BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Re: E36 325i Coupe Ringtool
Blijft een gave trackslet!
En Dennis, handige uitleg bedankt daarvoor! Ik dacht eigenlijk ook altijd dat een kat verplicht was aangezien ik U9 aanduiding heb op de papieren, maar hij is van april 95, dus zou zonder mogen!
En Dennis, handige uitleg bedankt daarvoor! Ik dacht eigenlijk ook altijd dat een kat verplicht was aangezien ik U9 aanduiding heb op de papieren, maar hij is van april 95, dus zou zonder mogen!
>>>>Showroom E36's<<<<
Omkeuringskosten ligt aan het bouwjaar. Mijn e36 compact is van 2000 en mag dus voor de m3 ombouw naar Lelystad voor wegligging, emissie en geluid....Aan de ene kant best humor als ze hem op wegligging afkeuren..
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Eerst maar eens de ABS pomp verwijderen, deze is al compleet buiten werking maar de leidingen lopen er nog wel doorheen.
Beetje loodgieterswerk is niet zo spannend.
Heb de indruk dat dit het pedaalgevoel weleens aardig kan verbeteren, en het scheelt weer een paar kilo.
Mocht het niet bevallen (ik rem op bepaalde plekken graag de bocht in) dan kan er altijd een remdrukverdeler tussen gezet worden.
Afgelopen zaterdag:

Beetje loodgieterswerk is niet zo spannend.
Heb de indruk dat dit het pedaalgevoel weleens aardig kan verbeteren, en het scheelt weer een paar kilo.
Mocht het niet bevallen (ik rem op bepaalde plekken graag de bocht in) dan kan er altijd een remdrukverdeler tussen gezet worden.
Afgelopen zaterdag:

Gave auto en erg mooie foto's. Ondanks dat ie voor deze doeleinden word gebruikt ziet ie er wel erg strak uit zeg. Complimenten 

Lexus RX450h President Line
Vandaag de ABS-pomp verwijderd, scheelt weer 5 kilo op de vooras

Al het nodige bij de hand: schema, verdeelblok, 2 koperen verlengbuizen, 3 koppelstukken, pijpbuiger, 1 liter ATE remolie en een non-ABS vloeistoftankje van een 316i Compact.

Pomp is eruit

Grote lege ruimte onder de hoofdremcilinder

Paar flinke bochten in de leidingen vanwege de oorspronkelijke aansluitingen en om 'nabuigen' mogelijk te maken
Alles weer aangesloten en ontlucht. Of het remgevoel beter is moet ik nog uitproberen...

Al het nodige bij de hand: schema, verdeelblok, 2 koperen verlengbuizen, 3 koppelstukken, pijpbuiger, 1 liter ATE remolie en een non-ABS vloeistoftankje van een 316i Compact.

Pomp is eruit

Grote lege ruimte onder de hoofdremcilinder

Paar flinke bochten in de leidingen vanwege de oorspronkelijke aansluitingen en om 'nabuigen' mogelijk te maken
Alles weer aangesloten en ontlucht. Of het remgevoel beter is moet ik nog uitproberen...
Iets te hard de Karussell in (de zwarte streep rechts van het dak is van ons)

Resultaat na 10-12 ronden Nordschleife en 700km heen en terugweg

Na een middag boenen is ie weer schoon:

Resultaat na 10-12 ronden Nordschleife en 700km heen en terugweg

Na een middag boenen is ie weer schoon:

Never enter carroussel when your on the brakes ;-)
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Ach de auto gaf gelukkig geen krimp 
Het volgende probleem wat aangepakt moet worden is het terugslaan van
uitlaatgassen op de achterkant.
Bij nat weer wordt de kont stinkend smerig, daar kan ik mee leven.
Bij droog weer moet het schoon blijven, echter die roetachtige deeltjes
zijn mega irritant.
Dus dat wordt of de eindpijpen verlengen of een mini-diffusor boven de
bestaande uitlaat maken.

Het volgende probleem wat aangepakt moet worden is het terugslaan van
uitlaatgassen op de achterkant.
Bij nat weer wordt de kont stinkend smerig, daar kan ik mee leven.
Bij droog weer moet het schoon blijven, echter die roetachtige deeltjes
zijn mega irritant.
Dus dat wordt of de eindpijpen verlengen of een mini-diffusor boven de
bestaande uitlaat maken.
Ziet er goed uit. Ook erg rustig op de ring zo aan de foto te zien. Maar geen helm op in de auto? Met zo'n kooi is dat best gevaarlijk...
Verder veel
plezier
Verder veel

Vandaag de ATE Dot 4 die er tijdelijk in zat er weer uitgepompt/doorgespoeld en vervangen door Kroon Racing remolie. Tevens de koppeling- en remleidingen aan de onder- en zijkant van het blok ingepakt in rubber tegen eventueel schuren langs elkaar en het carrosserie.

Onderkant motorkap was ook stinkend smerig, gelijk maar een sopje gegeven

Voor het probleem van de uitlaatgassen die de achterkant vervuilen heb ik een klein uitlaatdiffusertje gemaakt. Had eerst het plan om deze van aluminium te maken, totdat er van de week een stuk kunststof van een Renault Clio viel waar ik wel wat mee zou kunnen. Hoop dat ie werkt, heb het nog niet kunnen testen.

Onderkant motorkap was ook stinkend smerig, gelijk maar een sopje gegeven

Voor het probleem van de uitlaatgassen die de achterkant vervuilen heb ik een klein uitlaatdiffusertje gemaakt. Had eerst het plan om deze van aluminium te maken, totdat er van de week een stuk kunststof van een Renault Clio viel waar ik wel wat mee zou kunnen. Hoop dat ie werkt, heb het nog niet kunnen testen.

Ziet er uit als een simpele oplossing en netjes.. ben wel benieuwd of het voldoende is ?
Je houdt hem wel erg netjes zeg
En dat kapje ziet er nog mooi uit ook.

Kleine testrit gedaan vanavond, de bumper direct boven de uitlaat blijft brandschoon dus het ding werkt. Geen roetdeeltjes meer te zien.
Echter komt het vuil ook van de weg want de rest van de achterzijde was duidelijk niet meer brandschoon. Oplossing is dus om de complete onderbumper van een klein onopvallend randje te voorzien.
Er was tevens nog 1 plek voor een sticker op de zijruit... (Winkelhock won het BTTC in 1993 in een witte E36)

Echter komt het vuil ook van de weg want de rest van de achterzijde was duidelijk niet meer brandschoon. Oplossing is dus om de complete onderbumper van een klein onopvallend randje te voorzien.
Er was tevens nog 1 plek voor een sticker op de zijruit... (Winkelhock won het BTTC in 1993 in een witte E36)

Extra rand van 1 cm onder de achterkant zit erop. Als het werkt verstevig ik deze kunststof strip aan de binnenzijde nog met wat polymeerkit. Met hemelvaart is er tijd genoeg om een rondje in de buurt te rijden