Hoi allen,
Mijn auto geeft momenteel een storing met ABS, Remlichten en versnellingsbak. Daarnaast werkt de cruise control en de remlichten momenteel niet. Als we het uitlezen krijg ik een storingscode 3F48. Nou hebben we de remlicht schakelaar vervangen met een imitatie onderdeel. Deze bleef dezelfde fout geven. Heeft iemand ervaring met de bovengenoemde. Ik ga vandaag de orginele onderdeel kopen en hoop dat deze wordt opgelost.
Ik hoor graag jullie reacties!
Storing 3F48 Remlicht/ABS
Re: Storing 3F48 Remlicht/ABS
Wat staat er voor omschrijving bij?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
rubbere ronnie
Ik heb een e39 gehad en die begon ook ineens kuren te krijgen.
Mijn remlichten bleven branden, mijn knippers deden het niet meer, mijn abs lampje bleef branden, mijn cruise control en radio deden het niet meer en nog meer.
Na lang zoeken bleek het een electronisch dingetje bij het contact slot te zijn.
Deze was versleten door het gebruik en maakte geen goed contact meer.
Vervangen en het was opgelost.
Nu is dat een vaker voorkomend probleem bij de e39, en mogelijk gebruiken ze hetzelfde systeem bij de e60 maar dat weet ik niet.
Dus mogelijk moet je het daar zoeken.
Mijn remlichten bleven branden, mijn knippers deden het niet meer, mijn abs lampje bleef branden, mijn cruise control en radio deden het niet meer en nog meer.
Na lang zoeken bleek het een electronisch dingetje bij het contact slot te zijn.
Deze was versleten door het gebruik en maakte geen goed contact meer.
Vervangen en het was opgelost.
Nu is dat een vaker voorkomend probleem bij de e39, en mogelijk gebruiken ze hetzelfde systeem bij de e60 maar dat weet ik niet.
Dus mogelijk moet je het daar zoeken.
Er staat remlicht schakelaar als we dit uitlezen.
Lees je met universeel uit?
Zo ja je kan dan beter naar de dealer gaan of iemand zoeken met dezelfde software die 'm kan uitlezen. De code die daar uitkomt daarmee kan je verder werken.
Zie: viewtopic.php?f=699&t=35299
Zo ja je kan dan beter naar de dealer gaan of iemand zoeken met dezelfde software die 'm kan uitlezen. De code die daar uitkomt daarmee kan je verder werken.
Zie: viewtopic.php?f=699&t=35299
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Allen bedankt! Ik heb nu een workaround. Bij het remlicht schakelaar heb je twee stromen een test stroom en de normale. Beide hadden spanning, alleen dat normale werkte niet bij het schakelaar. We hebben 3 remlicht schakelaren geprobeerd. Er is nog steed iets mis, maar we weten niet wat. Voor nu is het opgelost door de normale draad door de test draad heen te laten lopen. Nu werkt alles weer naar behoren.