Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Metamorfose toekomst
Prima. Ik had destijds (even snel gegoogeld) wat nou het verschil was tussen de 523 en 525 buiten de pk's. Volgens mij kwam daar enkel het inlaatspruitstuk uit...
Spreek je morgen!
Spreek je morgen!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
Kijk dat klinkt goed! 30pk is idd wel de moeite 

Pffff, volgende keer toch maar direct een M5?
Ik denk dat je van al die mods inmiddels al een deftige complete andere had gehad vermits je je huidige er bij in geruild had. Maar goed, zo blijf je natuurlijk ook bezig

Ik denk dat je van al die mods inmiddels al een deftige complete andere had gehad vermits je je huidige er bij in geruild had. Maar goed, zo blijf je natuurlijk ook bezig

Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Klopt helemaal Anton, maarja, zoals eerder al gezegd, ik weet wat ik heb nu en alles wat ik wil zit er op, natuurlijk zijn er nog wel wat wensen maar in grote lijnen ben ik er bijna.
Een wagen in 1 keer helemaal 100% naar je zin is toch niet te vinden.
Ik had idd alles bij elkaar een leuke F11 kunnen kopen, maar niet met deze kilometerstand en uitrusting denk ik.
En idd, zo blijven we ook lekker bezig
Niets leuker als je wagen maken zoals je hem hebben wilt.
Een M5 is natuurlijk een compleet andere klasse en onbetaalbaar, want buiten de aanschaf komen daar nog meer dingen bij kijken, wel heel erg gaaf natuurlijk maar dat gaat hem voor mij gewoon niet worden momenteel helaas.
Een wagen in 1 keer helemaal 100% naar je zin is toch niet te vinden.
Ik had idd alles bij elkaar een leuke F11 kunnen kopen, maar niet met deze kilometerstand en uitrusting denk ik.
En idd, zo blijven we ook lekker bezig

Niets leuker als je wagen maken zoals je hem hebben wilt.
Een M5 is natuurlijk een compleet andere klasse en onbetaalbaar, want buiten de aanschaf komen daar nog meer dingen bij kijken, wel heel erg gaaf natuurlijk maar dat gaat hem voor mij gewoon niet worden momenteel helaas.
Muziek in mijn orenBart70 schreef:Goed gegoogeld destijds![]()
Past en brengt je naar de 194 pk

Groetjes, Bjorn
Ik ben wel benieuwd hoe dat nieuwe inlaat eruit ziet, zou je deze ook hebben voor de 535d.
Mvg,
Vincent

Mvg,
Vincent
- lekkerwijf1
Dat is de tuning zoals ik ze vroeger op mn brommertje ook deed. Ik neem aan dat alles strak en machinaal gefreesd wordt? Ik heb er inderdaad ook wel eens in verdiept voor 525i e34 met m50 motor.
Gezien de prijs denk ik wel Richard, Patrick Visser in combinatie met Beek Autoracing, met alleen maar aanbevelingen van zijn klanten en grote bekendheid durf ik dit wel aan.
30 pk maakt het voor mij net de moeite (lees geld) waard, liefst wat meer dan moet je aan een supercharger ala 4000 euro gaan denken, dat gaat me weer net iets te ver
30 pk maakt het voor mij net de moeite (lees geld) waard, liefst wat meer dan moet je aan een supercharger ala 4000 euro gaan denken, dat gaat me weer net iets te ver

- lekkerwijf1
Ik heb destijds nog eens contact gehad met chargertech in boxtel die bijna alleen maar charger ombouwsets heeft voor bmw. En compleet. Dit is alleen wel al 5 jaar geleden. Maar de prijzen waren iets hoger als de helft van de prijs die jij noemt. Wel gaaf een bmw met charger.
Heeft er iemand al eens 'snellere' nokkenassen gemonteerd? Zou toch ook best wat vermogenswinst opleveren
Levert ook wel de moeite op Vincent, maar ook dure grap volgens mij.
@lekkerwijf1
Hangt ook van het merk af natuurlijk, ze zijn er idd stukken goedkoper, maar wil geen troep gemonteerd hebben.
Ze zijn er volgens mij al te koop voor 1.000 euro, maar daar heb ik weinig vertrouwen in
@lekkerwijf1
Hangt ook van het merk af natuurlijk, ze zijn er idd stukken goedkoper, maar wil geen troep gemonteerd hebben.
Ze zijn er volgens mij al te koop voor 1.000 euro, maar daar heb ik weinig vertrouwen in

Het leuke van een supercharger is dan wel dat je hem geloof ik zo naar de 400-500 pk kunt krijgen, weet niet of daar nog verdere aanpassingen voor nodig zijn. Wel leuk idee, dan weer 525i achterop plakken

- lekkerwijf1
Haha nouja het was dan weer geen rommel merk, Nml Eaton. NA veel inlezen worden die superchargers/compressors veel gebruikt op mercedes en een bepaald type mini af fabriek En tjah met elke tuning kun je het zo gek maken als je wilt. Maar bij een charger moet er altijd een chip op maat erbij. Mooie grote intercooler voor het leuke, etc etc waardoor het kostentechnisch geen leuk geintje meer blijft 

Idd Richard, volgens bepaalde kenners schijnt Eaton nu juist weer wel troep te zijn
Maar ik ga me er eens een keertje verder in verdiepen, als er nog van alles bij komt kijken zoals jij schrijft dan wordt het me allemaal een beetje te gek
De chip op maat wil ik zowieso nog een keer, is ook beter als het andere spruitstuk er op komt maar schijnt weer niet noodzakelijk te zijn.

Maar ik ga me er eens een keertje verder in verdiepen, als er nog van alles bij komt kijken zoals jij schrijft dan wordt het me allemaal een beetje te gek

De chip op maat wil ik zowieso nog een keer, is ook beter als het andere spruitstuk er op komt maar schijnt weer niet noodzakelijk te zijn.