12v naar 5v

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
xaban

12v naar 5v

Bericht door xaban » 14 jan 2015, 07:52

Ik heb eindelijk mijn AUX werkend gekregen op de BMW Business CD. Volgend project is een USB lader. Op de plek waar de normaal de asbak is heb ik een VDO Dayton navigatie systeem, dus een 12V -> 5V plug insteken gaat niet.

Vanaf waar kan ik het beste, op een veilige manier, 12V 'jatten' om deze om te zetten naar 5V? Er moet minstens 1A over kunnen.

Gaat om een 318D M47N Touring 2004.

Joostb

Re: 12v naar 5v

Bericht door Joostb » 14 jan 2015, 08:48

Ik zou zoiets kopen;

http://www.ebay.com/itm/M3AO-Single-Dua ... 43c9c40fe6

Afbeelding

2.50 euro inclusief verzendskosten! Kun je zo bij de 12v van de sigaretten aansteker weghalen , die zit vast ergens achter jou VDO systeem nog. Want dat VDO systeem is naderhand er in gezet :)

Wat je ook nog kunt doen is zo'n zekering halen met accessoire draad. Plug je zo in de zekeringkast op de plek van de bestaande zekering. zekeringkast zit achter het dashboardkastje. Heb je met een paar minuten een +, en voor de min ergens gewoon aan massa leggen

Afbeelding

minder dan 10 euro en een half uurtje werk alles bij elkaar
Laatst gewijzigd door Joostb op 14 jan 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019

xaban

Bericht door xaban » 14 jan 2015, 09:10

Joostb schreef:Ik zou zoiets kopen;
http://www.ebay.com/itm/M3AO-Single-Du ... 43c9c40fe6

2.50 euro inclusief verzendskosten! Kun je zo bij de 12v van de sigaretten aansteker weghalen , die zit vast ergens achter jou VDO systeem nog. Want dat VDO systeem is naderhand er in gezet :)

Wat je ook nog kunt doen is zo'n zekering halen met accessoire draad. Plug je zo in de zekeringkast op de plek van de bestaande zekering. zekeringkast zit achter het dashboardkastje. Heb je met een paar minuten een +, en voor de min ergens gewoon aan massa leggen

Afbeelding
Kan je zoiets gewoon in een leeg zekeringplekje stoppen? Of bedoel je op de zekeringplaats van de sigarettensteker?

Joostb

Bericht door Joostb » 14 jan 2015, 09:13

wil je er altijd spanning op hebben dan zet je hem op een plekje waar altijd spanning op staat, verlichting of zo

wil je alleen als de auto op contact staat op een plekje waar dan alleen stroom op komt, zoals de radio

en indien je alarm hebt zou ik hem daar niet op doen, gewoon even kijken welke zekering voor welke stroomgroep is. Dan trek je hem er uit, dat ding er in, de zekering die je er uit trekt komt daar weer in en je hebt een gezekerde +

Te koop bij conrad of vrijwel elke automaterialenzaak en als je de tijd hebt via Ebay, scheelt weer een paar euro

xaban

Bericht door xaban » 14 jan 2015, 09:23

Joostb schreef:wil je er altijd spanning op hebben dan zet je hem op een plekje waar altijd spanning op staat, verlichting of zo

wil je alleen als de auto op contact staat op een plekje waar dan alleen stroom op komt, zoals de radio

en indien je alarm hebt zou ik hem daar niet op doen, gewoon even kijken welke zekering voor welke stroomgroep is. Dan trek je hem er uit, dat ding er in, de zekering die je er uit trekt komt daar weer in en je hebt een gezekerde +

Te koop bij conrad of vrijwel elke automaterialenzaak en als je de tijd hebt via Ebay, scheelt weer een paar euro
Alleen spanning wanneer ik contact heb, anders loop ik de kans dat ik de accu leeg trek, niet de bedoeling :)
Alarm heb ik volgens mij niet.

Als ik dit zo bekijk heb ik op zekering 47 de sigarettenaansteker. Gewoon direct op de zekeringkast dus zo een 12V -> 5V aansluiten?

Joostb

Bericht door Joostb » 14 jan 2015, 10:59

ik weet niet wat je bedoeld met een 12V -> 5V

maar je kunt dan op die zekering gewoon iets van 12V aansluiten, zoals dat USB setje als ik in mijn eerste post heb geplaatst.

En idd, als dat jou zekeringenkast kaart is dan kun je hem zo op zekering 47 aansluiten, is het een andere kaart, controleer dan eerst of dat bij jou ook 47 is

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”