Katalysator vervangen of alleen flexibele pijp

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Pv1

Katalysator vervangen of alleen flexibele pijp

Bericht door Pv1 » 27 jan 2015, 12:44

Mijn naam is Peter, nieuw lid. Sinds 10 jaar Bmw rijder. Super tevreden, wereldauto.weinig problemen.
Mijn Bmw 530d kwam niet door apk wegens lekje flexibele pijp. Keuze is nu:
1. Vervangen Kat incl. Flexpijp door kwikfit (600 euro). Niet origineel Bmw.
2. vervangen flexpijpjes op betstaande katalysator (300). Kat. Moet er onderuit, lassen etc
3. vervangen kat incl. Flexpijp door bmw ( ca 1200), origineel Bmw
:jack:
Bij keuze 1 worden de lambdasondes overgezet. Is dit riskant..beschadiging sonde o.d. Is kat veel slechter dan origineel?
Bij keuze 2 risico beschadigen van oude kat. Is deze sowieso niet (te) oud?
Bij keuze 3 zal technisch het best zijn maar auto is reeds 15 jaar oud.
Ik neig naar keuze 2, want bij 1 kan een en ander misgaan. Keuze 3 wordt wat duur.
Zijn de niet originele katalysatoren nou zoveel slechter? Is vervangen na 15? Jaar niet verstandig? Ik weet dat nieuwe kat, door kapotte lambda etc, ook defect kan raken. Ben benieuwd naar ervaringen.
Groet

noele46

Re: Katalysator vervangen of alleen flexibele pijp

Bericht door noele46 » 05 feb 2015, 19:05

Ik zou gaan voor keuze 2 zo word het vaak ook gedaan en kunnen ze eigenlijk wel bij elke garage :)
Ik weet niet hoe het bij een diesel is maar bij een benzine kan een kat makkelijk 15 jaar mee.

AdE39

Bericht door AdE39 » 05 feb 2015, 21:16

Hallo beste Pv1,

Ga beter naar een universele garage, en niet naar Kwikfit!

Laat er inderdaad nieuwe flexibele stukken in lassen, en laat de katalysators verder zitten.
Ik vind het verder nog al een hoge prijs, bij Kwikfit!
Ik ben dus echt niet zo gecharmeerd over Kwikfit, en heb er al erg veel opmerkingen en narigheid over gehoord.

Maar men dient wel zelf de keuze te kunnen en mogen te maken, waar men de reparatie laat uitvoeren.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

kotje

Bericht door kotje » 06 feb 2015, 11:14

wat ADE ook aan geeft niet naar kwikfit gaan. ik heb anders een goed adresje voor je in denhaag. goedkoop en zo gefixt.

het is melkwegstraat 2 en 2b

gr

kotje

AdE39

Bericht door AdE39 » 06 feb 2015, 21:16

Hallo beste Kotje,

Ik dacht echt dat ik de enige was, die een antipathie had tegen kwikflut!
ik ben er ooit eens een maal geweest, en ze hadden verdraaid nog aan toe de kans gezien, om het naar de knoppen te helpen, de achter demper was lek, en ze vernielden dan ook nog de midden demper.
Ik ben daar eens flink uitgevaren, tegen dat FC Knudde personeel, en dat men alles moest herstellen, op hun eigen kosten. Ik heb dus de kans waar genomen, toen er aardig wat klanten in de wacht stonden in de wacht ruimte. En dat hebben ze niet graag, dat je dan op dat moment flink stennis gaat trappen.
Er vertrokken uiteraard een paar mensen, die bang waren, dat dit ook hun zou overkomen.
Daar wilden die idioten natuurlijk niets over horen, op hun kosten. Ik heb hun gedreigd met een proces via een jurist aan hun broek te lappen, toen hebben ze het maar hersteld, en hoefde dus ineens niets meer te betalen.
Ga ik ook eens naar die hotemetoten, om de uitlaat te herstellen, wat ik anders nooit doe!
En, ik ben echt de enige niet, die er klachten over heb!

Nee, voortaan doe ik het wel zelf, normaal gesproken doe ik alles zelf, tot op de APK na dan.

Hier zou ik als ik Pv1 was naar een universele garage gaan, en er een nieuw flexibel stuk tussen laten lassen.

Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,
Ad

kotje

Bericht door kotje » 08 feb 2015, 21:43

hahaha jij bent niet de enige hoor.

gr

kotje

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”