Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Zou wel eens willen weten of mensen dit uit ervaring kunnen vertellen.
Is er iemand die van 19 inch non runflat naar 20 inch non runflat is gegaan en ervaren heeft dat dit toch iets comfortverlies oplevert, of eigenlijk geen verschil maakt ?
Is er iemand die van 19 inch non runflat naar 20 inch non runflat is gegaan en ervaren heeft dat dit toch iets comfortverlies oplevert, of eigenlijk geen verschil maakt ?
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Zeer persoonlijke vraag natuurlijk.
Comfort verlies is er zeker, dat is evident. Maar hoeveel ?
Zelf vind ik 20inch op een e60/61 te groot, te weinig band over.
Comfort verlies is er zeker, dat is evident. Maar hoeveel ?
Zelf vind ik 20inch op een e60/61 te groot, te weinig band over.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bjorn525d
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Bart, je moet je lijst zien in te krimpen, niet steeds uitbreiden 
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Ongeveer 2,54 cm comfortverlies Bart..
Effe zonder gekkigheid, dit is zo subjectief.
Ik vond bijv. toen ik effe dat korte stukje meegereden heb in jouw auto in Düsseldorf, jouw afstelling al onacceptabel hard. Laat staan op 19 of zelfs 20 inch.
En een ander zal weer zeggen dat die nergens last van heeft met 20 inch.
Effe zonder gekkigheid, dit is zo subjectief.
Ik vond bijv. toen ik effe dat korte stukje meegereden heb in jouw auto in Düsseldorf, jouw afstelling al onacceptabel hard. Laat staan op 19 of zelfs 20 inch.
En een ander zal weer zeggen dat die nergens last van heeft met 20 inch.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
-
BMW530/1976
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Ik ben het met Degids eens dat het heel persoonlijk is wat nou comfort is.Ik ben van mening dat een hard afgeveerde auto lekker op de weg ligt en ik vindt niet zo snel te hard.Een ander misschien wel.Of dat nou komt door platte banden of harde vering of een combinatie ervan.Als ik een auto koop die zacht afgeveerd is kan ik niet wachten om hem te verlagen en grote wielen eronder te zetten.Hij stuurt dan ook een stuk scherper.
Groeten Bas
Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Licht ook veel aan het type band natuurlijk. De ene band is stugger als de andere.
20" is voor mij too much op een E60/E61, ik vind het ook niet mooi meer.
Gewoon te groot en een te platte band. Comfort is uiteraard ook wat minder als met 19".
Maar goed dat is een mening. Er zijn genoeg mensen die het wel mooi vinden en het extra comfort verlies voor lief nemen.
20" is voor mij too much op een E60/E61, ik vind het ook niet mooi meer.
Gewoon te groot en een te platte band. Comfort is uiteraard ook wat minder als met 19".
Maar goed dat is een mening. Er zijn genoeg mensen die het wel mooi vinden en het extra comfort verlies voor lief nemen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Bart, een belangrijke vraag.
Wil je niet langer runflat rijden en loop je tegen een 20 inch set aan ?
of
Wil je graag 20 inch wielen hebben en verwacht je dat het comfort minder gaat worden en wil je daarom non-runflat gaan rijden ?
Als je van de runflat afwil en de 19 inch wielen kan behouden, dan zou je ook naar een stijvere band kunnen kijken zoals een Pilot Super Sport (overigens superbanden, mits in jouw maat beschikbaar natuurlijk).
Wil je niet langer runflat rijden en loop je tegen een 20 inch set aan ?
of
Wil je graag 20 inch wielen hebben en verwacht je dat het comfort minder gaat worden en wil je daarom non-runflat gaan rijden ?
Als je van de runflat afwil en de 19 inch wielen kan behouden, dan zou je ook naar een stijvere band kunnen kijken zoals een Pilot Super Sport (overigens superbanden, mits in jouw maat beschikbaar natuurlijk).
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Dank voor alle reakties !
Ik vind de mijne, zoals Degids al aangaf, vrij stug, dat komt puur door de 19 inch en ik wil absoluut niet verder achteruit gaan, het is dat ik 19 inch erg mooi vind qua maat maar anders ging ik terug naar 18 inch.
Aan de andere kant, soms vind ik 20 inch erg mooi, maar heb dit nog niet in real life gezien op een E61 om te zeggen of dit te groot wordt of niet.
In de toekomst, niet nabije toekomst ;-), wil ik misschien een set Breyton's er onder gaan gooien, maar voordat ik de verkeerde keuze maak, was ik benieuwd of 20 inch misschien een optie zou zijn, als dit ook maar een minimaal comfort verlies zou opleveren, is de keuze vrij makkelijk, dan blijft het gewoon 19 inch
Ik rijd nu op non runflat en zal dat altijd blijven doen, als er een type band is die meer comfort kan geven dan ga ik daar zeker voor, ik heb nu Goodyear's, weet even type niet meer.
