Welk merk airco condensor
Welk merk airco condensor
Ik ben er vandaag na pas gevuld te hebben er achter gekomen dat mijn airco condensor lek is.
Nu zit er origineel een denso op, maar ik zag dat de prijzen wel gruwelijk veel uiteen lopen van 70€ tot 350€.
Is er iemand bekend met andere merken, techniek zit er niet in maar wel matriaal verschil neem ik aan.
Vandaar mijn vraag want misschien hoef ik niet de hoofdprijs te betalen voor een goede.
Nu zit er origineel een denso op, maar ik zag dat de prijzen wel gruwelijk veel uiteen lopen van 70€ tot 350€.
Is er iemand bekend met andere merken, techniek zit er niet in maar wel matriaal verschil neem ik aan.
Vandaar mijn vraag want misschien hoef ik niet de hoofdprijs te betalen voor een goede.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Welk merk airco condensor
Helaas weinig respons op mijn post(en) heb het zelf maar uit gezocht.
Denso is origineel bmw maar heb nu zelfde kwaliteit voor minder geld en ben voor nissens gegaan.
Dat zou kwalitatief een goede moeten zijn naar een beetje speurwerk.
Denso is origineel bmw maar heb nu zelfde kwaliteit voor minder geld en ben voor nissens gegaan.
Dat zou kwalitatief een goede moeten zijn naar een beetje speurwerk.
Ik zou gewoon voor de Denso zijn gegaan. Weet je zeker dat ie goed past.
Wat was jij nu kwijt voor deze Nissens(?), een nieuw Denso exemplaar kost op Ebay 359,-
Mvg,
Vincent
Wat was jij nu kwijt voor deze Nissens(?), een nieuw Denso exemplaar kost op Ebay 359,-
Mvg,
Vincent
Ik monteer beide merken al 15 jaar. Heb daar nooit problemen mee gehad.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Gister half 5 besteld en om 12 uur al binnen op de mat.
Hij was 131€ incl bezorging.
Moet zeggen past gewoon perfect alles erbij droger en o ringen, en je knipt een keer met de vingers en hij zit.
Had echt gedacht dat het een lastig klusje werdt.
Maar wel fijn om te horen source dat jij ze ook al 15 jr plaatst zonder problemen.
Vond het verschil alleen te groot tussen 131€ en 260€,ik kon de denso daar voor krijgen.
Vanavond blijft hij een nacht op de stikstof staan en morgen wordt hij gevuld en dat kost me 50€.
Valt gelukkig weer mee met de schade.
Hij was 131€ incl bezorging.
Moet zeggen past gewoon perfect alles erbij droger en o ringen, en je knipt een keer met de vingers en hij zit.
Had echt gedacht dat het een lastig klusje werdt.
Maar wel fijn om te horen source dat jij ze ook al 15 jr plaatst zonder problemen.
Vond het verschil alleen te groot tussen 131€ en 260€,ik kon de denso daar voor krijgen.
Vanavond blijft hij een nacht op de stikstof staan en morgen wordt hij gevuld en dat kost me 50€.
Valt gelukkig weer mee met de schade.
Laatst gewijzigd door bmw530i op 29 apr 2015, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Nissens past echt zonder aanpassingen ook op een 535d? Dan ga ik zoiets ook overwegen want scheelt best wel in prijs, voor 131,-,houd je nog wat over voor andere noodzakelijke klussen. En bovenal goede ervaringen ermee lees ik en dat vind ik wel heel belangrijk
Mag ik vragen waar je deze Nissens hebt gekocht?
Mvg,
Vincent
Mag ik vragen waar je deze Nissens hebt gekocht?
Mvg,
Vincent
Hoi vincent, alle diesels hebben dezelfde condensor dus zou idd gewoon moeten passen en hij past ook perfekt.
Heb hem besteld bij radiateurshop.nl ze hebben een winkel en die heet car cool centre had ik ooknog even gebeld.
Je hoeft die zwarte plaat maar te verwijderen boven de condensor en daarna nog een kunstof kap en dan ben je er al bij. Even links de twee inbussen los draaien is even wrikken om de aansluitingen los te krijgen.
Daarna trek je de condensor er zo uit, even alles schoonblazen en nieuwe erin.
Half uurtje werk om te vervangen.
Daarna nog even afpersen vacuumeren en vullen natuurlijk.
Zal morgen weten of hij goed was ofniet,ga er vanuit van wel natuurlijk.
Heb hem besteld bij radiateurshop.nl ze hebben een winkel en die heet car cool centre had ik ooknog even gebeld.
