Bericht
door AdE39 » 19 apr 2014, 01:27
Hallo beste Ibico,
Ja, dat kan wel eens voorkomen.
De enige goede optie is, toch echt even laten uitlezen, anders kom je er echt nooit achter.
Het gebruik van een dummy, tja, dat vind ik echter nooit geen hele goede oplossing, om een airbag lampje te doen uitschakelen!
Wat gebeurt er bij het gebruik van een dummy?
Het fout lampje zou gedoofd kunnen blijven, door het wissen/resetten van de fout/storing.
Echter nu staat de rechter stoel wel geregistreerd als bezet, dus die dure airbag, die gaat nu ook gewoon af, bij een aanrijding, terwijl dit echt niet nodig zou moeten zijn, dat is wel een hele dure oplossing dan!
De stoel was immers niet bezet, als er dus niemand plaats heeft genomen.
altijd eerst uitlezen, het probleem oplossen, dit kan soms een stoel matje zijn, maar het kan ook een stekker verbinding zijn, waar wat corrosie op de contacten kan zitten, dan is het erg simpel te verhelpen, om met contact spray de contacten in te spuiten, ook kan men gewoon WD-40 gebruiken.
De airbag van de onbezette stoel, die gaat bij een goed functionerende airbag systeem nooit af, daar is dat matje immers voor gemonteerd. Soms gebruikt men een dummy van € 10,00, maar de schade na het onnodig afgaan van de airbag bedraagt nu misschien wel € 1.000,00 want airbags zijn nu eenmaal erg prijzig, velen weten dit niet.
Dit zou dus niet gebeuren, als men de storing op correcte wijze zou hebben opgelost!
Door eerst te gaan uitlezen, en dan de storing op te lossen, die is aangegeven door de apparatuur, daarna te gaan resetten, waar mee het probleem is opgelost, en wel op de juiste wijze!
Verder geef ik u als tip mee, om dit soort zaken onder de technische zaken te plaatsen, en niet onder de DIY items.
Ik zag dus toevallig, dat u het probleem hier had geplaatst.
Ik hoop dat ik u een beetje weg wijs heb kunnen maken in het systeem van de airbags, het is niet enkel en alleen op te lossen door een simpele dummy te gebruiken, vaak geeft het bij schade die men niet eens wist, en dat wil ik altijd voorkomen. Het kost ook erg veel geld, om nu alles te moeten vervangen, dus beter altijd de originele onderdelen te gebruiken, en zeker geen dummy's bij de airbag systemen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad