Heren,
Heb vandaag mijn accu getest met een professionele accu tester van midtronics waaruit blijkt dat deze bijgeladen moet worden.
Ik ben zelf in het bezit van een druppellader.
Waar kan ik deze druppellader het beste plaatsen om de accu van de E60 op te laden, rechtstreeks op de accu achterin of op het laadpunt onder de motorkap?
Ik lees her en der tegenstrijdige berichten dat het aansluiten van een lader rechtstreeks op de accu achterin met de accupolen er nog op slecht zou zijn voor de elektronica.
Graag jullie ervaring/advies hiermee.
e60 accu laden advies gevraagd!
Re: e60 accu laden advies gevraagd!
Volgens mij is het idd beter op de laadpunten, maar waarom op de acculader, waarom moet hij bij geladen worden ?
Als de tester dit aan geeft, laad hij dan wel voldoende bij tijdens het rijden of rij je alleen korte stukjes met veel verbruikers ?
Als de tester dit aan geeft, laad hij dan wel voldoende bij tijdens het rijden of rij je alleen korte stukjes met veel verbruikers ?
Hallo Bart,
ik rij inderdaad veel kleine stukjes.
Daarintegen heb ik wel een vrij kale e60 met niet al te veel optie's / verbruikers in mijn ogen.
De accu moet nieuw 640 ah koude start hebben en heeft volgens de tester nu nog 480 ah kouderstart.
De tester geeft aan "accu ok + laden",
de accu zelf hoeft dus niet gedemonteerd te worden als ik hem aan de druppellader hang?
Gewoon op de druppellader dus onder de kap aansluiten op het aansluit punt, de - klem van de lader kan gewoon op de schokbreker schroef neem ik aan?
ik rij inderdaad veel kleine stukjes.
Daarintegen heb ik wel een vrij kale e60 met niet al te veel optie's / verbruikers in mijn ogen.
De accu moet nieuw 640 ah koude start hebben en heeft volgens de tester nu nog 480 ah kouderstart.
De tester geeft aan "accu ok + laden",
de accu zelf hoeft dus niet gedemonteerd te worden als ik hem aan de druppellader hang?
Gewoon op de druppellader dus onder de kap aansluiten op het aansluit punt, de - klem van de lader kan gewoon op de schokbreker schroef neem ik aan?
Er zit een speciaal aansluitpunt onder de motorkap, ik zou je IBS ook eens laten testen/meten, misschien dat deze niet goed is waardoor je accu niet voldoende bijgeladen wordt.
Lader aansluiten onder de motorkap. Zo registreert de IBS de laadspanning ook. Je zou voor de zekerheid je auto even kunnen starten en meten wat de dynamo laadt (onder de motorkap).
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.