In de steek gelaten...
-
Mac
Re: In de steek gelaten...
Goed nieuws dus! Als je al rekening gehouden had met een hoger bedrag hem je nu pieken over om te modden (h)
Veel plezier weer met je wagen!
Veel plezier weer met je wagen!
Freude am fahren!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Inmiddels is het raam met mechanisme nog steeds niet vervangen... 3e keer dat ik terug ben gegaan was er een verkeerd onderdeel geleverd en vandaag, de 4e keer, hadden ze het oude mechanisme nodig wat ze de 3e keer in me achterbak gelegd hebben (en ik diezelfde avond eruit gegooid had!)...Er zou nog een onderdeel aanzitten wat nodig was om het nieuwe mechanisme te monteren...
Dus weer een nieuwe afspraak gemaakt voor morgen 12:00, je zou zeggen alles lekker geregeld voor het weekend!
Mooi niet dus... Rij ik hier de straat in gaat het koelvloeistof lampje branden... Enkele seconden later begint ook de motorkap te roken, gelukkig stond de auto inmiddels voor de deur... Het resultaat:

Wat kan ik hieraan doen? Weer af laten slepen of kan ik zelf iets doen? Wordt echt een beetje moedeloos van deze auto :r
Dus weer een nieuwe afspraak gemaakt voor morgen 12:00, je zou zeggen alles lekker geregeld voor het weekend!
Mooi niet dus... Rij ik hier de straat in gaat het koelvloeistof lampje branden... Enkele seconden later begint ook de motorkap te roken, gelukkig stond de auto inmiddels voor de deur... Het resultaat:

Wat kan ik hieraan doen? Weer af laten slepen of kan ik zelf iets doen? Wordt echt een beetje moedeloos van deze auto :r
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
kijken waar die slang aan moet komen.
Is gewoon los geschoten lijkt me.
Oh ja, dat raammechanisme is trouwens een all-in-one pakket.
Daar hoef je niets extra voor bij te bestellen.
heb toentertijd een raammechanisme, motor en 2 onderdeeltjes wat op bevestigingsplaatjes lijkt gevonden in de achterbak.bjornc schreef:kijken waar die slang aan moet komen.
Dit is trouwens de boosdoener, de slang is niet losgeschoten maar dat plastic is gewoon afgebroken

