E61, waar dient het vacuumreservoir voor??

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

E61, waar dient het vacuumreservoir voor??

Bericht door Vintiem » 11 mei 2015, 17:28

Ik vraag me af waarom de zwarte vacuumreservoir, zie foto hieronder, als onderbreking van de vacuumaanzuigleiding naar de turbo vacuumventielen zit?Afbeelding
Voor degenen die er geen goed beeld bij krijgen zie hier hoe het zit, vacuumpot is nr 7:http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3791

Waarom wordt de slang niet rechtstreeks naar de vacuumventielen geleid? Ik kan het nut ervan niet ontdekken.
Wat me trouwens wel opvalt is dat de vacuumkracht bij de slang bij de ingang (voorzijde) aan het reservoir veel sterker is dan de vacuumkracht in de slang aan achterzijde, is dat normaal? Iemand dit voor mij wil testen op zijn auto hoe het daar is?)

Ps: het grijze tape-je hoort er niet maar ik wilde even wat testen/uitproberen

Ben benieuwd
Mvg,
Vincent

Lowkey
Berichten: 566
Lid geworden op: 24 mar 2012, 11:56
Locatie: Groningen

Re: E61, waar dient het vacuumreservoir voor??

Bericht door Lowkey » 11 mei 2015, 22:51

Is zo'n drukbuffer niet gewoon ter opvang van druk fluctuaties van de vacuumpomp.
F10 N57N

Kevinio
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 apr 2015, 07:21
Locatie: Helmond

Re: E61, waar dient het vacuumreservoir voor??

Bericht door Kevinio » 12 mei 2015, 08:19

Ik heb ook een vermoeden om fluctuaties op te vangen.

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: E61, waar dient het vacuumreservoir voor??

Bericht door Vintiem » 12 mei 2015, 08:58

Klinkt plausibel maar dan zou de vacuumkracht op de inkomende slang net zo krachtig moeten zijn als op de uitgaande. En dat is bij mij niet het geval. De beruchte aansluitpinnen zijn wel in orde
Kan ook geen lek ontdekken aan het resrevoir.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”