Haperende radio en i-drive
Haperende radio en i-drive
Hallo mede forum leden,
Ik rijd nu ondertussen 4 weken BMW en dat bevalt bovenverwachting goed! Echter.. is het erg frustrerend dat de radio niet werkt, hij werkt wel maar haperd continu bij het sturen naar links, hierbij haperd ook de i-drive lijkt op vastlopen.
Heeft iemand enig idee? Wat me wel opvalt is dat mijn bluetooth module niet aanwezig is, ik kan namelijk hiervan de instellingen niet wijzigen. Wat opvallend is is dat het voorkomt bij het sturen naar links.
Ik hoor graag van jullie.
Gr. Niels
Ik rijd nu ondertussen 4 weken BMW en dat bevalt bovenverwachting goed! Echter.. is het erg frustrerend dat de radio niet werkt, hij werkt wel maar haperd continu bij het sturen naar links, hierbij haperd ook de i-drive lijkt op vastlopen.
Heeft iemand enig idee? Wat me wel opvalt is dat mijn bluetooth module niet aanwezig is, ik kan namelijk hiervan de instellingen niet wijzigen. Wat opvallend is is dat het voorkomt bij het sturen naar links.
Ik hoor graag van jullie.
Gr. Niels
Re: Haperende radio en i-drive
Dat je Idrive hapert als je naar links stuurt kan bij mij alleen maar betekenen dat je ergens een kabelbreuk hebt. Hiermee bedoel ik dan dat je kabel los komt te hangen door het overhellen in een bocht. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn maar dan moet je je klacht wat beter omschrijven. Ik weet even niet wat je bedoeld met haperen. Bedoel je dan het geluid, je beeld of de bediening van je controller?
Je bluetooth module zit als je je achterklep open doet links tegen het wielschot aan gemonteerd. Kijk daar eens of je een device ziet waar MULF op staat. De oudere modellen willen nogal eens defect raken. Vanaf 2006 is daar verbetering in gekomen.
Je bluetooth module zit als je je achterklep open doet links tegen het wielschot aan gemonteerd. Kijk daar eens of je een device ziet waar MULF op staat. De oudere modellen willen nogal eens defect raken. Vanaf 2006 is daar verbetering in gekomen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Haperende radio en i-drive
Wel apart als je naar links stuurt. Je kan de afdekkap in het voetenruim demonteren om te zien of er een of meerdere kabels de weg kwijt zijn.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Haperende radio en i-drive
Dank, zal vanavond eens kijken of er draden verkeerd zitten.
Het is inderdaad bij het naar links sturen waarbij en de i-drive vast loopt en er geen geluid meer komt. En dit is natuurlijk uiterst irritant.
Het is inderdaad bij het naar links sturen waarbij en de i-drive vast loopt en er geen geluid meer komt. En dit is natuurlijk uiterst irritant.
Re: Haperende radio en i-drive
Je zou je stuurbediening eens los kunnen gooien maar dat zou ik ook moeten zoeken of dat zo eenvoudig is. Het zou wel direct die bekabeling uitsluiten wat het vermoedelijk ook is.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Haperende radio en i-drive
OPGELOST:
Het probleem is ook hier de bluetoothmodule, glasvezel doorgelust en alles werkt zoals het hoort.
Het probleem is ook hier de bluetoothmodule, glasvezel doorgelust en alles werkt zoals het hoort.
Re: Haperende radio en i-drive
Dank voor de terugkoppeling 
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Haperende radio en i-drive
De MULF was dus stuk? Wat een vreemde bedoeling dat je dan een dergelijk probleem krijgt. Niettemin dank voor de toelichting, weer wat geleerd.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
-
theunissen
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jun 2015, 08:08
Re: Haperende radio en i-drive
Hallo forum leden, ik heb sinds 2 dagen hetzelfde probleem, ik hoop dat het niet mijn computer is, die is namelijk 2 jaar geleden al vervangen.....nu 1 week buiten de garantie!!!! Weet iemand hoe ik de mulf module moet doorlussen en wat ik daar voor nodig heb?
Mvg. Patrick
Mvg. Patrick
-
fuseekogel
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: Haperende radio en i-drive
Hoezo moet je hem door lussen? Bij mijn auto was de MULF eruit toen ik hem kocht, kabels lagen gewoon los in de kofferbak..
Re: Haperende radio en i-drive
Om een mulf door te lussen heb je een hulpstukje nodig. Je moet namelijk glasvezelkabel doorlussen en dat is niet 2 kabeltjes aan elkaar knopen.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0& ... 541&_rdc=1
http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0& ... 541&_rdc=1
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Haperende radio en i-drive
Zover ik weet heb je het stukje wat Anton aangeeft nodig omdat de 5 serie is uitgerust met het MOST systeem. Dit is een glasvezel ring door de auto waar de onderdelen los op worden aangekoppeld. Een ertussenuit kan werken, maar ook problemen veroorzaken. Om zeker te zijn heb je dus bovenstaand koppelstukje nodig.fuseekogel schreef:Hoezo moet je hem door lussen? Bij mijn auto was de MULF eruit toen ik hem kocht, kabels lagen gewoon los in de kofferbak..
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Haperende radio en i-drive
Volgens mijn is er een ja en nee.
Het ligt aan de opties van de auto,als je niets meer dan de radio en bluetooth hebt hoeft het niet.
Heb je meer opties zoals tv wisselaar sos knop headup versterker dan moet het wel anders werken die niet meer.
Het ligt aan de opties van de auto,als je niets meer dan de radio en bluetooth hebt hoeft het niet.
Heb je meer opties zoals tv wisselaar sos knop headup versterker dan moet het wel anders werken die niet meer.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
-
fuseekogel
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: Haperende radio en i-drive
Aha, OK helder. zoals gezegd, lag bij mij los en had nergens last van. Na de wissel van CCC en MULF deed alles het ook gewoon.
Re: Haperende radio en i-drive
Een doorlus stekkertje kan je bij je dealer halen voor rond de 25 euro.
theunissen schreef:Hallo forum leden, ik heb sinds 2 dagen hetzelfde probleem, ik hoop dat het niet mijn computer is, die is namelijk 2 jaar geleden al vervangen.....nu 1 week buiten de garantie!!!! Weet iemand hoe ik de mulf module moet doorlussen en wat ik daar voor nodig heb?
Mvg. Patrick
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

