Quadrantz schreef:Ik zit ook in de IT dus dit leek me een aardig leuk project

. Daarnaast zaten er al schermen in en dan met zo'n ouderwetse DVD speler werken is ook niet alles. Zitten er bij jou ook al schermen in of wilde je die nog gaan inbouwen?
RaspBian heb ik ook al draaien op een ander (micro) sd kaartje

. Zo te lezen ben jij aardig bekend met de OSen van de RPi, welke zou je mij adviseren om te gebruiken? Ik vind het wel fijn om 1 goeie mediacenter OS te gebruiken voor filmpjes...deze zal nu toch het meest gebruikt worden voor de kids.
Ik ben te spreken over Raspbian, stabiel en ondersteund door een groot gemeenschap.
Het heeft ook een goede onderhouden repo. Ik zou wel voor RaspBMC gaan omdat deze gewoon Raspbian is met XBMC voor geinstalleerd en getweaked voor XBMC.
Ik werk dagelijks met Linux, voornamelijk met CentOS en heb zelf veel projectjes. Ik heb momenteel een MacMini met XBMC voor thuis met een 4-Bay QNAP erachter, maar weer on-topic.
Ik heb nog geen schermen, wilde ze er in bouwen vorig jaar, maar ben helemaal verliefd geworden op de F10.
Momenteel ben ik centjes aan het verzamelen voor een F10 uit Duitsland. Het blijkt toch de betere deal te zijn om èèn uit Duitsland te importeren.
Binnenkort doe ik mijn E60 (2006) weg en ga even een jaartje Mondeo rijden of zo. In de lente van 2016 wil ik een F10 gaan halen uit Duitsland, en daar wil ik echt wel schermen in hebben, zitten ze er niet in, dan bouw ik zel zelf er in
Ik wil ook ca 2 camera's in de F10 bouwen, die rear view en side view kunnen filmen, voor binnen gebruik ik dan gewoon een HD dashcam. De rear en side cam wil ik aansturen met een Pi (misschien wel een tweede Pi, dingen kosten geen drol), kan ook gewoon met een dashcam met dual cam. Wil weten of het mogelijk is om HD op te nemen met een Pi (met een MicroSD adapter in USB vorm en een Class 4 sd kaartje acht ik het wel mogelijk)
Waarom de camera's? Ik ga vaak op vakantie naar Marokko, door de bergen. En wat een adembenemende uitzicht heb je daar... pfff. Ik zal vandaag of morgen een filmpje uploaden van mijn vakantie vorig jaar met de E60.
Filmpje is van een Action cam (Sony AS30).