Memory Comfort stoelen werkt niet goed
Memory Comfort stoelen werkt niet goed
LS
Recent mn Audi A6 Allroud ingeruild voor een 530D o.a. vanwege de Comfort stoelen, goed voor mn rug met 50.000 Km per jaar... Nu blijkt dat niet alle instellingen van de comfort stoelen in het geheugen blijven zitten, dus elk ritje weer 2 knoppen instellen...
Heb de indruk dat de Memory gewoon defect is, dealer zegt, voor die 2 knoppen werkt de memory niet.
Wie heeft er ervaringen meer ?
Recent mn Audi A6 Allroud ingeruild voor een 530D o.a. vanwege de Comfort stoelen, goed voor mn rug met 50.000 Km per jaar... Nu blijkt dat niet alle instellingen van de comfort stoelen in het geheugen blijven zitten, dus elk ritje weer 2 knoppen instellen...
Heb de indruk dat de Memory gewoon defect is, dealer zegt, voor die 2 knoppen werkt de memory niet.
Wie heeft er ervaringen meer ?
Re: Memory Comfort stoelen werkt niet goed
Nou, verlos ons: welke instelling specifiek wordt niet onthouden?
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Heb je er op beide sleutels last van of maar op 1 sleutel en inderdaad, welke instelling wordt niet onthouden ?
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Voor zover ik weet worden de 'bobbel' in je rug en de 'knik' halverwege de rug niet in de memory opgenomen.
Die luchtbal in je rug (ronde knopje met 4 pijltjes) is idd vervelend om goed af te stellen,kan je weken mee klooien.
Die luchtbal in je rug (ronde knopje met 4 pijltjes) is idd vervelend om goed af te stellen,kan je weken mee klooien.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Showroom
Alles moet worden onthouden behalve de luchtbalgen (2 bobbels). De knik in de rugleuning moet ook gewoon in het memory zitten.
Werkt nu het memory helemaal niet bij jou of alleen sommige functies niet?
Werkt nu het memory helemaal niet bij jou of alleen sommige functies niet?
F10 N57N
Iets meer info zou welkom zijn, beetje gissen zo op de manier
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Zojuist even gekeken,de knik in de rug zit idd gewoon op memory.
Ik weet waarschijnlijk al wat er aan de hand is
Meneer stapt in,drukt op 1 of 2 van de memory (key memory is gewoon niks bij E60),doet de deur dicht en start de auto.
Dan blaast ie de wangen niet verder op en blijft de lendesteun staan waar ie staat,dan wordt de memory namelijk onderbroken en met gesloten deur moet je de knop vast blijven houden tot de stoel in positie is.
Zo ervaar ik het tenminste en idd,dat hele memorygebeuren klopt aan geen kant bij de E60 vergeleken bij andere auto's.
Ik weet waarschijnlijk al wat er aan de hand is
Meneer stapt in,drukt op 1 of 2 van de memory (key memory is gewoon niks bij E60),doet de deur dicht en start de auto.
Dan blaast ie de wangen niet verder op en blijft de lendesteun staan waar ie staat,dan wordt de memory namelijk onderbroken en met gesloten deur moet je de knop vast blijven houden tot de stoel in positie is.
Zo ervaar ik het tenminste en idd,dat hele memorygebeuren klopt aan geen kant bij de E60 vergeleken bij andere auto's.
Showroom
Showroom
Ik herken hier wel iets in, met uitstappen zou je stuurwiel helemaal naar boven moeten gaan maar zodra de deur open gaat stopt deze beweging. De comfort uitstap van het stuurwiel wordt onderbroken.
En zo is het ook met instappen, alhoewel je wel heel snel moet starten wil je niet je juiste positie krijgen hoor, bij mij zet ie alles al in positie zodra ik mijn deur open doe.
Maar, dit zou inderdaad wel eens het 'euvel' kunnen zijn.
Ben benieuwd of de topic starter ook weer even reageerd
Mvg,
Vincent
En zo is het ook met instappen, alhoewel je wel heel snel moet starten wil je niet je juiste positie krijgen hoor, bij mij zet ie alles al in positie zodra ik mijn deur open doe.
Maar, dit zou inderdaad wel eens het 'euvel' kunnen zijn.
Ben benieuwd of de topic starter ook weer even reageerd
Mvg,
Vincent
Mijn zitpositie is nogal anders dan die van de vrouw,dus dat eerder starten lukt wel
Stoel in positie via de sleutel óf bij openen deur vind ik juist niks,dan zijn de wangen al opgeblazen en het stuur naar beneden voordat je instapt.
Maar idd,hopen dat topicstarter ook weer ff reageert,ben benieuwd verder wat...
Stoel in positie via de sleutel óf bij openen deur vind ik juist niks,dan zijn de wangen al opgeblazen en het stuur naar beneden voordat je instapt.
Maar idd,hopen dat topicstarter ook weer ff reageert,ben benieuwd verder wat...
Showroom
Showroom
Stuur gaat pas naar beneden als je het portier sluit en de wangen blazen pas op als je het contact aanzet. Daar lijkt wel over nagedacht
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
- Edward320d
De stoel in juiste stand, stuur op juiste hoogte ,de radio op je eigen zender , de spiegels in de juiste stand ... Na 1 druk op de knop van je afstandsbediening dan ben ik de laatste die er een probleem van gaat maken dat de lendesteun zelf ingesteld moet worden ...
zijn we niet gewoon teveel verwend met onze auto's vraag ik mijn dan af? 
BMW E60 530d High Executive
Bij mij gaat het stuur en de stoelwangen pas omhoog als ik de portier open doe. Dus wordt nooit onderbroken.
Zelf heb ik knopje 1 "cruise stand"
stoel laag rugleuning naar achter wangen open stuur laag voor snelweg en 2 "sport stand"
stoel hoog, stuur hoger, been verlenger max., rugleuning verticaal en wangen strak ingesnoerd 
Zelf heb ik knopje 1 "cruise stand"
F10 N57N