uitvallen motor op cruisesnelheid
-
3184ever
uitvallen motor op cruisesnelheid
Hallo allemaal,
Gisteren overkwam me iets vreemds.
Ik heb sinds ruim een maand een E46 uit 2003 op LPG-g3 met inmiddels 192.000 km op de klok.
Tijdens cruisesnelheid (+/- 80 km/h) viel opeens de motor uit en begonnen alle lampjes te branden.
Opnieuw starten lukte niet (startmotor ging wel gewoon rond, maar motor kwam niet tot leven). Om uit te sluiten dat het een gas-probleem was, heb ik geprobeerd om op benzine over te schakelen en op die manier te starten, maar helaas. De lampjes van het LPI-gas-systeem brandden overigens niet.
Daarom auto maar snel aan de kant gezet en wegenwacht gebeld. Toen de wegenwachter arriveerde starte de auto (uiteraar) onmiddelijk.. maar na enkele minuten sloeg deze tóch weer af.
De beste man heeft van alles doorgemeten en 't bleek dat er geen spanning op 3 van de 4 zekeringen bij de accu stond. Hij heeft van alles los gehaald en getest, dit in overleg met de ANWB-helpdesk.
Uiteindelijk startte de auto weer normaal en heb ik ook weer normaal kunnen rijden. Het vermoeden van de wegenwachter is, dat één van de relais die de brandstofpomp aanstuurt niet helemaal zuiver is.
Het voelt nu niet echt vertrouwd meer om (ver) in de auto te rijden.. iemand dit al eens meegemaakt?
En oh ja.. ik heb vandaag op het forum allerlei berichten over bonkende geluiden tijdens schakelen gelezen. Ik dacht dat dat bij BMW hoorde (heb altijd VW / AUDI gereden en deze doen dat niet) maar uit de verhalen blijkt dat het niet normaal is. Het lijkt net alsof je de koppeling niet ver genoeg weg trapt voordat je schakelt, maar dit is wel degelijk het geval. Ik heb 3 maanden garantie op motor en bak.. zou dit iets zijn wat daaronder valt?
Alvast bedankt!
Gisteren overkwam me iets vreemds.
Ik heb sinds ruim een maand een E46 uit 2003 op LPG-g3 met inmiddels 192.000 km op de klok.
Tijdens cruisesnelheid (+/- 80 km/h) viel opeens de motor uit en begonnen alle lampjes te branden.
Opnieuw starten lukte niet (startmotor ging wel gewoon rond, maar motor kwam niet tot leven). Om uit te sluiten dat het een gas-probleem was, heb ik geprobeerd om op benzine over te schakelen en op die manier te starten, maar helaas. De lampjes van het LPI-gas-systeem brandden overigens niet.
Daarom auto maar snel aan de kant gezet en wegenwacht gebeld. Toen de wegenwachter arriveerde starte de auto (uiteraar) onmiddelijk.. maar na enkele minuten sloeg deze tóch weer af.
De beste man heeft van alles doorgemeten en 't bleek dat er geen spanning op 3 van de 4 zekeringen bij de accu stond. Hij heeft van alles los gehaald en getest, dit in overleg met de ANWB-helpdesk.
Uiteindelijk startte de auto weer normaal en heb ik ook weer normaal kunnen rijden. Het vermoeden van de wegenwachter is, dat één van de relais die de brandstofpomp aanstuurt niet helemaal zuiver is.
Het voelt nu niet echt vertrouwd meer om (ver) in de auto te rijden.. iemand dit al eens meegemaakt?
En oh ja.. ik heb vandaag op het forum allerlei berichten over bonkende geluiden tijdens schakelen gelezen. Ik dacht dat dat bij BMW hoorde (heb altijd VW / AUDI gereden en deze doen dat niet) maar uit de verhalen blijkt dat het niet normaal is. Het lijkt net alsof je de koppeling niet ver genoeg weg trapt voordat je schakelt, maar dit is wel degelijk het geval. Ik heb 3 maanden garantie op motor en bak.. zou dit iets zijn wat daaronder valt?
Alvast bedankt!
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Ik heb elders op het forum gelezen over motors die uitvallen tijdens het rijden, volgens mij was idd brandstof pomp bij die mensen de oorzaak. Zoek even rond zou ik zeggen.
Succes iig.
Succes iig.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
ik heb dit ook gehad, bij mij viel hij spontaan uit, gewoon uit het niets. rij je lekker 120......
geen pijl op te trekken dus toen ik in adam centrum stil stond en hem echt niet meer aankreeg de anwb gebeld. Die heeft alles bekeken en inderdaad zei de meneer dat het met de brandstof te maken had.
Echterrrrrrr bleek het bij aankomst in de garage om een sensor te gaan die bij de voorwielen ergens zitten, die was vervangen maar bleek uiteindelijk een sensor te zijn bij de krukas. Deze stoorde omdat er olie bij kon komen. het nieuwe model van deze sensor had ook al een lekvrije vorm meegekregen dus waarschijnlijk een bekend probleem bij bmw.
Om een enorm verhaal kort te maken, laat de garage het goed checken want kan op een andere plaats zitten dan waar je denkt
geen pijl op te trekken dus toen ik in adam centrum stil stond en hem echt niet meer aankreeg de anwb gebeld. Die heeft alles bekeken en inderdaad zei de meneer dat het met de brandstof te maken had.