Ik vind de mijne, zoals Degids al aangaf, vrij stug, dat komt puur door de 19 inch en ik wil absoluut niet verder achteruit gaan, het is dat ik 19 inch erg mooi vind qua maat maar anders ging ik terug naar 18 inch.
Aan de andere kant, soms vind ik 20 inch erg mooi, maar heb dit nog niet in real life gezien op een E61 om te zeggen of dit te groot wordt of niet.
In de toekomst, niet nabije toekomst ;-), wil ik misschien een set Breyton's er onder gaan gooien, maar voordat ik de verkeerde keuze maak, was ik benieuwd of 20 inch misschien een optie zou zijn, als dit ook maar een minimaal comfort verlies zou opleveren, is de keuze vrij makkelijk, dan blijft het gewoon 19 inch
Ik rijd nu op non runflat en zal dat altijd blijven doen, als er een type band is die meer comfort kan geven dan ga ik daar zeker voor, ik heb nu Goodyear's, weet even type niet meer.
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Enige velg waar ik mijn comfortabele 17 inchers voor zou willen opgeven, zijn de Alpina B7's.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Dat is natuurlijk persoonlijk, 19 inch is voor mij de minimale maat die ik er onder wil hebben.
Misschien even uit leggen wat ik onder comfort versta. Ik bedoel dan puur het comfort op de binnendoor wegen, niet de strakheid van sturen en wegligging, op de snelweg rijd 19 inch prima en de 20 inch zal daar waarschijnlijk weinig verschil uit maken, maar hoe zit het op de wat minder comfortabele wegen ?
Misschien even uit leggen wat ik onder comfort versta. Ik bedoel dan puur het comfort op de binnendoor wegen, niet de strakheid van sturen en wegligging, op de snelweg rijd 19 inch prima en de 20 inch zal daar waarschijnlijk weinig verschil uit maken, maar hoe zit het op de wat minder comfortabele wegen ?
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Ben van 20inch non runflat naar 19 inch runflat gegaan en ik kan zeggen dat die 19inch ranflat minder comfortabel zijn.
Had onder de e46 hiervoor 19 inch non runflat en dat vond ik minder comfortablen dan de 20inch onder de e60, maar dat zal wel door het onderstel van de auto komen.
Had onder de e46 hiervoor 19 inch non runflat en dat vond ik minder comfortablen dan de 20inch onder de e60, maar dat zal wel door het onderstel van de auto komen.
-
Bjorn525d
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Je wilt absoluut niet verder terug gaan in comfort geef je aan.
Conclusie: 20 inch vergeten en nooit meer aan denken. Tuurlijk word dat iets stugger.
Conclusie: 20 inch vergeten en nooit meer aan denken. Tuurlijk word dat iets stugger.
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Bartje je kunt gewoon 19 inch plaatsen met een band die een maatje hoger is als er standaard op hoort.
Bijvoorbeeld de bandenmaten van een 7-serie e65 kunnen dan ook maar net op een e60/e61 ivm de veerschotel aan de voorzijde, dit ga ik nml straks ook doen als ik weer 19 inch ga rijden. ietsi meer speling.
Ik heb op mn vorige 530d 20 inch styling 172 gehad met een 245 en 285 breed,
Die auto was natuurlijk niet verlaagd toen nog maar het reed wel goed moet ik zeggen, ik heb me er niet aan geirriteerd, en dat doe ik nogal gauw als het om mn wagen gaat.
Maar toch geen 20 inch meer voor mij.
Bijvoorbeeld de bandenmaten van een 7-serie e65 kunnen dan ook maar net op een e60/e61 ivm de veerschotel aan de voorzijde, dit ga ik nml straks ook doen als ik weer 19 inch ga rijden. ietsi meer speling.
Ik heb op mn vorige 530d 20 inch styling 172 gehad met een 245 en 285 breed,
Die auto was natuurlijk niet verlaagd toen nog maar het reed wel goed moet ik zeggen, ik heb me er niet aan geirriteerd, en dat doe ik nogal gauw als het om mn wagen gaat.
Maar toch geen 20 inch meer voor mij.
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Als je een bandenmaat groter pakt wordt je radiaal toch anders en dus een afwijking op de snelheidsmeter?
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Klopt maar dit gaat om 3 tot 4 km-h afwijking, die je zo ook al hebt met de huidige bandenmaat dus dat is dan precies goed
