318i N42 slechte koude start.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Holographic91

318i N42 slechte koude start.

Bericht door Holographic91 » 24 okt 2013, 19:48

Ik heb sinds 2 dagen een probleem met het koud starten van mijn auto. 113.000 km gelopen.
Normaal tijdens een koude start springt het toerental richting de 1400 toeren om vervolgens terug te gaan richting 1000/1100 toeren koud (warm 700 toeren)
2 dagen geleden sprong die gelijk aan maar bereikte maar 1100 toeren (blok was volledig koud). Dit heeft zich 3 keer voort gedaan. Vanmiddag was het nog erger na een oliewissel waarbij die 2 uur heeft stil gestaan begon die gelijk na de sleutel om te zetten hevig te trillen 400/500 toeren maken gas geven had geen enkele zin (oliedop zit er goed op)
Hij leek op 3 cilinders te lopen tijdens de start.
Heb 2/3 keer moeten starten toen liep die. Als die eenmaal loopt geen enkel probleem zelfde vermogen ook voor de stoplichten heel stabiel in toeren verder ook geen ratel. Maar koud starten blijft een probleem.

Wat ik de afgelopen 3 jaar heb vervangen:
Beide nokkenassensoren (uitlaat/inlaat zijde)
Luchtmassameter
Bobines alle 4
platinum bougies
Accu

Hoe waarschijnlijk is het dat een accu al na 2,5 jaar op is? Heb wel relatief veel korte stukken gereden).
Hij wilt wel direct aanslaan alleen krijgt het niet voor mekaar alles fatsoendelijk te laten lopen.
Dynamo misschien, kun je dat ergens aan merken?
Alle lampen binnen en buiten branden gewoon stabiel, niet extra fel of knipperen.
Vanmiddag is de auto ook uitgelezen en geeft geen enkele foutmelding aan, ook geen lampjes die branden.
Buitentemperatuurmeter geeft ook goede waarde aan.
Of hij verzuipt of niet genoeg spanning.

heb voor 4 november een afspraak bij de dealer gemaakt voor carterventilatie en krukassensor.

Hoor graag als iemand iets soortgelijks heeft gehad of tips heeft.

Bedankt!

mishi

Re: 318i N42 slechte koude start.

Bericht door mishi » 01 mei 2015, 22:27

Ik blaas er even het stof af!
Ik heb nu af en toe hetzelfde.
Is dit bij jou nog opgelost, en zo ja, wat was het?
Alvast bedankt!

Holographic91

Re: 318i N42 slechte koude start.

Bericht door Holographic91 » 08 mei 2015, 16:27

Sorry, ben niet meer zo actief op het forum. Bij mij was het probleem een olievuldop die niet goed meer afdicht.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”