Even een mailtje sturen met het part no. van je complete dynamo (staat achter op). Die ff doormailen en je weet meerVintiem schreef:Ik moet er ook aan geloven want de mijne laad op14,9V. ZIk kan de regelaar helemaal niet vinden op de website van AES Beek. Zie ik wat over het hoofd?
Mvg,
Vincent
Accu 530D
Re: Accu 530D
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
Tom, het zou best kunnen dat de auto dit aan kan, maar de accu betwijfel ik. Een standaard is een max van 14,7/14,8 voor de accu dacht ik.. Als 1 document dit tegenspreekt, dat kan.. Maar het lijkt me niet normaal.
De accu is sowieso zwak, kan ook ouderdom zijn. Heb het vermoeden dat dit de originele accu nog is, deze is dan 10 jaar oud (dus geen schuld).
De accu is sowieso zwak, kan ook ouderdom zijn. Heb het vermoeden dat dit de originele accu nog is, deze is dan 10 jaar oud (dus geen schuld).
Laatst gewijzigd door M.arco op 14 jan 2015, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
mij hebben ze verteld dat 15 volt zelfs kon met koud weer.
en mijne laad met nieuwe regelaar ook soms 14.9 volt vooral als ik naar werk vertrek als het nog koud is
en mijne laad met nieuwe regelaar ook soms 14.9 volt vooral als ik naar werk vertrek als het nog koud is
Mijn accu is nog geen half jaar oud, en laad slecht bij. 'S ochtend start hij wel maar niet zo soepel na een ritje.
Dus daarom verdenk ik de regelaar, iemands anders een ander idee allicht?
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
De mijne doet er ook wat langer over, maar ik weet dat mijn batterij niet meer 100%. En ik doen veel korte ritten.
Ik merk dit dadelijk bij het openen van de wagen, mijn welcome verlichting gaat niet aan als de batterij wat lager is.
Maar Ik maak mij er geen zorgen over, zolang het batterij symbool niet aan gaat is alles ok.
Vroeg of laat ga ik mijn batterij moeten vervangen, is heel waarschijnlijk nog de eerste, maar tot nu heeft hij mij absoluut nog niet in de steek gelaten.
Ik merk dit dadelijk bij het openen van de wagen, mijn welcome verlichting gaat niet aan als de batterij wat lager is.
Maar Ik maak mij er geen zorgen over, zolang het batterij symbool niet aan gaat is alles ok.
Vroeg of laat ga ik mijn batterij moeten vervangen, is heel waarschijnlijk nog de eerste, maar tot nu heeft hij mij absoluut nog niet in de steek gelaten.
525d E61 2007 pre-LCI
Bij mij heeft hij dit dus wel geregeld gedaan. Ik hoef de kofferbak maar even langer open te zetten (afgelopen maand bij een verhuizing bv) en II wil hem daarna starten en ho maar.
M'n startfahigkeit zit nog op 34,xx , dat is volgens mij redelijk laag. En tjah, als dit wel een 10 jaar oude accu is heeft hij goed z'n best gedaan.
Wanneer ik een laadspanning zou hebben van 14,9V of iets lager dan had ik de regelaar niet vervangen. Maar bij stationair toerental een spanning van 15,5V vind ik te hoog. We zullen zien wat hij gaat doen met de nieuwe regelaar. Continu rond de max zitten is uiteraard nooit goed...
M'n startfahigkeit zit nog op 34,xx , dat is volgens mij redelijk laag. En tjah, als dit wel een 10 jaar oude accu is heeft hij goed z'n best gedaan.
Wanneer ik een laadspanning zou hebben van 14,9V of iets lager dan had ik de regelaar niet vervangen. Maar bij stationair toerental een spanning van 15,5V vind ik te hoog. We zullen zien wat hij gaat doen met de nieuwe regelaar. Continu rond de max zitten is uiteraard nooit goed...
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Ik denk niet dat de dit regelaar is, jouw spanning is wel verhoogd maar zit nog niet aan de max. Heb je de auto al uit laten lezen? Misschien een slechte IBS sensor? Hij loopt leeg zonder dat je wat doet met de auto begrijp ik?Vintiem schreef:Mijn accu is nog geen half jaar oud, en laad slecht bij. 'S ochtend start hij wel maar niet zo soepel na een ritje.
Mvg,
Vincent
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Wat voor accu hebben jullie overigens allemaal?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Originele accu nog, 10 jaar oud ruim, of er moet tussendoor een originele accu weer in geplaatst zijn 
Ik zou eerst de batterij vervangen. Die hoge laadspanning kan daar wel eens het gevolg van zijn.M.arco schreef:Bij mij heeft hij dit dus wel geregeld gedaan. Ik hoef de kofferbak maar even langer open te zetten (afgelopen maand bij een verhuizing bv) en II wil hem daarna starten en ho maar.
Dat document geeft duidelijk aan dat dit kan. De laadspanning hangt van vele factoren af, het is zoals gezegd een complex systeem. Een systeem dat zeker in staat is om een foutieve regelaar te ontdekken. Zonder foutcode lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat de regelaar defect is.
Even gegoogled op batterijen en 15.5v laadspanning is geen probleem voor de batterij.
Ook gevonden dat autoelectronica is gedesigned om te werken tussen 6v en 16v.
525d E61 2007 pre-LCI
Heb je een link dan waarin die laadspanning van 15,5V beschreven wordt?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Staat in mij post.
Of je kan zelf eens googlen, ik had de info al onmiddellijk.
Of je kan zelf eens googlen, ik had de info al onmiddellijk.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb mijn IBS al vervangen, zoals zoveel het afgelopen half jaar. Uitlezen geeft niets aan. (Alleen defect stadslicht en DDE/EGR. Dat laaste klopt want de stekker heb ik eraf
Maar even wat details gevraagd, recent naar gk5 86km enkele reis gereden. Accu stond bij aankomst op 52%. Met het gegeven dat de accu nieuw is (Varta Silver dynamic) zou hij na zo'n rit toch op 100% moeten staan, correct?
Mvg,
Vincent
Maar even wat details gevraagd, recent naar gk5 86km enkele reis gereden. Accu stond bij aankomst op 52%. Met het gegeven dat de accu nieuw is (Varta Silver dynamic) zou hij na zo'n rit toch op 100% moeten staan, correct?
Mvg,
Vincent
dan ben je spekkoper.Bart70 schreef:Originele accu nog, 10 jaar oud ruim, of er moet tussendoor een originele accu weer in geplaatst zijn