Nauwelijks radio ontvangst

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
GuidoB

Nauwelijks radio ontvangst

Bericht door GuidoB » 22 mei 2015, 19:37

Hallo allemaal,

Ik heb erg slechte ontvangst op mijn radio, sinds vanmiddag zelfs ineens bijna niks meer, bij het zoeken naar zenders houdt hij ook niks meer vast. Ik heb de navigatie 16:9 professional. Wie kan mij vertellen in welke onderdelen dit kan zitten en welke volgorde ik moet aanhouden bij het zoeken naar de oorzaak?

Het betreft een touring uit 330i 2002.

Dank!

GuidoB

Re: Nauwelijks radio ontvangst

Bericht door GuidoB » 24 mei 2015, 16:42

Na wat onderzoek ben ik erachter dat ik de aansluitingen van de antenne versterkers moet gaan controleren, deze schijnen vaak te corroderen. Kan ik de aansluitingen inspuiten / schoonmaken met wd40 om de roest te verwijderen? Of moet ik dit op een andere manier doen?

Edward2

Bericht door Edward2 » 24 mei 2015, 18:35

IK dacht zelf even na je eerste beringt, misschien is je antenne versterker zelf wel overleden....
Heeft een oom van mij ook gehad.
Weet je overigens waar die zit in de E46?
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!

GuidoB

Bericht door GuidoB » 26 mei 2015, 13:56

Bij een touring zit de versterker in de achterspoiler, die moet dus open.. En er moet er dus nog een zijn ergens links in de buurt van de cd wisselaar etc, daar komt de antenne die in het achter-zijraampje zit in uit. Best een ingewikkeld systeem. Er zijn in totaal 3 FM antennes en 1 AM antenne, en er zit een module die kiest welke antenne het sterkste signaal geeft en die doorgeeft aan de radio (dus de BM54 in mijn geval).
Als ik het niet voor elkaar krijg denk ik erover om zo'n plakantenne te monteren...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”