Vacuum motorsteunen
Vacuum motorsteunen
Hoe kan ik testen of mijn motorsteunen nog 100% vacuum trekken?
Vermoed namelijk dat ergens in het vacuumtraject van de motorsteunen ietwat lekt maar ja hoe kom ik hier achter?
Mvg,
Vincent
Vermoed namelijk dat ergens in het vacuumtraject van de motorsteunen ietwat lekt maar ja hoe kom ik hier achter?
Mvg,
Vincent
Re: Vacuum motorsteunen
Zo te lezen zijn er maar 2 standen wel of geen vacuum aansturing naargelang motortoerental en/of voertuigsnelheid. Bij stationair moet je dus vacuum op de motorsteun hebben (slappe stand).
100% vacuum is het dus nooit...The vacuum is within the pressure range from 0.5 to 0.9 bar. It is
switched by means of an electric changeover valve.
F10 N57N
Is het niet andersom, bij stationair geen vacuum en hoe hoger de snelheid/toeren hoe meer de motor trilt en dan juist het vacuum erop??
Nee, bij stationair waggelt de motor van nature meer en staat de motorsteun d.m.v. vacuum op "soft".
Heeft wellicht iets met de karakteristiek van de torsie vibratiedemper te maken en een gelijkmatiger verdeling van het moment op de krukas bij hogere toerentallen.
Heeft wellicht iets met de karakteristiek van de torsie vibratiedemper te maken en een gelijkmatiger verdeling van het moment op de krukas bij hogere toerentallen.
F10 N57N
Kan iemand bevestigen of dit bovenstaande klopt? Kan hier in officiele documenten niets over vinden.
Ik heb namelijk gemerkt dat op moment dat de motor stationair draait er geen vacuum onstaat op de leiding naar de motorsteunen, met andere woorden het vacuumventiel staat dicht.
Ben benieuwd
Mvg,
Vivincent
Ik heb namelijk gemerkt dat op moment dat de motor stationair draait er geen vacuum onstaat op de leiding naar de motorsteunen, met andere woorden het vacuumventiel staat dicht.
Ben benieuwd
Mvg,
Vivincent
Deze info komt uit document van BMW AG service training over de M57.....
F10 N57N
Lowkey ik trek je niet in twijfel hoor, begrijp me ajb niet verkeerd maar ik heb het vanmiddag getest maar bij stationair staat er nul komma niks vacuum op. Pas vanaf 1500toeren komt de vacuum erop.
Knoop mij maar op want werkt de mijne nu goed of niet?
Mvg,
Vincent
Knoop mij maar op want werkt de mijne nu goed of niet?
Mvg,
Vincent
in de praktijk weet ik dat ook niet het document (pdf) kun je zo googlen. BMW AG m57 service training. Het is wel van de 1e generatie M57... daar staat ook een stukje in over de inwendige structuur van de motorsteun.
edit , in BMW WDS kun je ook uitleg over de werking vinden
edit , in BMW WDS kun je ook uitleg over de werking vinden
Engine mount control DDE 5.0/5.1
The controllable engine mounts are switched to ”hard” or ”soft” corresponding to operating conditions.
Function
The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply. When activated by the DDE master control unit, the pressure converter switches vacuum to the engine mounts which in turn switch to ”soft”.
The engine mounts are activated at:
low speeds (under around 60 km/h) and
below engine speeds that are dependent on the coolant temperature (the engine speeds are between 1000 rpm and 1200 rpm)
Troubleshooting
If a defect occurs in the activation of the pressure converter, a fault is stored.
The engine mount control is switched off if one of the following faults occurs:
”Driving speed signal”
”Coolant-temperature sensor”
F10 N57N
Duidelijk maar het werkt dus niet bij stationair. Ga er eens zonder stekkertje mee rijden, kijken of het verschil maakt.
Trouwens maar eens een WDS dvd scoren want is wel zo makkelijk. Op de iPad doen de online versies het niet
Mvg,
Vincent
Trouwens maar eens een WDS dvd scoren want is wel zo makkelijk. Op de iPad doen de online versies het niet
Mvg,
Vincent
Op je PC doet WDS het waarschijnlijk ook niet, omdat het een hel is om dat java menuutje aan de praat te krijgen
Ik heb m aan de praat op een laptop uit het jaar kruik met XP erop en IE 6 dacht ik. Firefox of chrome werken niet.
Verder een hele oude versie van java gebruiken, alle java security op onveilig en ActiveX op alles toestaan en alles uitvoeren zetten. Dan gilt ie hier en daar nog wel dat je niet veilig bezig bent met huidige instellingen, maar als je hem niet aan internet hangt kan er vrijwel niets gebeuren.
PM maar bij interesse
Ik heb m aan de praat op een laptop uit het jaar kruik met XP erop en IE 6 dacht ik. Firefox of chrome werken niet.
Verder een hele oude versie van java gebruiken, alle java security op onveilig en ActiveX op alles toestaan en alles uitvoeren zetten. Dan gilt ie hier en daar nog wel dat je niet veilig bezig bent met huidige instellingen, maar als je hem niet aan internet hangt kan er vrijwel niets gebeuren.
PM maar bij interesse
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Henk, interesse zeer zeker maar geen oude pc/laptop beschikbaar waar op te draaien als ik jouw bericht zo lees. Helaas
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Hoe lees je uit en of programmeer je dan?
Dat doe ik met zelfde laptop.
Dat doe ik met zelfde laptop.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Programmeren nog niet gedaan, uitlezen inderdaad met de laptop, windows 7 64 bit.
Gaat WDS niet slikken denk ik dan, toch?
Gaat WDS niet slikken denk ik dan, toch?
WDS werkt gewoon met Java 8 / Win 8.1 x64 hoor , je moet even het domein van de WDS website toestaan (exception site list) in de Java console. Met chrome werkte het bij bij idd niet, Firefox wel.
F10 N57N
Controleren op een lek kan gewoon simpel met een fietspomp op de slang te zetten en te luisteren, eventueel even inzepen om het te kunnen zien.