Boottrailer achter de E60
Boottrailer achter de E60
Aangezien ik met de auto zo nu en dan een boottrailer trek wil ik het volgende even voorleggen. Op het moment dat ik de boot ga traileren bij een inrijhelling (helling die het water in loopt) komt de auto schuin te staan. De trailer wil eigenlijk de auto achter uit trekken. Ik zet voor de zekerheid de auto op de handrem (en P) en de boottrailer eveneens op de handrem.
Wanneer ik vervolgens de boot uit het water haal en deze weer op de trailer staat moet ik vanaf stilstand de helling op rijden. Wanneer ik wil schakelen van de P naar D komt er behoorlijk spanning op de bak en hoor je een "klang" geluid.. Hoe kan ik dit voorkomen?
Wanneer ik vervolgens de boot uit het water haal en deze weer op de trailer staat moet ik vanaf stilstand de helling op rijden. Wanneer ik wil schakelen van de P naar D komt er behoorlijk spanning op de bak en hoor je een "klang" geluid.. Hoe kan ik dit voorkomen?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
Re: Boottrailer achter de E60
Dat kun je niet voorkomen. Als je hem onder spanning in zn P zet, de handrem erop zet en uitschakelt zakt de auto als je je voet van het rempedaal af haalt. De P werkt als een handrem en door het zakken komt hij er dieper in.
Ik heb het altijd eerst de handrem sterk aangetrokken en hem uit gezet in zn neutraal.
bij het uitstappen legde ik dan een blok hout achter de achterwielen voor de zekerheid.
Ik heb een e61 en had een 2700 maxum. Waarschijnlijk meer gewicht dan jij er nu achter hebt hangen.
schuinte van de helling is wel van belang.
Ik heb het altijd eerst de handrem sterk aangetrokken en hem uit gezet in zn neutraal.
bij het uitstappen legde ik dan een blok hout achter de achterwielen voor de zekerheid.
Ik heb een e61 en had een 2700 maxum. Waarschijnlijk meer gewicht dan jij er nu achter hebt hangen.
schuinte van de helling is wel van belang.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Daar was ik al bang voor.. In neutraal zetten kan inderdaad ook, mits je de auto laat lopen natuurlijk. Ik zet hem altijd eerst op de handrem, en daarna pas in de P en niet andersom. Mijn boot weegt een 1400kg zo'n beetje. Misschien is een wig inderdaad ook wel een oplossing, zei Richard ook al tegen me..
niemand meer tips?
niemand meer tips?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
alternatief is volgens mij eerst naar de N of de R schakelen....dan is de spanning toch weg?
- lekkerwijf1
Ja heren dat gekloot heb ik dus ook en zat inderdaad aan een wig te denken. Mijn auto houdt de handrem niet als er een combinatie van 2000kg achterover op de boothelling hangt. Misschien heeft iemand nog een goede tip, ik ga dit volgen
Niet te voorkomen inderdaad, heb dit probleem met mijn daily als ik met een zware aanhanger de helling op ga en bovenaan stop. In zijn N houden is het beste en een wig er achter leggen.
Wegtrekken altijd in DS doen.
Wegtrekken altijd in DS doen.
Het punt is dat wanneer je de auto uit doet hij in P moet staan.. Vervolgens Moet hij van P via N-R naar D....HarkoB schreef:alternatief is volgens mij eerst naar de N of de R schakelen....dan is de spanning toch weg?
Inderdaad Bart, wegrijden wel in DS uiteraard. Maar toch staat het me tegen de borst dat die klap zo gegeven wordt. Dit gebeurd niet van N naar D?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Als je met zijn 2en bent kan er eerst iemand uit stappen en meteen de wig achter de wielen leggen, in je eentje wordt dat vrij lastig….
Van N naar D krijg je die klap volgens mij niet.
Van N naar D krijg je die klap volgens mij niet.
- lekkerwijf1
Ik trek er overigens na boven in manueel 1 Ipv ds
Nu ik er over na denk, dat doe ik ook Richard... was even in de war 
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Die bedoelde ik eigenlijk ooklekkerwijf1 schreef:Ik trek er overigens na boven in manueel 1 Ipv ds
Wat eventueel ook te proberen is, maar geen ervaring mee, wat gebeurt er als je de trailer voor het loskoppelen op de handrem zet en dan een tikkie achteruit rijd zodat hem in de rem duwt ? Of werkt dit niet ? Zit je wel nog steeds met probleem uitstappen….