Je hoeft die zwarte plaat maar te verwijderen boven de condensor en daarna nog een kunstof kap en dan ben je er al bij. Even links de twee inbussen los draaien is even wrikken om de aansluitingen los te krijgen.
Komt er dan geen ozonlaag-smeltende-bende uit je airco systeem zetten? Ik weet niet wat voor gas of zooi dat is, maar inademen doe ik het liefst niet.bmw530i schreef:Even links de twee inbussen los draaien is even wrikken om de aansluitingen los te krijgen.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Hij wordt vervangen omdat hij lek is dus het meeste was er al uit, hij siste nog wel een beetje en er kwam een beetje tracer mee. Maar het zal idd niet goed zijn voor het milieu.
Dank jebmw530i schreef:Hoi vincent, alle diesels hebben dezelfde condensor dus zou idd gewoon moeten passen en hij past ook perfekt.

Re: Welk merk airco condensor, weer lek grrrr
Vanacht heeft de auto aan de stikstof gestaan tot vanavond, maar erg teleurstellend nieuws, hij was praktisch drukloos weer. Wel vreemd eerst deed hij er 11 mnd over om leeg te zijn hij begon wel al na een maand te sissen in de leidingen. Laten vullen met tracer en na een masnd weer sissen in de leidingen. Zag plekje in de condensor dus maar nieuwe geplaatst. En nu is hij binnen een dag leeg!!!
Uv lamp en bril mee genomen want neem aan dat er nog wel tracer inzit.
Niets gevonden, condensor weer eruit oringen gecheckt ook goed en zag in de aansluitingen ook tracer zitten maar nergens anders. Zou de meterset gelekt hebben of het ventiel zelff??? Snap er nu niks meer van.
Uv lamp en bril mee genomen want neem aan dat er nog wel tracer inzit.
Niets gevonden, condensor weer eruit oringen gecheckt ook goed en zag in de aansluitingen ook tracer zitten maar nergens anders. Zou de meterset gelekt hebben of het ventiel zelff??? Snap er nu niks meer van.
Ik zou 'm ergens anders laten testen om evt. twijfel weg te nemen.
Voordat ze 'm onder druk gaan zetten kaart het aan dat 'ie een nacht er op heeft gestaan en weer drukloos was. De vraag die nog overblijft is binnen welk tijdsbestek is die leeg gelopen?
Ik laat het systeem 20 (minimum) tot 30 minuten onder druk staan.
Mocht die weer leeg zijn dan zal je alles moeten nalopen van het systeem.
Voordat ze 'm onder druk gaan zetten kaart het aan dat 'ie een nacht er op heeft gestaan en weer drukloos was. De vraag die nog overblijft is binnen welk tijdsbestek is die leeg gelopen?
Ik laat het systeem 20 (minimum) tot 30 minuten onder druk staan.
Mocht die weer leeg zijn dan zal je alles moeten nalopen van het systeem.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Nou vandaag ergens anders geweest en op druk en idd loopt terug.
Weer met lamp gekeken en fluisterapparaat maar niks.
Toch nieuwe o ringen erop, weer stik stif erop en toen hoorde ik hem zelf ineens lekken.
Hij lekte gewoon op de droger ndj, geprobeerd los te halen en ging niet.
Toen maar gebeld naar de radiateurshop en was geen probleen stuurde meteen nieuwe op, en ik moest de oude retour doen. Dus wachten weer af, had ook eigenlijk niets anders verwacht.
Maar dat heb ik weet.
Hopenlijk morgen binnen.
Weer met lamp gekeken en fluisterapparaat maar niks.
Toch nieuwe o ringen erop, weer stik stif erop en toen hoorde ik hem zelf ineens lekken.
Hij lekte gewoon op de droger ndj, geprobeerd los te halen en ging niet.
Toen maar gebeld naar de radiateurshop en was geen probleen stuurde meteen nieuwe op, en ik moest de oude retour doen. Dus wachten weer af, had ook eigenlijk niets anders verwacht.
Maar dat heb ik weet.
Hopenlijk morgen binnen.
vorige keer bij de radiateurshop ook een condensor gekochjt voor mn subaru.
ding kwam lek uit de doos.
ik pas voortaan bij deze gasten
ding kwam lek uit de doos.
ik pas voortaan bij deze gasten
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Dat is niet fijn om te horen, ik krijg een nieuwe op gestuurd zeiden ze.
Hoe was het bij jou opgelost rens?
Hoe was het bij jou opgelost rens?