Uitlaatgassen stank bij stationair of file rijden
Uitlaatgassen stank bij stationair of file rijden
Wanneer ik de auto start, stil sta of bij file rijden, stinkt het binnen ontzettend vies, volgens mij naar uitlaatgassen. Raampje moet dan echt open.
Rij ik iets sneller is het gelijk weg en ruik je niks meer.
Gaat om een 318d m47n 2004 touring.
Wat kan het zijn? Wat kan ik zelf simpel checken?
Rij ik iets sneller is het gelijk weg en ruik je niks meer.
Gaat om een 318d m47n 2004 touring.
Wat kan het zijn? Wat kan ik zelf simpel checken?
Re: Uitlaatgassen stank bij stationair of file rijden
Je uitlaat is lek, even controleren waar die lekt met 2 personen op een brug.
De uitlaat achter dicht houden, dan zou je het vanzelf ergens moeten horen blazen/sissen.....
De uitlaat achter dicht houden, dan zou je het vanzelf ergens moeten horen blazen/sissen.....
You can't allways get what u want........
Flexibele deel bij je katalysator is gescheurd
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Is zo een scheur zichtbaar? Hoe stel je zoiets vast?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 20 jan 2015, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijdert, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijdert, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Op dezelfde manier als Metalman al aangaf. Kijken of je bij het voorgedeelte van het uitlaattraject op het oog een scheur(tje) kan zien en anders met draaiende motor, de uitlaat (door iemand) aan de achterkant even dicht houden met een doek o.i.d. (prop van maken) en weer kijken bij het voorgedeelte van het uitlaattraject of je uitlaatgassen ziet ontsnappen of dat je ergens uitlaatgassen hoort ontsnappen (sissen/blazen).
Vandaag bij een garage geweest, ze hebben de uitlaat van onder geïnspecteerd zonder draaiende motor.
De pijp vooraan, wat met een boog naar boven toe gaat is gedeeltelijk afgebroken. Nieuwe pijp kost 290,- ex btw.
Echt verdere informatie niet gekregen, zal dat de flexibele plek zijn?
De pijp vooraan, wat met een boog naar boven toe gaat is gedeeltelijk afgebroken. Nieuwe pijp kost 290,- ex btw.
Echt verdere informatie niet gekregen, zal dat de flexibele plek zijn?
Waarschijnlijk wel. Voor het flexibele stuk is er een reparatieset:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=18&fg=10
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=18&fg=10
Laatst gewijzigd door wiren op 21 jan 2015, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Ekris 163,- euro.
Dat betekend of deze reparatie pijp kopen of een flexibele stuk er tussen lassen?
Om de reparatie set te vervangen moet een stukje plaat verwijderd worden volgens mij, heb je hier nog speciaal gereedschap voor nodig? Zo niet, huur ik een brug en doe ik het zelf wel.
Andere optie is laten lassen .. Lassen zal zo een 100 euro kosten denk ik .. reparatie set het dubbele .. keuzes keuzes
Dat betekend of deze reparatie pijp kopen of een flexibele stuk er tussen lassen?
Om de reparatie set te vervangen moet een stukje plaat verwijderd worden volgens mij, heb je hier nog speciaal gereedschap voor nodig? Zo niet, huur ik een brug en doe ik het zelf wel.
Andere optie is laten lassen .. Lassen zal zo een 100 euro kosten denk ik .. reparatie set het dubbele .. keuzes keuzes
Laatst gewijzigd door Bart70 op 21 jan 2015, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet zo even niet welke plaat je bedoeld
Maar dat zijn inderdaad de opties die je noemt.
Ik zag dit trouwens ook op MP, misschien interessant...
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Ik zag dit trouwens ook op MP, misschien interessant...
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Ik bedoel de beschermingsplaats, gewoon onderin je auto, niks bijzonders 
Thanks voor de link. Ik kwam topcats.nl tegen, beetje betrouwbare partij?
Thanks voor de link. Ik kwam topcats.nl tegen, beetje betrouwbare partij?
Ohw dat is zo gedaan. Wat kruiskopjes losschroeven en naar achter en beneden trekken. Zelf geen ervaring met Topcats.nl