verminderde werking vacuumpomp mogelijk??

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Vintiem

verminderde werking vacuumpomp mogelijk??

Bericht door Vintiem » 24 jan 2015, 19:58

Heren (en dames als ze er zijn),

iemand bekend met de mogelijkheid dat de vacuümpomp mogelijk een mindere werking kan hebben.
het lijkt namelijk zo dat dat mijn auto toch de eigenaardige werking blijft houden dat bij gas geven het net lijkt of er een seconde iets opgebouwd moet worden voordat de versnelling aan de orde is. Dat "iets" ga ik zoeken bij het vacuumsysteem die de turbo aanstuurt
(alles van het vacuumsysteem is al vervangen behalve de vacuümpomp)

Maar ik kan heel weinig topics vinden op internet die te maken hebben met falende vacuümpompen bij de E60/61/90/91. deze pomp komt in al deze modellen met dieselmotor voor

dus mijn vraag: kan zo'n pomp een vermindere werking hebben, of is dat uitgesloten?
Ik heb geen testapparatuur om in het vacuumsysteem te hangen om de vacuumkracht te checken.

mvg,
vincent

avdakker

Re: verminderde werking vacuumpomp

Bericht door avdakker » 24 jan 2015, 20:00

Die vertraging zit er volgens mij altijd al in? Tenminste zeker in de D stand. Zet je hem in de DS stand dan zou dit vele malen minder moeten zijn.
Juist om dit euvel zoeken er al veel bmw rijders met de 6 bak automaat naar een optie om dit sneller te later reageren zoals door de sport knop te plaatsen.
Is het bij je wagen altijd ter sprake? Ook in de DS stand?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Vintiem

Re: verminderde werking vacuumpomp mogelijk??

Bericht door Vintiem » 24 jan 2015, 20:09

yup, ook in DS stand. Sportknop is trouwens ook ingebouwd maar maakt geen verschil.
en kan anders, ik heb ooit drie weken met een smile van oor tot oor gereden omdat de auto echt ongelofelijk fel reageerde op het gas. geweldig gewoon. En dat gewoon in D. van het ene op andere moment verdwenen en nooit meer teruggekomen op deze manier. Heel af en toe lijkt het een beetje terug te zijn maar dat is van korte duur (zeg maar bij 1x gasgeven in een rit en daarna zomaar twee weken niet)

Ik heb mij laten vertellen dat een koppelomvormer, waar ik ook aan dacht, zo niet werkt. Deze slijt mechanisch en daar komt iets dat verdwenen is niet meer terug. En aangezien dit sporadisch wel zo is valt koppelomvormer af, terecht?

mvg,
Vincent

Lowkey

Bericht door Lowkey » 26 jan 2015, 18:31

Vertoont het toerental erg veel slip? Als de lock-up in de koppelomvormer niet werkt lijkt hij erg "lui" op het gas te reageren. Ik had dit ook maar na een automaat-beurt was dit over.
F10 N57N

Vintiem

Bericht door Vintiem » 26 jan 2015, 21:53

Ik weet niet wat je onder lui verstaat maar ik heb wel regelmatig dat het toerental niet overeenkomt met de snelheids toename op dat moment. Valt gewoon op. Mijn bak is al een keer gespoeld bij ZF.

Maar het rare is, het is wel vaak maar niet altijd, daarom denk ik niet aan de koppeling omdat deze eenmaal versleten niet op sommige momenten wel goed kan werken. Zou dan altijd minder moeten zijn.
Daarom richting vacuum gedacht

Mvg,
Vincent

Lowkey

Bericht door Lowkey » 26 jan 2015, 22:18

Ok. Ja zelf ook bij ZF langsgeweest wat een verademing.
Maar als het je vacuumpomp is zou je dan ook niet problemen hebben met de rembekrachtiger? Helaas weet er ook het fijne niet van...
F10 N57N

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”