Daily 523i Touring projectje: Verkocht!!! P4*
Re: Daily 523i Touring projectje: Facelift voorbumper P3*
Auto gewassen en nieuwe kentekenplaat erop, gewoon weer de dikke opdrukking of luxe platen wordt het volgens mij genoemd.

||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Re: Daily 523i Touring projectje: Styling 42 17" P4*
Ik koop wel vaker velgen in voor handel, maar deze setje lijkt me wel netjes voor onder me E39.
Niet te groot, oogt fris, blijft comfortabel en blijft oem.
Een 17inch originele styling 42 2-delige set.

Niet te groot, oogt fris, blijft comfortabel en blijft oem.
Een 17inch originele styling 42 2-delige set.

||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Re: Daily 523i Touring projectje: Styling 42 17" P4*
lekker bezig man. mooie set velgen. succes er mee.
gr
kotje
gr
kotje
Re: Daily 523i Touring projectje: Gemonteerd Styling 42 17"
Thnx man, ff banden erom heen gelegd 235 45 17 conti.
Ziet er deftig uit moet ik zeggen, maar nu schreeuwt t wel om de neusje een beetje te verlagen.

Ziet er deftig uit moet ik zeggen, maar nu schreeuwt t wel om de neusje een beetje te verlagen.

Re: Daily 523i Touring projectje: Gemonteerd Styling 42 17"
rondom mag zeker wat lager en dan is die lekker compleet.
gr
kotje
gr
kotje
Re: Daily 523i Touring projectje: Motor kapoetski!!! P4*
Nou dat wordt em dus niet, want afgelopen donderdag ff naar Belgie en daar bij m'n broertje m'n auto wassen.

Maar na het wassen start ik me auto en opeens me toeren danst rond de 5 a 700 toeren, auto trilt en schokt.. stukje geprobeerd te rijden maar geen vermogen en op een gegeven moment brandgeur.
Maar geen blauwe rook of olielekkage, maar toch olie verdwenen en oliedop helemaal wit en ook de oliepeilstok en zelfs in de expansievat... Dus the end voor deze mooie e39 die potentie had om wat te worden.
Auto staat nog in Belgie...

Maar na het wassen start ik me auto en opeens me toeren danst rond de 5 a 700 toeren, auto trilt en schokt.. stukje geprobeerd te rijden maar geen vermogen en op een gegeven moment brandgeur.
Maar geen blauwe rook of olielekkage, maar toch olie verdwenen en oliedop helemaal wit en ook de oliepeilstok en zelfs in de expansievat... Dus the end voor deze mooie e39 die potentie had om wat te worden.
Auto staat nog in Belgie...
Dat is mooi klote zeg! Zonde van al je inspanningen..
Wow heftig. Maar is dit niet het probleem met de waterafvoer onder de remcilinder. Na het wassen komt er natuurlijk veel vocht bij. Klinkt de rem ook sponzig? Het kan dus een heel eenvoudig op te lossen probleem zijn.
Succes iig.
Succes iig.
Hmmm, ja klopt ik had bij het intrappen van de rem een sponzig gevoel en je hoorde water gorgelen.
Maar hoe kan dit te maken hebben met het olie in expansievat en witte aanslag aan de oliedop?
Ben niet bekend met het probleem, wel weet ik indd dat de waterafvoer langs de interieurfilterloopt en daar onder ligt de rembekrachtiger..
Maar hoe kan dit te maken hebben met het olie in expansievat en witte aanslag aan de oliedop?
Ben niet bekend met het probleem, wel weet ik indd dat de waterafvoer langs de interieurfilterloopt en daar onder ligt de rembekrachtiger..
Er zit een soort van membraan tussen remsysteem en je motorblok. Als je remt met de bak vol met water dan pomp je volaan water je blok in. Dus ff de kappen los, afvoer vrij maken. Paar keer goed je rempedaal indrukken om t water eruit te krijgen. Direct een oliebeurt doen, en dan paar lange ritten maken om het water eruit te krijgen.
Hmmmm duidelijk, m'n pa gaat er vanavond ff naar kijken.
Is voor mij 1.5 uur rijden kan dus niet ff snel checke of dat t is, maar het klinkt van wel.
Sws heeeeeel erg bedankt voor de info
Heb alwel een andere E39 touring gehaald
sneak peak

Is voor mij 1.5 uur rijden kan dus niet ff snel checke of dat t is, maar het klinkt van wel.
Sws heeeeeel erg bedankt voor de info

Heb alwel een andere E39 touring gehaald

sneak peak

Re: Daily 523i Touring projectje: Verkocht!!! P4*
Nou, heb een koper ervoor.
Hij heeft of geluk of toch pakking, maar ik heb het gewoon eerlijk verteld uiteraard en de beste man heeft sws een blok staan. Dus ik maak vandaag of morgen een andere topic voor me huidige E39.
Sws nog bedankt voor de tip, maar hoe valt dit btw te voorkomen dat het waterafvoer f*kt?
Want helaas heb ik veel bomen aan de straat...
Hij heeft of geluk of toch pakking, maar ik heb het gewoon eerlijk verteld uiteraard en de beste man heeft sws een blok staan. Dus ik maak vandaag of morgen een andere topic voor me huidige E39.
Sws nog bedankt voor de tip, maar hoe valt dit btw te voorkomen dat het waterafvoer f*kt?
Want helaas heb ik veel bomen aan de straat...
Jij zit ook niet stil
Wel zonde van de velgen die op je oude touring zitten.
De enige remedie is om het af en toe ff schoon te maken.

De enige remedie is om het af en toe ff schoon te maken.
Ben benieuwd wat je gekocht hebt, zag hem idd al op mp staan
groeten loentje
groeten loentje
BMW e39 540i touring 2001
BMW e30 325i cabriolet 1987
BMW 323i baur 1980 (wacht op restauratie)
BMW e12 520/4 1973
BMW 2000 touring 1973 (wacht op restauratie)
BMW 2002 sedan 1969 (in restauratie)
BMW e30 325i cabriolet 1987
BMW 323i baur 1980 (wacht op restauratie)
BMW e12 520/4 1973
BMW 2000 touring 1973 (wacht op restauratie)
BMW 2002 sedan 1969 (in restauratie)
Hahahaha kan ik ook niet, stil zitten
Maar de velgen heb ik eraf gehaald en staat te koop, als het goed is wordt het vandaag opgehaald.
Heb namelijk al 17inch eronder winterset dan wel, maar dan ga ik nu zoeken voor m'n huidige naar 18 inch.
Ik ga de topic nu aanmaken

Maar de velgen heb ik eraf gehaald en staat te koop, als het goed is wordt het vandaag opgehaald.
Heb namelijk al 17inch eronder winterset dan wel, maar dan ga ik nu zoeken voor m'n huidige naar 18 inch.
Ik ga de topic nu aanmaken