Pirelli en de E39 , foute combinatie ?
Pirelli en de E39 , foute combinatie ?
Geachte mede forum gebruikers.
Ik hoor wel eens dat de e39 een zorgen kindje is mbt trillingen.
Nu is mij verteld dat pirelli en E39 een slechte combinatie is.
Iemand wel eens slechte ervaringen gehad met nieuwe banden en trillingen ?
Groet
Chili
Ik hoor wel eens dat de e39 een zorgen kindje is mbt trillingen.
Nu is mij verteld dat pirelli en E39 een slechte combinatie is.
Iemand wel eens slechte ervaringen gehad met nieuwe banden en trillingen ?
Groet
Chili
Re: Pirelli en de E39 , foute combinatie ?
Ik heb een seizoen Pirelli P7 eronder gehad en dat waren de stilste zomerbanden banden die ik er tot nu toe onder gehad heb onder de e39. Omdat ze zachter zijn schijnen ze sneller te slijten.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Een paar jaar terug was ik ook niet zo'n Pirelli man, totdat ik er ging werken en er verplicht op moest rijden. Sindsdien ben ik verrassend genoeg echt 'bekeerd' en rij ik nu bij voorkeur op Pirelli of Dunlop. Zoals de heer boven mij al zegt Is de P7 een zeer goede band die je auto echt positief zal veranderen.
Zelf rijd ik op de P7 van het eerste type voor en door een pechweekend op nieuwe P7 ecoimpact achter. Slijtage valt mij mee maar de nieuwere generatie slijt wel sneller. Wel denk dat de P7 eigenlijk beter tot zijn recht komt onder een iets lichtere auto maar nog steeds een zeer goede keuze Is voor je E39
Zelf rijd ik op de P7 van het eerste type voor en door een pechweekend op nieuwe P7 ecoimpact achter. Slijtage valt mij mee maar de nieuwere generatie slijt wel sneller. Wel denk dat de P7 eigenlijk beter tot zijn recht komt onder een iets lichtere auto maar nog steeds een zeer goede keuze Is voor je E39
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ben nog nooit zo snel door mijn banden gegaan als met Pirelli! Ben zelf erg tevreden over Vredestein qua slijtage en weggedrag 
Ik ben erg tevreden over Michelin Pilot Sport. Stil, mooie wegligging en grip, ze slijten alleen wat sneller. Het probleem van praktisch elke goed sturende band.
Ik had 4 nieuwe pirelli cinturato p7 eronder , kreeg last van trillingen. Toen heb ik ze laten testen op een road Force trilling analyse apparaat. Hunter gsp 9700
Daar zaten er 2 van boven de specificatie , ook dmv band draaien op de velg. (Apparaat geeft aan hoe de band op de velg gepositioneerd moet worden) niet goed te krijgen.
Zat een rond vliegende kracht in van 170n , deze heb ik omgeruild voor 2 michelin primacy 3 banden , weer op dat apparaat. Zaten gelijk goed.
Voortaan ga ik toch voor michelin
Daar zaten er 2 van boven de specificatie , ook dmv band draaien op de velg. (Apparaat geeft aan hoe de band op de velg gepositioneerd moet worden) niet goed te krijgen.
Zat een rond vliegende kracht in van 170n , deze heb ik omgeruild voor 2 michelin primacy 3 banden , weer op dat apparaat. Zaten gelijk goed.
Voortaan ga ik toch voor michelin
Ik had een set Pirelli Zero Rosso Asymetrico eronder. Erg fijne en sportieve banden, alleen de slijtage
Heb nu Uniroyal Rainsport 3. Hard rubber, sportief en veel grip in het nat
Heb nu Uniroyal Rainsport 3. Hard rubber, sportief en veel grip in het nat
en wat vindt Pirelli van je verhaal?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Dat moet ik nog afwachten , de banden zijn terug gestuurd .