Projector ombouwen xenon

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
DuKeZ

Projector ombouwen xenon

Bericht door DuKeZ » 13 apr 2015, 19:36

Ben het forum en internet aan het afstruinen of het mogelijk is om een facelift koplamp van een e39 om te bouwen met een nieuwe projector. Heb zelf het type (facelift) met H7 lamp/projector die je niet kunt openmaken. De stelnokken zijn reeds vervangen door aluminium exemplaren. Daarnaast heb ik een aftermarket Pilot xenon ingebouwd waar ik in het begin nog tevreden over was, maar nu niet meer :P . De projector ziet er overigens helder uit, dus vermoed niet dat deze roestig is. Je hebt nl. gewoon een ander lichtbeeld omdat een xenon-pit langer is dan een H7 pit en dus de xenon niet optimaal zijn werk kan doen in de projector.

Mijn bedoeling is: om een andere projector (eventueel met bi-xenon) te plaatsen. Het zou dus moeten kunnen zonder het huis van de verlichting open te maken, want dat gaat bij dit model niet. Is het mogelijk, nadat het afdichtrubber verwijderd is evenals de lamp, om deze projector te demonteren. Je ziet nl. zo een aantal moeren zitten waar je op zich wel bij zou moeten kunnen. Durf het alleen niet zo 1,2,3 los te schroeven.......

Op internet worden deze projectoren volop aangeboden (welke zou ik eventueel nodig hebben, er schijnen 2 maten te zijn, nl. 2,5 inch en 3,0 inch), heb echter nergens een goede handleiding kunnen vinden en/of foto's waarop dit te zien is.

Dus ik ben benieuw naar jullie reacties :amen:

DuKeZ

Re: Projector ombouwen xenon

Bericht door DuKeZ » 13 apr 2015, 19:48

Hierbij nog een link van het principe;

http://factoryxenon.com/shop/2x-oem-hel ... -w-3-lens/

BartS

Bericht door BartS » 13 apr 2015, 22:32

Ik heb hier zelf ook onderzoek naar gedaan en ga voor de Hella Evo-X-R projectoren, koplampen van voor 09-2002 kan je nog openbakken daarna niet meer. Men op internet zegt dan ook koop OEM xenon lampen of koop koplampen van voor 09-2002 als je dit wilt doen.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

DuKeZ

Bericht door DuKeZ » 14 apr 2015, 23:54

Het punt is dat deze 2e hands koplampen niet meer voor het oprapen liggen of in erbarmelijke staat zijn, waarom staan ze immers te koop?! De mijne zijn nog goed, maar ben ontevreden over het lichtbeeld cq. lichtopbrengst. Open bakken gaat helaas bij mijn versie niet (14-8-2002).

Het lijkt er echter op dat het zou moeten lukken, alleen wil ik niet de eerste zijn waarbij ik mijn goede koplampen verpruts :gek: dus vandaar de vraagstelling of er ervaringsdeskundige zijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”