BMW 318i Touring
2001
118pk
M43 blok
Wat heb ik al vervangen ,
*Lambda sonde (voor de cat)
*Luchtmassa meter
Wat heb ik allemaal al gecontroleerd ,
*Carter ventilatie gecontroleerd en schoon gemakt
*Alles slangen gecontroleerd op eventuele lekkage
*Lektest (met remmenreiniger)
Ik kan de auto zelf uitlezen met ScanXL. Hiermee kwam een storing naar boven , p0170 Short Fuel Trim bank 1.
Maar na wat onderhoud en controles is deze storing eruit. Maar helaas , mijn bmw blijft als een gek brandstof verstoken. Ik ben overigens een hele rustige rijder.
Afgelopen dagen wat testjes gedaan op de kilometers ipv de BC. Had de auto half volgetankt en had een radius van 388km. Inmiddels heb ik 29 km gereden (op de dagteller) en is de radius meter gezakt naar 303 km. Dus zo'n 85km eraf terwijl ik maar 29km heb gereden. Ook is op de foto te zien hoeveel mijn brandstofmeter is gezakt na 29 km. (deze stond precies op het midden)

Het vreemdste vind ik nog dat de auto als een zonnetje loopt. Hij houd niet in , hij trekt mooi geleidelijk op. Heeft vermogen genoeg en stinkt ook niet naar brandstof.
Ook geeft mijn BC nu een verbruik aan van 17,5l/100km.

Inmiddels reikt mijn kennis niet verder dan dat ik nu ben gekomen. En ik word nu echt onderhand radeloos. Is er iemand die mij kan vertellen wat nog een oorzaak zou kunnen zijn? Ik tank me eigen helemaal lens op het moment.
Plz help me!!
Mvg ,
Daniel