OPGELOST - Vermogenverlies 530d
OPGELOST - Vermogenverlies 530d
Dag Mede-Beamers,
Ik heb veel gezocht op fora en google over mijn probleem, maar niet veel kunnen vinden omdat het niet de precieze gelijkenissen zijn. Dus hoop ik op jullie hulp:
Vorige week heb ik een lekkage van mijn inlaatspruitstuk verholpen en tegelijkertijd de swirlflaps eruit laten halen. So far so good.
Echter, tijdens een rit een paar dagen geleden door Duitsland begon de auto vermogensverlies te vertonen bij het optrekken. Als je het gaspedaal indrukt, gaat hij niet vooruit zoals hij zou moeten maar heel langzaam gaat de snelheid omhoog. Toerental is rustig en gaat wel gelijkmatig omhoog totdat hij de kick down bereikt, dan blijft ie lang in de versnelling zitten. Als je gaspedaal weer iets loslaat, schakelt hij weer door.
De auto is uitgelezen en gaf de meldingen van gloeibougies en roetfilter. De eerste kan te maken hebben met het tijdelijk loshalen van de inlaatspruitstuk. De meldingen zijn gewist, maar de auto vertoont wel nog steeds de zelfde symptomen. Dus traag voor een 3l motor.
De auto start verder normaal, loopt ook netjes, geen geschok of getril bij het rijden of in neutraal, toerental ook normaal. Geen gefluit van de turbo. Alleen het vermogenverlies dus.
Waar denken jullie aan? Welke testjes kan ik doen of welke onderdelen uitlezen?
Graag jullie hulp!
Anelski
Ik heb veel gezocht op fora en google over mijn probleem, maar niet veel kunnen vinden omdat het niet de precieze gelijkenissen zijn. Dus hoop ik op jullie hulp:
Vorige week heb ik een lekkage van mijn inlaatspruitstuk verholpen en tegelijkertijd de swirlflaps eruit laten halen. So far so good.
Echter, tijdens een rit een paar dagen geleden door Duitsland begon de auto vermogensverlies te vertonen bij het optrekken. Als je het gaspedaal indrukt, gaat hij niet vooruit zoals hij zou moeten maar heel langzaam gaat de snelheid omhoog. Toerental is rustig en gaat wel gelijkmatig omhoog totdat hij de kick down bereikt, dan blijft ie lang in de versnelling zitten. Als je gaspedaal weer iets loslaat, schakelt hij weer door.
De auto is uitgelezen en gaf de meldingen van gloeibougies en roetfilter. De eerste kan te maken hebben met het tijdelijk loshalen van de inlaatspruitstuk. De meldingen zijn gewist, maar de auto vertoont wel nog steeds de zelfde symptomen. Dus traag voor een 3l motor.
De auto start verder normaal, loopt ook netjes, geen geschok of getril bij het rijden of in neutraal, toerental ook normaal. Geen gefluit van de turbo. Alleen het vermogenverlies dus.
Waar denken jullie aan? Welke testjes kan ik doen of welke onderdelen uitlezen?
Graag jullie hulp!
Anelski
Laatst gewijzigd door Anelski op 15 feb 2015, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vermogenverlies 530d
Ok, en dat kan ondanks dat de ecc aangeeft dat deze nog 150000 mee kan?
Thanks voor je reactie overigens!
Thanks voor je reactie overigens!
Die 150.000 is waardeloos. Is maar een berekening.
Je moet zeker checken of je motor goed op temperatuur komt. Doet die dat niet door bv een kapotte EGR thermostaat dan kan het zijn dat de roetfilter nooit of bijna nooit regenereerd.
Kapotte EGR gebeurt vroeg of laat op elke E60/61 en word nooit opgemerkt bij service.
Je moet zeker checken of je motor goed op temperatuur komt. Doet die dat niet door bv een kapotte EGR thermostaat dan kan het zijn dat de roetfilter nooit of bijna nooit regenereerd.
Kapotte EGR gebeurt vroeg of laat op elke E60/61 en word nooit opgemerkt bij service.
525d E61 2007 pre-LCI
Klopt wat Tom zegt.Eerst temperatuur van motor controleren,twee keer regeneratie van roetfilter uitvoeren met DIS of ISTA en lekker snelweg op. Meestal helpt het om zelfs zeer verstopt roetfilter.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Dank jullie wel voor de reacties! Heb weer wat om mee aan de slag te gaan!
GK, kun je regeneratie van de filter ook met INPA doen?
GK, kun je regeneratie van de filter ook met INPA doen?
Alleen DIS of ISTA.
Vandaag de auto weer uit laten lezen en het volgende komt er uit:
18442 - Roetfilter
17799 - Brandstoffilter verwarming
16215 - Laaddrukregelaar
17697 - Laaddrukregelaar
16279 - Laaddrukregeling
Zegt jullie dit iets?
De temperatuur van de auto ook gecheckt (ook tijdens het rijden) in het "geheime" menu: bij het starten van de auto nadat ie een dag stilgestaan heeft was ie 21C bij het rijden op de snelweg liep het op naar 85/86C. Dus dat lijkt vrij normaal.
Graag jullie hulp. Thanks!
18442 - Roetfilter
17799 - Brandstoffilter verwarming
16215 - Laaddrukregelaar
17697 - Laaddrukregelaar
16279 - Laaddrukregeling
Zegt jullie dit iets?
De temperatuur van de auto ook gecheckt (ook tijdens het rijden) in het "geheime" menu: bij het starten van de auto nadat ie een dag stilgestaan heeft was ie 21C bij het rijden op de snelweg liep het op naar 85/86C. Dus dat lijkt vrij normaal.
Graag jullie hulp. Thanks!
Heb je met Bmw software uilezen?Krijg je daar ook opmerking van het fouten.
Ik durf niet te zeggen of het een bmw software was... zag wel wat tekst erbij staan. Maar kan ik deze ergens opzoeken? Of kijken of ik het nog ergens met DIS/ISTA of zo kan doen? Heb namelijk moeite om deze te vinden en te downloaden.
Dit probleem is opgelost door de laaddrukregelaar van de turbo te vervangen. ZIe mijn andere topic Hulp bij Foutcode. Weer een blije BMW-rijder
!