Echterrrrrrr bleek het bij aankomst in de garage om een sensor te gaan die bij de voorwielen ergens zitten, die was vervangen maar bleek uiteindelijk een sensor te zijn bij de krukas. Deze stoorde omdat er olie bij kon komen. het nieuwe model van deze sensor had ook al een lekvrije vorm meegekregen dus waarschijnlijk een bekend probleem bij bmw.
Om een enorm verhaal kort te maken, laat de garage het goed checken want kan op een andere plaats zitten dan waar je denkt
-
3184ever
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Bedankt voor de reacties.
Vanochtend bleek de accu ook opeens leeg te zijn (accu stuk of iets wat de accu leeg getrokken heeft afgelopen weekend). Met een startbooster was het weer "starten en lopen".. wellicht houdt het één verband met het ander.
Dit soort geintjes moeten niet te vaak voor komen, anders ben ik binnen no-time weer te vinden op het Seat / Audi of VW forum. De BMW rijdt super, maar heb geen zin in problemen...
Vanochtend bleek de accu ook opeens leeg te zijn (accu stuk of iets wat de accu leeg getrokken heeft afgelopen weekend). Met een startbooster was het weer "starten en lopen".. wellicht houdt het één verband met het ander.
Dit soort geintjes moeten niet te vaak voor komen, anders ben ik binnen no-time weer te vinden op het Seat / Audi of VW forum. De BMW rijdt super, maar heb geen zin in problemen...
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Vw Audi en seat levert zijn auto's tegenwoordig ook af met accu's en.... die gaan ook stuk. 
-
3184ever
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Grapjas..
Die vallen over het algemeen niet spontaan uit tijdens cruisesnelheid.. (accu is bijkomend probleem)
Die vallen over het algemeen niet spontaan uit tijdens cruisesnelheid.. (accu is bijkomend probleem)
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Is ook maar een grapje, probeerde te zeggen: geef niet te gauw op 
-
3184ever
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
snap ik.. doe ik ook niet.
Auto staat nu bij de garage.. ff afwachten wat de uitkomst wordt..
Auto staat nu bij de garage.. ff afwachten wat de uitkomst wordt..
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Veel succes en houd ons op de hoogte, hoop dat het allemaal meevalt 
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Hoi,
Lijkt me sterk dat het de brandstof pomp is.
Wagen rijdt toch op LPG/G3, dus in principe vraagt de wagen niet om benzine, dus dan kun je de brandstofpomp uitsluiten lijkt mij.
Denk eerder aan 1 of ander sensor, zou de wagen laten uitlezen, geheugen heeft zeker weten wel een storing staan.
En een VAG produkt wil ook heus wel stuk net als een BMW

Lijkt me sterk dat het de brandstof pomp is.
Wagen rijdt toch op LPG/G3, dus in principe vraagt de wagen niet om benzine, dus dan kun je de brandstofpomp uitsluiten lijkt mij.
Denk eerder aan 1 of ander sensor, zou de wagen laten uitlezen, geheugen heeft zeker weten wel een storing staan.
En een VAG produkt wil ook heus wel stuk net als een BMW
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
AlpinaDrachten
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Als ie eenmaal loopt en je rijdt op gas kun je bij wijze van de gehele brandstofpomp wel uit de tank trekken.. Dus pomp relais oid zou ik niet in geloven.
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Zodra de wagen op gas overgaat pompt de brandstofpomp het bezine constant rond van tank naar motor.
Is een retoursysteem zodra de wagen op gas rijdt een klep sluit de benzine af.
Dus de pomp is wel constant actief.
Is een retoursysteem zodra de wagen op gas rijdt een klep sluit de benzine af.
Dus de pomp is wel constant actief.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Op het VW forum komen zeker nooit mensen met kapotte auto`s? Als je zo overtuigt bent van dat andere merk waarom koop je dan een BMW? Elke auto kan kapot ook een BMW....3184ever schreef:Bedankt voor de reacties.
Vanochtend bleek de accu ook opeens leeg te zijn (accu stuk of iets wat de accu leeg getrokken heeft afgelopen weekend). Met een startbooster was het weer "starten en lopen".. wellicht houdt het één verband met het ander.
Dit soort geintjes moeten niet te vaak voor komen, anders ben ik binnen no-time weer te vinden op het Seat / Audi of VW forum. De BMW rijdt super, maar heb geen zin in problemen...
Zal de auto eens uit laten lezen dit is een typisch geval van... 1001 oplossingen maar er is er maar 1 juist. Meten is weten.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
-
3184ever
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
haha.. was ook een geintje... trap ik nu heel veel mensen op hun tenen..?...Mario TT schreef:Op het VW forum komen zeker nooit mensen met kapotte auto`s? Als je zo overtuigt bent van dat andere merk waarom koop je dan een BMW? Elke auto kan kapot ook een BMW....
Zal de auto eens uit laten lezen dit is een typisch geval van... 1001 oplossingen maar er is er maar 1 juist. Meten is weten.
Re: uitvallen motor op cruisesnelheid
Valt wel mee volgens mij :fuit:3184ever schreef:haha.. was ook een geintje... trap ik nu heel veel mensen op hun tenen..?...Mario TT schreef:Op het VW forum komen zeker nooit mensen met kapotte auto`s? Als je zo overtuigt bent van dat andere merk waarom koop je dan een BMW? Elke auto kan kapot ook een BMW....
Zal de auto eens uit laten lezen dit is een typisch geval van... 1001 oplossingen maar er is er maar 1 juist. Meten is weten.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!


