aanschaf bmw 330ci met SSG bak waar op te letten.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bimmerpost
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2014, 18:12

aanschaf bmw 330ci met SSG bak waar op te letten.

Bericht door Bimmerpost » 20 mei 2015, 10:15

waar moet ik op letten als ik een bmw met SSG bak ga kopen bij het rijden en in de versnelling zetten?

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: aanschaf bmw 330ci met SSG bak waar op te letten.

Bericht door Quadrantz » 20 mei 2015, 11:27

Ik denk dat je SMG bedoeld ;).

Er zijn al meerdere topics over dus ik zou eerst even de zoekfunctie (rechtsboven) proberen :)

JOeS
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 15:58

Re: aanschaf bmw 330ci met SSG bak waar op te letten.

Bericht door JOeS » 20 mei 2015, 16:59

1. Uitlezen van de SMG-bak op storingen. Bij storingen brandt niet altijd het lampje! Dit is een vereiste!
2. Rij er minimaal een half uur in zodat de bak goed warm wordt! Dus ook veel zelf op en neer schakelen en rij veel in de stad waarbij je veel moet stoppen en optrekken. De problemen komen wanneer de temperatuur in de bak te hoog wordt. Het helpt als het buiten ook boven de 20 graden, maar liever boven de 25 is. Het lampje van de SMG gaat branden bij problemen.
3. Na het lang stuk rijden de auto uitzetten. Dat doe je in zijn 1 als hij nog loopt en vervolgens uitzetten. Dan schakelt de vergrendeling van de bak in. Daarna sleutel uit contact en in zijn vrij zetten. Hierna weer starten, de bak moet dan in een paar seconden van zijn 1 naar de vrij schakelen. Duurt dit langer dan 3-4 seconden dan betekent dit dat er binnenkort problemen kunnen komen.
4. Oliepeil van de SMG controleren.
5. Als je met INPA de storing uit kan lezen, na het stukje rijden gelijk de oliedruk van de SMG controleren. Bij de 80 bar geeft hij een storing en stopt de bak er mee. Hij mag na een stukje rijden dus niet gelijk al tegen de 80 bar zitten.

Wanneer er storingen zijn, hoeft het overigens niet altijd veel geld te kosten. Vaak gaat de oliedruksensor kapot vanwege, waarschijnlijk, de hitte. Alleen zijn er niet veel bedrijven die je kunnen helpen vanwege gebrek aan kennis. Ze vervangen dan de hele bak of pomp.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”