BMW rijd niet meer! Kabelboom vervangen... HOE?
Re: BMW rijd niet meer! Probleem gevonden maar oplossing?
Een kabelboom kan voor vreemde onvindbare problemen zorgen.
Sommige geven al binnen de 200k de geest.
En door de opgetreden warmte geen gek idee deze te vervangen.
Sommige geven al binnen de 200k de geest.
En door de opgetreden warmte geen gek idee deze te vervangen.
Nu bezig om alles los te krijgen en alles intact te houden. Helaas krijg ik het inlaatspruitstuk niet goed los.... dus even verder zoeken!!! Veel zit vast gesmolten dus doe me best niks te slopen en op zoek naar een kabelboom natuurlijk!! Wat een werk.... kl*tezooi!!
Laatst gewijzigd door RoelHG op 24 feb 2015, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je de vacuum slang van de egr ook afgedopt?RoelHG schreef:Zojuist EGR vervangen en buis en de BMW rijd weer MAAR het lijkt alsof hij valse lucht trekt of dat de er iets met de Turbo is want heb geen vermogen.... hoor het fluitje van de Turbo ook niet....Iemand een idee?
Je geeft ook aan dat er een gat in je spruitstuk zit dus kan hij ook geen druk opbouwen om kracht te geven.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Ik heb op dit moment nog niets afgedopt. Ik dacht dat er iets met het spruitstuk was maar dat is dus niet zo. Ik zal sowieso de kabels moeten vervangen want deze zijn versmolten en sommige liggen tegen elkaar aan helaas. Ik heb het inlaatspruitstuk eraf en ben bezig met alle kabels los te koppelen maar dit is me toch een werk. Ben benieuwd of me dit gaat lukken en dan nog op zoek naar een kabelboom. Het zit me allemaal even niet mee... wat een kosten brengt het allemaal met zich mee!! Iemand ervaring met kabelboom vervangen? Tips & tricks zijn altijd welkom!
Ik weet ook niet of het 1 grote kabelboom is of dat deze apart aangesloten zitten in het plastic kastje waar alles bij elkaar komt. Deze ga ik morgen proberen te demonteren als ik erbij kom.
Ik weet ook niet of het 1 grote kabelboom is of dat deze apart aangesloten zitten in het plastic kastje waar alles bij elkaar komt. Deze ga ik morgen proberen te demonteren als ik erbij kom.
Re: BMW rijd niet meer! Kabelboom vervangen... HOE?
Weet trouwens ook iemand hoe die slangetjes heten met een omwhusel eromheen.... deze zijn er namelijk ook 2 helemaal doorgebrand dus wil die ook gaan vervangen voor nieuwe maar heb geen idee hoe ze heten haha 
Beter even een fototje plaatsen Roel.
Mooi balen van deze schade
. Ik zou ook de vacuumslangen checken, toen ik minder vermogen had lag het daar aan maar dat was wel een hele andere situatie...
Mooi balen van deze schade
Ik zal even een foto erbij plaatsen. Het is idd ontzettend balen dat er zoveeeel kapot is gegaan.... en moet volgende week weer aant werk dus moet nog opschieten ook... gelukkig deze week nog niet aant werk maar wat baal ik zeg!!!!
Waar zit de vacuümslang precies als ik vragen mag. En kan je wellicht vertellen welke sensoren dit zijn want deze zijn helaas afgebroken omdat alles versmolten is
Heb zelf ook even zitten kijken en denk dat het de Sensor, temperatuur binnenkomende lucht is en de sensor voor de vuldruk.
Foto sensoren:

Foto slangtjes welke ik bedoel:

Waar zit de vacuümslang precies als ik vragen mag. En kan je wellicht vertellen welke sensoren dit zijn want deze zijn helaas afgebroken omdat alles versmolten is
Heb zelf ook even zitten kijken en denk dat het de Sensor, temperatuur binnenkomende lucht is en de sensor voor de vuldruk.
Foto sensoren:

Foto slangtjes welke ik bedoel:

Die sensoren zou ik niet weten maar die 2e foto lijken erg op de vacuumslangen. Ik was erbij toen ze vervangen werden bij m'n 320D maargoed ik ben geen monteur
.
Toch zien ze er nog goed uit of lijkt dat maar zo?
Toch zien ze er nog goed uit of lijkt dat maar zo?
Ja die wel alleen er zitten nog wat andere slangen aangesloten aan de rechter zijde van de auto waarvan er 2 gebroken zijn, die staan niet op de foto alleen moest even weten wat voor slang dit was zodat ik nieuwe kan bestellen.
Zojuist een kabelboom opgehaald dus we gaan ermee aan de slag! 
Nummer 1 intact kunnen houden en nummer 2 is de brandstofdruk sensor.