Wat voor koplampen zijn dit?
-
rubbere ronnie
Re: Wat voor koplampen zijn dit?
Ik zie dat vaporized net zo flabbergasted is als ik 
In de pre lci zit er een halogeen licht in voor als je flasht met de grote lichten.
Bij de lci zit hier een bocht verlichtingslamp in. Bij de gewone lci bi-xenon zoals ik er heb zit er niets in, alleen de angel eye zit er dan.
Bij de lci zit hier een bocht verlichtingslamp in. Bij de gewone lci bi-xenon zoals ik er heb zit er niets in, alleen de angel eye zit er dan.
525d E61 2007 pre-LCI
Er zijn niet minder dan 6 verschillende koplampen mogelijk op onze wagens. 3 pre-lci en 3 in de lci. Allemaal verschillende opbouw.
525d E61 2007 pre-LCI
Pre Lci Dynamic
Hierin draait de projector als bochten verlichting en heeft de andere lamp de groot licht functie.
Pre LCI naar LCI lampen
Hierin draait ook de projector lamp net als PRE-LCI, dus ik vat em gewoon net niet.. Misschien heb jij een goed voorbeeld tom ?
Hierin draait de projector als bochten verlichting en heeft de andere lamp de groot licht functie.
Pre LCI naar LCI lampen
Hierin draait ook de projector lamp net als PRE-LCI, dus ik vat em gewoon net niet.. Misschien heb jij een goed voorbeeld tom ?
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Heb je een foto van jou koplampen ? een close up bedoel ik dan ?tom_il schreef:Er zijn niet minder dan 6 verschillende koplampen mogelijk op onze wagens. 3 pre-lci en 3 in de lci. Allemaal verschillende opbouw.
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
-
rubbere ronnie
De koplampen hebben dus d1s lampjes nodig.
Klopt het dat deze de starters geïntegreerd hebben??
Ik zie ze al te koop staan voor zo'n 30 euro per stuk dus dat valt me reuze mee.
Maar vraag me nog steeds af wat het me kost als ik ze koet laten inbouwen.
Hopelijk weet iemand dat ongeveer.
Klopt het dat deze de starters geïntegreerd hebben??
Ik zie ze al te koop staan voor zo'n 30 euro per stuk dus dat valt me reuze mee.
Maar vraag me nog steeds af wat het me kost als ik ze koet laten inbouwen.
Hopelijk weet iemand dat ongeveer.
-
fuseekogel
Ik heb er wel eens wat over gelezen, schijnt enorm duur te zijn om, om te bouwen inderdaad, van de LCI de halogeen koplampen kopen en daar een xenon set (lampen) in te zetten is de juiste wijze geloof ik
Persoonlijk vind ik dat je dit soort dingen alleen OEM moet doen, dan praat je volgens mij over koplampen, ballasten, bedrading, lichtmodule, hoogteverstelling koplampen en vast nog wel een paar dingetjes die er aangepast moeten worden, afhankelijk van wat er nu in je wagen aanwezig is.
Met xenon moet je niet gaan zitten kloten ben ik van mening, wordt te vaak verkeerd ingebouwd waardoor anderen met de ellende zitten
Met xenon moet je niet gaan zitten kloten ben ik van mening, wordt te vaak verkeerd ingebouwd waardoor anderen met de ellende zitten
Volgens mij missen ook de balasten (die zilverkleurige vierkante blokjes).
Als je dat ook helemaal erbij moet gaan zoeken, dan zijn de kosten plots een stuk meer.
Als je dat ook helemaal erbij moet gaan zoeken, dan zijn de kosten plots een stuk meer.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Die lampen in jouw post zijn de mijne, binnene lens is zwart gemaakt aan de binnenzijde.Vaporized schreef:Pre Lci Dynamic
Pre LCI naar LCI lampen

Zowel bij de pre-LCI als de LCI draaien de buitenste lenzen bij de dynamic versie.
Alleen heeft de LCI als binnenste lamp nog een extra halogeen bochtverlichtingslamp. Gaat alleen aan bij het nemen van een bocht.
Bij de pre-LCI zit als binnenste lamp een halogeen lamp (denk H7) die aangaat als je een lichtsignaal met de grote lichten geeft (Om de xenon's niet te belasten met een korte puls). De LCI heeft deze niet (daar zit de extra bochtverlichtingslamp).
Je kan bij de LCI de extra bochtverlichtingslampen uitcoderen. Alsmede kan je in pre-LCI coderen dat als je een lichtsignaal geeft met de grote lichten dit ook met de xenon's gebeurt.
525d E61 2007 pre-LCI
-
rubbere ronnie
Als er D1S lampen in horen dan zitten de ballasten geïntegreerd.Ralph schreef:Volgens mij missen ook de balasten (die zilverkleurige vierkante blokjes).
En die vind je al voor zo'n 40 euro.
Dus dat valt op zich mee.
-
rubbere ronnie
Ja ik lees ook van alles her en der verspreid over het internet.fuseekogel schreef:Ik heb er wel eens wat over gelezen, schijnt enorm duur te zijn om, om te bouwen inderdaad, van de LCI de halogeen koplampen kopen en daar een xenon set (lampen) in te zetten is de juiste wijze geloof ik
Maar die hoge prijs schijnt ook te maken te hebben met de aankoop prijs van de xenon koplampen zelf(welke ik natuurlijk al heb) maar ik wacht wel tot ik echt zekerheid heb.
Ik zal eerst maar eens kijken of er bochtenverlichting in zit of niet.
Twijfel nog steeds tussen verkopen of niet verkopen.
Alleen de starter zit geintegreerd, niet de ballast. En de ballast is niet goedkoop.rubbere ronnie schreef:Als er D1S lampen in horen dan zitten de ballasten geïntegreerd.Ralph schreef:Volgens mij missen ook de balasten (die zilverkleurige vierkante blokjes).
En die vind je al voor zo'n 40 euro.
Dus dat valt op zich mee.
Laatst gewijzigd door tom_il op 22 jan 2015, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
-
rubbere ronnie
Als je xenon wil zetten neem je best de gewone Bi-Xenon. Adaptieve maakt het alleen complexer.
Zelf ben ik gegaan van pre-LCI halogeen naar LCI Bi-Xenon omwille van die reden. Die van mijn zijn wel volledig functioneel, inclusief automatische hoogteregeling en koplampsproeiers. Met de LCI achterlichten erbij kwam ik op +/- 1000 euro materiaal (inbouw zelf gedaan). Materiaal kwam hoofdzakelijk van ebay, en datgene wat ik niet vond van bij de dealer.
Zelf ben ik gegaan van pre-LCI halogeen naar LCI Bi-Xenon omwille van die reden. Die van mijn zijn wel volledig functioneel, inclusief automatische hoogteregeling en koplampsproeiers. Met de LCI achterlichten erbij kwam ik op +/- 1000 euro materiaal (inbouw zelf gedaan). Materiaal kwam hoofdzakelijk van ebay, en datgene wat ik niet vond van bij de dealer.
525d E61 2007 pre-LCI