMW1er » 27 mei 2015, 20:20

Zo weer een update:

Meeting bij Edje BMW was heel leuk, lekker eten en mooie wagens, wat wil je nog meer...(naja weet nog wel wat)

Daarnaast bij de BMW dealer in de verleiding gekomen voor een M Performance spoiler. Deze zat gemonteerd op een auto met klittenband en was al gespoten in mijn kleur, dat maakte de keuze alleen maar makkelijker. Moest er toevallig zijn voor een Mini Cooper gordel en ga naar huis met een spoiler voor m'n Bimmer.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast ben ik vandaag terug gekomen van BRPerformance en dit kwam eruit:

230PK met 311NM koppel

Foto:

Afbeelding


De volgende stap is poetsen en BimmerFest, tot dan! En owja, 230PK is snel ;)

bmwhans
Berichten: 539
Lid geworden op: 18 jan 2008, 15:24
Locatie: gelderland

Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz

Bericht door bmwhans » 28 mei 2015, 11:16

Welke benzine had je in de tank met het tunen?
Heb je ook een uitdraai daar ben ik wel benieuwd,mijn 116i kwam met euro 95 in de tank miet verder als 210 pk.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Showroom”