fluittoon bij bepaalde snelheden.
fluittoon bij bepaalde snelheden.
Goedenavond,
Mijn wagen rijd heerlijk, alleen hoor ik met bepaalde snelheden een lichte fluittoon, als ik bv 90 km/h rijd hoor ik een fluittoon die als ik iets harder gaat weer verdwijnt.
Ik hoor het bij 60 km/h, 90km/h en bij 110km/h. Het geluid is niet toerenafhankelijk .
Volgens een kennis van mij (werkt bij BMW) kan het van het differentieel vandaan komen ( niet met 100%zekerheid te zeggen )
Ben benieuwd of er meer mensen deze klacht herkennen.
Ik heb het geluid weten op te nemen en zal het proberen op YouTube te plaatsen.
Even ter informatie :
BMW 325i E91 uit 2010
Kmstand 120000
Automaat.
Bedankt alvast
Mijn wagen rijd heerlijk, alleen hoor ik met bepaalde snelheden een lichte fluittoon, als ik bv 90 km/h rijd hoor ik een fluittoon die als ik iets harder gaat weer verdwijnt.
Ik hoor het bij 60 km/h, 90km/h en bij 110km/h. Het geluid is niet toerenafhankelijk .
Volgens een kennis van mij (werkt bij BMW) kan het van het differentieel vandaan komen ( niet met 100%zekerheid te zeggen )
Ben benieuwd of er meer mensen deze klacht herkennen.
Ik heb het geluid weten op te nemen en zal het proberen op YouTube te plaatsen.
Even ter informatie :
BMW 325i E91 uit 2010
Kmstand 120000
Automaat.
Bedankt alvast
Re: fluittoon bij bepaalde snelheden.
https://youtu.be/ICC6uMqO81U
Link naar YouTube, fluittoon is te horen bij rond de 10 sec, 16 sec en bij 36 sec
Link naar YouTube, fluittoon is te horen bij rond de 10 sec, 16 sec en bij 36 sec
Vandaag bij Hardeman Motorsports langs geweest, tijdens het testrijden het geluid gehoord. Ze vonden het moeilijk te definiëren.
Na de testrit de auto op de brug en de wielen laten draaien, het geluid kwam idd bij het diff vandaan. Niet dat het hevig was maar het kwam ervandaan.
Pffffffff sta je toch even voor een dilemma!!! Reviseren of niet!
Ik heb besloten om het toch maar te doen en dan te hopen dat het geluid er echt vandaan kwam!
Het is altijd zo moeilijk met geluid.
Iemand anders ervaringen met het fluiten/ zoemen van het differentieel? ?
Gr Perry
Na de testrit de auto op de brug en de wielen laten draaien, het geluid kwam idd bij het diff vandaan. Niet dat het hevig was maar het kwam ervandaan.
Pffffffff sta je toch even voor een dilemma!!! Reviseren of niet!
Ik heb besloten om het toch maar te doen en dan te hopen dat het geluid er echt vandaan kwam!
Het is altijd zo moeilijk met geluid.
Iemand anders ervaringen met het fluiten/ zoemen van het differentieel? ?
Gr Perry
Hallo,
Ik heb het gehad bij mijn oude E46 323ci.
De aandrijfassen waar homokineten aan vast zitten deze zijn voorzien van vet met daaromheen een rubberen hoes.
Na deze helemaal schoon gemaakt te hebben in een cleanerbak met ontvetter vloeistof,en weer voorzien van nieuw vet het zoemen was geheel weg.
Ik heb het gehad bij mijn oude E46 323ci.
De aandrijfassen waar homokineten aan vast zitten deze zijn voorzien van vet met daaromheen een rubberen hoes.
Na deze helemaal schoon gemaakt te hebben in een cleanerbak met ontvetter vloeistof,en weer voorzien van nieuw vet het zoemen was geheel weg.
E92 335i 440Pk 580Nm
Oke, bedankt.
Ga dit ook eens checken, het fluiten kwam echt uit het diff, maargoed geluid kan alle kanten opgaan.
Ga dit ook eens checken, het fluiten kwam echt uit het diff, maargoed geluid kan alle kanten opgaan.
Zie realoem plaatje :http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=25
Zoals je zegt geluid is moeilijk te traceren.
Maar heb nog even geleken naar aandrijfassen en er zitten per as 2 homokineten.
1 aan dif kant en 1 aan wielkant.
Ik heb bijde kanten voorzien van nieuw vet.
Zoals je zegt geluid is moeilijk te traceren.
Maar heb nog even geleken naar aandrijfassen en er zitten per as 2 homokineten.
1 aan dif kant en 1 aan wielkant.
Ik heb bijde kanten voorzien van nieuw vet.
E92 335i 440Pk 580Nm
Goedendag,
Even een update over het fluiten/zoemen bij bepaalde snelheden.
Na wat dingen te hebben gecontroleerd heb ik toch besloten om het differentieel te laten reviseren.
Vast wel een gok omdat ze het niet voor 100% konden garanderen ( dit is natuurlijk te begrijpen )
Donderdag de auto naar hardeman motorsports gebracht, fijne gasten trouwens, ze houden je op de hoogte van het proces .
De lagers waren een klein beetje aangetast maar verder zag het er goed uit!
Vandaag de auto opgehaald en op de terugweg goed kunnen testen ( 100 km van mijn woonplaats ) het fluiten / zoemen is helemaal weg!!!! Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik er verschrikkelijk blij mee ben.
Gr Perry
Even een update over het fluiten/zoemen bij bepaalde snelheden.
Na wat dingen te hebben gecontroleerd heb ik toch besloten om het differentieel te laten reviseren.
Vast wel een gok omdat ze het niet voor 100% konden garanderen ( dit is natuurlijk te begrijpen )
Donderdag de auto naar hardeman motorsports gebracht, fijne gasten trouwens, ze houden je op de hoogte van het proces .
De lagers waren een klein beetje aangetast maar verder zag het er goed uit!
Vandaag de auto opgehaald en op de terugweg goed kunnen testen ( 100 km van mijn woonplaats ) het fluiten / zoemen is helemaal weg!!!! Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik er verschrikkelijk blij mee ben.
Gr Perry
Hoeveel was je kwijt voor de revisie?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Ik was in totaal 750 euro kwijt, reviseren, diffolie en het demonteren en monteren.
Voor mij het geld waard want ik ergerde me dood aan die fluittoon ( al was het steeds maar voor heel even)
Gr Perry
Voor mij het geld waard want ik ergerde me dood aan die fluittoon ( al was het steeds maar voor heel even)
Gr Perry
Dank je voor de terugkoppeling 

|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||