Help! Stoeprand flink geraakt

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Knakkel

Re: Help! Stoeprand flink geraakt

Bericht door Knakkel » 02 jan 2015, 22:03

BartKonings89 schreef: Maar helaas de monteur zag al snel dat de waardes een te grote afwijking aangaven om het op te lossen met uitlijnen.
Daarnaast kon je op de brug ook zien dat het rechterwiel krom staat naar binnen toe.
Dit klinkt toch niet best hoor!
Verder vind ik het moeilijk om zonder iets te kunnen zien, te oordelen.
Als beide draagarmen op het oog onbeschadigd zijn, en toch je wiel krom naar binnen staat, zou ik de veerpoot en het gedeelte waar de veerpoot en het wiellager samenkomen eens beter willen bekijken. Kijk mee.
De veerpoot is van Aluminium dacht ik, en misschien niet berekend op een zijdelinkse klap.
Verder zijn de draagarmen ook bevestigd aan de wagen, aan het sub-frame. Is daar niets verbogen of uitgerekt?
Stuur of fusee-kogels zijn kapot/versleten als je voelt dat er speling op zit en is makkelijk zelf te controleren, denk ook aan de rubber hoesjes die voor de Apk niet kapot mogen zijn.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

BartKonings89

Bericht door BartKonings89 » 07 jan 2015, 17:23

Bedankt voor de reacties en het mee denken.
En Knakkel bedankt!

Dat van die veerpoot en het sub frame ga ik maandag aan de monteur voorleggen tegelijk met mijn overige vragen die ik nog had.
Heb besloten mijn bimmer te laten staan totdat het helemaal 100% in orde is.

Zodra ik meer weet zal ik dat op dit forum vermelden.

Groeten Bart

streamline

Bericht door streamline » 07 jan 2015, 20:31

Lijkt mij dat de auto zo ontworpen is dat de draagarm als eerste sneuvelt, en daarna pas veerpoten ed.

BartKonings89

Bericht door BartKonings89 » 13 jan 2015, 22:15

Zoals gezegd staat de auto nu bij de monteur.
Ik heb alles even voorgelegd en met hem besproken.
Over de veerpoten, draagarmen, spoorstang etc. etc.

Toen straks werd ik gebeld door de beste man en hij vertelde me dat hij Niks kon zien aan de draagarmen etc., Wel zag hij dat er een knik in de rechter schokdemper zit. Dus die moet vervangen worden, en dan moet gelijk links ook vervangen worden.

Het is natuurlijk een probleem (stuur krom en rechterwiel staat krom naar binnen toe, duidelijk te zien als de wielen los van de grond hangen) wat veel oorzaken kan hebben maar hij denkt voor 99% zeker te weten dat het met de nieuwe schokdempers weer helemaal goed moet zijn.

Hij belt morgen nog even met het bedrijf die mij bimmer toen der tijd uitgelijnd heeft.
Wat vragen met betrekking tot de wielvlucht en de sporing.
Iets waar ik niet helemaal in thuis ben.
Dan komen er 2 nieuwe schokbrekers op en dan hoop ik maar weer dat het dan wel echt is opgelost.

Gelukkig heb ik nog een bus die ik zakelijk gebruik waar ik in kan rijden maar ik begin mijn B :///m: W nu echt te missen :love:

Groeten Bart

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”