Mijn naam is Jan en ben al een tijd actief op het forum maar dan vooral op het e39 en e36 gedeelte. Tussen alles door nog een tijdje afwezig geweest maar wil me nu weer een beetje inzetten op het forum.
Ik heb een tijd gereden in een e46 328i sedan die voorzien was van een facelift neus

Afgelopen woensdag werd de auto opgehaald. Ik heb namelijk een bedrijfsauto gekregen waardoor ik eigenlijk alleen nog in het weekend met de Bmw reed. Naar aanleiding daarvan had ik besloten om een cabrio te gaan kopen.
Afgelopen vrijdag 1 mei was het dan zo ver. S'middags vertrokken richting Groningen vanuit limburg om de cabrio te gaan bekijken en eventueel meteen mee te nemen.
Cabrio via forum gevonden (ga even geen namen noemen). Bij aankomst warm ontvangen en kregen meteen een kop koffie aangeboden. We hebben toch eerst even de auto bekeken en was eigenlijk meteen verliefd. Na een test rit was ik tevreden, motor loopt prima en lekker soepel, automaatbak schakeld boterzacht en geen rare mankementen en of geluiden.
Zo besloten om de nieuwe liefde mee naar huis te nemen.

Eindelijk de cabrio op de stoep wil ik er graag nog een aantal dingen aan gaan doen,
Angel eyes toevoegen
Andere velgen
In de toekomst nog een beetje verlagen, niet te veel i.v.m. rijcomfort.
Gisteren bij een bekende van me een nieuw setje velgen gekocht. Origineel breedset. Vandaag eindelijk tijd om het een en ander aan de auto te doen.
Ik ben begonnen om de banden te monteren en de velgen te balanceren. Dit eenmaal afgerond de auto op de brug gereden. Aangezien ik toch de wielen moest demonteren meteen alle remmerij gedomteerd om schoon te maken en te voorzien van nieuw keramisch vet. Helaas bleek dat op het onderhoud van de remmen toch het een en ander nagelaten is. Zo zat er 0,0 vet aan de blokken en waren de gelijdebussen van de klauw zwaar vervuild.
Nou frisse start dus alles schoon gemaakt en netjes gesmeerd, kom ik helaas aan de linker achterkant een gebroken veer tegen. Met de testrit niks van gemerkt en aan de breuk te zien was deze toch ook al wat ouder.
De gebroken veer

Netjes opbokken

Verschil tussen de reeds gemonteerde wielen en de nieuwe

Naar aanleiding van de gebroken veer maar meteen een set van 4 verlagingsveren besteld. De auto zal in totaal voor en achter 30mm zakken. Zodra het set binnen en gemonteerd is zal ik zorgen voor een update

hier nog een foto op de nieuwe wielen