eindelijk is het zover dat ik iets verder ben gekomen met mijn (net) aangeschafte 523i, heb er een hele tijd geen tijd voor gehad vanwege vele ziekenhuis bezoeken met de vrouw, maar nu heb ik er dan toch de tijd voor genomen, moest ook wel want nadat ik mijn daily verkocht had heb ik geen vervoer meer, en aangezien ik in de carnavals week iedere dag naar het ziekenhuis moet om mijn vrouw te bezoeken met de kids heb ik snel weer een auto nodig!!
Zoals ik al vertelde heb ik de auto aangeschaft met een defecte motor, deze was flink heet gelopen en niet meer de moeite waard om er geld in te steken.
Ik heb toen een motor uit Duitsland gehaald met 126000 kilometers op de klok, was wel 900KM rijden, maar dan heb je ook wat..
Maar goed, ik heb inmiddels de defecte motor gedemonteerd en ben bezig om het een en ander over te bouwen op de "nieuwe" motor.
Helaas kwam ik een aantal dingen tegen die noodgedwongen vervangen dienen te worden; de elektrische koelvin in compleet vastgelopen en ook de condensor is zo lek als een mandje... verder zit ik te twijfelen of ik de visco koppeling zal vervangen voor nog een elektrische vin, wel zo veilig denk ik.
Hier enkele foto's van het project zover: