Hier staat in het kort omschreven hoe je in het algemeen remmen kunt onluchten:
http://www.tuning-gids.nl/remmen_ontluchten.htm
Voor de koppelingscylinder is het gewoon hetzelfde verhaal, de koppelingscylinder zie je zo zitten als je onder de auto staat, hierop zit een nippel gemonteerd voor te onluchten.
Wat betreft ontluchten ben ik geen voorstander om dit via je rempedaal ( met 2 personen ) te doen, de kans dat hierna je hoofdremcylinder gaat lekken is dan wat groter omdat dan je cups in de hoofdremcylinder beschadigd kunnen worden.
Dit kan omdat deze dan verder verplaatst worden bij het ontluchten via je pedaal en als daar vervuiling zit beschadigen ze je cups.. ( op deze plaatst komt die namelijk nooit bij 'gewoon' gebruik van je rempedaal)
Echter als je alleen je koppeling wilt ontluchten, zou dit wel met 2 personen kunnen via het koppelings-pedaal, deze maakt toch altijd de volle slag....
Het handigste gaat het ontluchten met een speciaal ontluchtings-apparaat, die of door vacuum of door druk op het systeem te zetten werkt, het voordeel hiervan is dat je het alleen kan doen.....
Ikzelf heb het d.m.v. de vacuum-methode gedaan, deze had de DHZ garage waar ik altijd kom staan, werkt heel handig

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders even die link checken die ik geplaatst heb.... succes !