Temperatuur E39 525D
Temperatuur E39 525D
Goedemorgen Heren,
Hoelang duurt het gemiddeld dat deze auto op bedrijfstemperatuur is, ik heb het gevoel dat de mijne vrij langzaam op temperatuur komt?
Iemand hier ook last van of ervaring mee?
Hoelang duurt het gemiddeld dat deze auto op bedrijfstemperatuur is, ik heb het gevoel dat de mijne vrij langzaam op temperatuur komt?
Iemand hier ook last van of ervaring mee?
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Temperatuur E39 525D
Hallo beste Johan,
Het laat en traag op gang komen van de temperatuur van uw BMW, dat kan wel eens te maken hebben met de lage buiten temperatuur.
Daar heeft mijn E39 nu ook last van.
Bekijk het straks nog eens, als de buiten temperatuur eens wat hoger word.
Ik weet natuurlijk niet, of dit ineens zomaar is voorgevallen, want dan zou het zomaar kunnen, dat de thermostaat defect is, en dus open blijft staan.
Als een thermostaat defect gaat, dan kan deze open of dicht blijven staan, en in dit geval is dat in uw voordeel.
Blijft de thermostaat dicht staan, dan zal de motor onherroepelijk gaan koken.
want dan is er geen circulatie meer aanwezig.
Ik weet niet hoe lang u deze BMW in uw bezit heeft, en wat de temperatuur destijds deed.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het laat en traag op gang komen van de temperatuur van uw BMW, dat kan wel eens te maken hebben met de lage buiten temperatuur.
Daar heeft mijn E39 nu ook last van.
Bekijk het straks nog eens, als de buiten temperatuur eens wat hoger word.
Ik weet natuurlijk niet, of dit ineens zomaar is voorgevallen, want dan zou het zomaar kunnen, dat de thermostaat defect is, en dus open blijft staan.
Als een thermostaat defect gaat, dan kan deze open of dicht blijven staan, en in dit geval is dat in uw voordeel.
Blijft de thermostaat dicht staan, dan zal de motor onherroepelijk gaan koken.
want dan is er geen circulatie meer aanwezig.
Ik weet niet hoe lang u deze BMW in uw bezit heeft, en wat de temperatuur destijds deed.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ad,
Dank voor de snelle reactie..
Heb de auto een dik half jaar in het bezit, het is niet zo dat het zomaar ineens is voorgevallen.
Toevallig viel het me laatst op en dan hou je het automatisch wat vaker in de gaten..
Maak me ook geen zorgen om, maar altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent,
Verder verwacht ik ook geen problemen. (heb de thermostaat al getest, deze is goed)
Dank voor de snelle reactie..
Heb de auto een dik half jaar in het bezit, het is niet zo dat het zomaar ineens is voorgevallen.
Toevallig viel het me laatst op en dan hou je het automatisch wat vaker in de gaten..
Maak me ook geen zorgen om, maar altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent,
Verder verwacht ik ook geen problemen. (heb de thermostaat al getest, deze is goed)
+/- 15 min.
+/- 12km (normaal rijden, en warmdraaien, 60km en 80km wegen)
+/- 12km (normaal rijden, en warmdraaien, 60km en 80km wegen)
-
BasB
Diesels hebben een bijverwarmer er op zitten omdat ze anders te langzaam op temperatuur komen, als deze niet werkt duurt het inderdaad lang.
Als de lucht die er uit komt na die 15 minuten bloedheet is lijkt me er niets aan de hand.
Je kunt wel je boordcomputermenu ontgrendelen en dan kun je tijdens het rijden op je scherm kijken hoe snel de temp van je koelwater opwarmt. Die moet na een minuut of 10 toch wel in de 90 graden zitten
Als de lucht die er uit komt na die 15 minuten bloedheet is lijkt me er niets aan de hand.
Je kunt wel je boordcomputermenu ontgrendelen en dan kun je tijdens het rijden op je scherm kijken hoe snel de temp van je koelwater opwarmt. Die moet na een minuut of 10 toch wel in de 90 graden zitten
En hoe ontgrendel ik de ''geheime'' menu??