Pfff wat een pech man.
En wat een prutsers bij kwik-sh**
Vroeger ooit geweest met een Daihatsu charade, voor nieuwe banden+uitlijnen.
Nou wat denk je banden verkeerde rijrichting gemonteerd(staat notabena pijlen op de banden) en totaal verkeerd uitgelijnt.
Andere dag wel opgelost, maar ja wel weer een extra ritje.
Hoe is de staat van onderhoud van de wagen verder??
En idd raammechanisme is helemaal compleet, laatst is de mijne ook vervangen.
En wat een prutsers bij kwik-sh**
Nou wat denk je banden verkeerde rijrichting gemonteerd(staat notabena pijlen op de banden) en totaal verkeerd uitgelijnt.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
bofkont schreef:Pfff wat een pech man.
En wat een prutsers bij kwik-sh**![]()
Volgens het boekje prima, iedere beurt tot 170k is netjes afgestempeld om de 20-25dkm ;(
Heb em met -/+ 172 gekocht.
Ik heb me afgelopen dinsdag trouwens bij de ANWB aangemeld
Vaak het dilemma met een wat oudere auto, sleutel ik door of geef ik hem een schop?
De kunst is om, of meteen te stoppen, of door te gaan.
Vaak hebben mensen zo'n auto weggedaan om dezelfde reden.
Ik heb dit in het verleden ook meegemaakt met diverse auto's, uiteindelijk had ik er de balen van na veel reparaties (zelf sleutelen)
en verkocht ik de auto. Kwam ik de nieuwe eigenaar, vaak na jaren, tegen en die zei dan "prima auto hoor, nog niets aan gehad" (| advies: ga door en maak hem goed en geniet er van (na de nodige ergernissen) of: verkoop hem nu.
Veel sterkte, want het blijft vervelend.
Ik heb dit in het verleden ook meegemaakt met diverse auto's, uiteindelijk had ik er de balen van na veel reparaties (zelf sleutelen)
en verkocht ik de auto. Kwam ik de nieuwe eigenaar, vaak na jaren, tegen en die zei dan "prima auto hoor, nog niets aan gehad" (| advies: ga door en maak hem goed en geniet er van (na de nodige ergernissen) of: verkoop hem nu.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, zodra de auto gerepareerd is ga ik eens rondkijken voor iets andersBOMEWM schreef:Vaak het dilemma met een wat oudere auto, sleutel ik door of geef ik hem een schop?
Geen BMW deze keer
Let wel op dat je niet van de wal in de sloot raakt, ik zeg niet dat je de bimmer meteen moet verkopen.
BMW is gewoon een goede auto.
Laat hem nou eens goed keuren, b.v. de ANWB, dan heb je een kostenraming om hem helemaal goed te krijgen.
Dat kun je dan afzetten tegen het bedrag wat je, na verkoop, moet bijleggen bij een andere auto.
Zo kun je een afgewogen keus maken. Per slot van rekening kun je ook aan de nieuwe aanschaf kosten krijgen.
Nogmaals veel wijsheid toegewenst.
BMW is gewoon een goede auto.
Laat hem nou eens goed keuren, b.v. de ANWB, dan heb je een kostenraming om hem helemaal goed te krijgen.
Dat kun je dan afzetten tegen het bedrag wat je, na verkoop, moet bijleggen bij een andere auto.
Zo kun je een afgewogen keus maken. Per slot van rekening kun je ook aan de nieuwe aanschaf kosten krijgen.
Nogmaals veel wijsheid toegewenst.
Dat is nog een beter idee, zodra de auto gerepareerd is een totaalkeuring bij de ANWB
Bedankt voor de tip!
Morgen kan ik in ieder geval het kapotte koelvloeistof onderdeel ophalen bij de dealer, kan ik in ieder geval weer rijden.
Bedankt voor de tip!
Morgen kan ik in ieder geval het kapotte koelvloeistof onderdeel ophalen bij de dealer, kan ik in ieder geval weer rijden.
-
AlpinaDrachten
Succes met je vreemde dingen man!!
Ik wens je vanaf nu alle geluk toe !!!
Ik wens je vanaf nu alle geluk toe !!!
Thanks
Zojuist het onderdeel opgehaald, totale schade is 63,- euro voor het onderdeel + 6L koelvloeistof en 120 KM Rover rijden
Zo maar even kijken of ik het kan monteren en hoe de installatie te ontluchten, ik kreeg bij de dealer de tip om de neus van de auto op een helling te zetten.
Zojuist het onderdeel opgehaald, totale schade is 63,- euro voor het onderdeel + 6L koelvloeistof en 120 KM Rover rijden
Zo maar even kijken of ik het kan monteren en hoe de installatie te ontluchten, ik kreeg bij de dealer de tip om de neus van de auto op een helling te zetten.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik ben benieuwd naar het ANWB rapport.
Ik ben het helemaal met BOMEWM eens (wat een f*ck nickname om te tikken)
Als jij nu de auto repareerd, en dan verkoopt dan heeft waarschijnlijk de volgende eigenaar er een super auto aan.(Murphy's Law, jeweetwel) en jij loopt weer het risico met een auto op de proppen te komen waar wederom veel aan moet gebeuren.
BMW is niet heilig, maar het is beslist een van de betrouwbaardere merken.
Zoals gezegd, schrijf je auto niet meteen af (ik bedoel dus verkopen vanwege de problemen) en kijk het ff aan.
Wat zijn nu de totale kosten die je gehad hebt eigenlijk?
Als jij nu de auto repareerd, en dan verkoopt dan heeft waarschijnlijk de volgende eigenaar er een super auto aan.(Murphy's Law, jeweetwel) en jij loopt weer het risico met een auto op de proppen te komen waar wederom veel aan moet gebeuren.
Zoals gezegd, schrijf je auto niet meteen af (ik bedoel dus verkopen vanwege de problemen) en kijk het ff aan.
Ik zal het rapport posten hier als de auto gekeurd is, misschien wel leuk na al deze problemen.bjornc schreef:Ik ben benieuwd naar het ANWB rapport.
Wat ik afgerond kwijt ben:
100,- Euro - Bougies
270,- Euro - Bougiekabel vervangen + afslepen
126,- Euro - Verkeerd raammechanisme
160,- Euro - Nieuw raammechanisme
63,- Euro - Slang + koelvloeistof
In totaal 719,- euro waarvan ik nog 100,- (verzendkosten ed.) terug krijg voor het verkeerde mechanisme, echter nog niets van gehoord. Het nieuwe raam en montagekosten hoef ik niet te betalen.
Daarnaast ben ik zo vaak bij Kwikfit geweest om (een poging te wagen) het mechanisme te vervangen dat ik zowat iedereen daar bij hun voornaam ken...
Het raammechanisme rechtsvoor is ook aan vervanging toe, binnenkort ook maar laten doen gezien het risico wel degelijk aanwezig is dat het raam knapt. Als laatste is volgens mij ook de airbag sensor mat van de passagiers stoel aan vervanging toe, als er iemand op gaat zitten gaat het airbag lampje aan, soms zelfs al als ik me laptop er op leg...
Ik heb trouwens zojuist de slang geplaatst en de koelvloeistof bijgevuld, echter ging er maar 1 liter in :? Ik heb begrepen dat je moet ontluchten tot de vloeistof uit de ventiel komt echter gebeurde dit niet. De temperatuur bleef wel in het midden staan en het lampje is ook uit gegaan.
Laatst gewijzigd door Optical op 16 aug 2008, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.