Irritant pompend geluid van extra water pomp

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Vintiem

Irritant pompend geluid van extra water pomp

Bericht door Vintiem » 15 jan 2015, 13:58

Wie o wie kan me afhelpen van het volgende irritante geluid.
De extra waterpomp ( nr6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18) maakt een irritant pompend geluid wat je zelfs zachtjes in het interieur hoort. Dat is zeer irritant
Op moment dat ik de climate control geheel uitzet is het geluid weg
Onder de motorkap zie je ook dat slang nr7 ( die loopt van pomp nr6 en aansluit bij de ingang van nr 3 van deze http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35) pulserende bewegingen maakt. Nr 6 is al vernieuwd omdat ik dacht dat hier het probleem in zat. Waterkleppen nr5 is ook nieuw dus daar kan het niet inzitten

Uitlezen geeft geen melding(en)

Mvg,
Vincent

avdakker

Re: Irritant pompend geluid van extra water pomp

Bericht door avdakker » 15 jan 2015, 23:52

Ik dacht eerst aan een lager van de waterpomp, echter die draait altijd mee op de multiriem dus dat kan niet. Das wel een lastig verhaal zeg.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Vintiem

Re: Irritant pompend geluid van extra water pomp

Bericht door Vintiem » 16 jan 2015, 07:14

Deze draait inderdaad altijd mee.
Maar ik heb wel zitten denken aan de waterpomp alleen zou niet kunnen verklaren wat het zou kunnen zijn.
Iemand heeft wel eens gezegd dat het normaal is, maar daar ga ik absoluut niet in mee. Domweg om twee redenen. Ik heb dit niet altijd gehad en omdat ik het interieur een irritant pulserend geluid hoor en zo worden auto's (zeker premium) niet afgeleverd uit de fabriek.

Wat wel opvalt is dat als de motor en koelvloeistof nog koud zijn dit de pulserende bewegingen en dus ook het geluid niet aanwezig zijn. Climate control staat dan uiteraard al wel gewoon (standaard) aan.

Ik hoop dat we er gezamelijk uit kunnen komen want ik wil echt van deze irritatie af.

Mvg,
Vincent

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”