En ja ik weet het, je kunt hem ook gewoon om doen natuurlijk, maar goed.
Gordel waarschuwing verwijderen
Gordel waarschuwing verwijderen
Kan iemand in de buurt van Groningen de melding misschien uitschakelen dat ik of mijn passagier geen gordel draagt? Ik vind het zo irritant dat als ik even een tijdje geen gordel draag, de idrive gaat piepen.
Re: Gordel waarschuwing verwijderen
Is volgens mij niet uit te schakelen.
Gr.Joop
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Dit is meen ik wel uit te schakelen, heb er toen onderzoek naar gedaan alleen werd er toen op Amerikaanse forums wel gezegd dat dit gevolgen kan hebben op de werking van de airbag. Dit was ook de reden dat ik dit toen der tijd niet geprogrammeerd heb voor desbetreffende persoon.
Dit lijkt mij logisch.
Airbag is ontworpen om af te gaan samen met het dragen van de gordel.
Zonder gordeldracht kan de airbag je kwesten.
Mijn mening : Passagiers dienen een gordel te dragen punt. Geen excuses.
Airbag is ontworpen om af te gaan samen met het dragen van de gordel.
Zonder gordeldracht kan de airbag je kwesten.
Mijn mening : Passagiers dienen een gordel te dragen punt. Geen excuses.
525d E61 2007 pre-LCI
Ja wel.e39-528i schreef:Is volgens mij niet uit te schakelen.
Gr.Joop
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Tuurlijk is dat gewoon uit te schakelen. Heeft ook niets met de werking van de gordels en de airbags te maken.
Het gaat puur en alleen over de piep die hij geeft.
Ik heb hem ook uit laten zetten, wel blijft het rode waarschuwingslampje branden als je de riem niet om hebt.
Ik draag altijd een riem, maar soms in de straat of met achteruit rijden is het prettiger om hem af te kunnen doen en dan wil ik niet die mega irritante gong horen.
Ik heb hem ook uit laten zetten, wel blijft het rode waarschuwingslampje branden als je de riem niet om hebt.
Ik draag altijd een riem, maar soms in de straat of met achteruit rijden is het prettiger om hem af te kunnen doen en dan wil ik niet die mega irritante gong horen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Owkee weer wat geleerd
Gr Joop
Gr Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Er zijn 2 soorten uitschakelen.Martijn. schreef:Tuurlijk is dat gewoon uit te schakelen. Heeft ook niets met de werking van de gordels en de airbags te maken.
Bij jou is de akoestische melding uit geschakeld, iets wat ik ook wil. Het lampje op het dash blijft natuurlijk wel aan.
Maar als je de gehele detectie weg zou programmeren, kan de airbag computer wel degelijk een ander algoritme gebruiken bij het vuren van de airbag.
Zoals al eerder vermeld, in de US is het niet in alle staten verplicht een gordel te dragen. De airbag computers van US auto's zijn dus wel degelijk anders geprogrammeerd (en hebben vaak ook meer sensoren).
Maar mijn vraag is dus, waar heb jij je auto laten programmeren?
Het geluid kan je gewoon uitzetten. Ik doe het op de manier dat je geen problemen bij de dealer ermee krijgt.
Deze week al 2 gedaan
Deze week al 2 gedaan
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Je gaat dan wel steeds meer excuses bedenken om de gordel niet om te doen, totdat je een keer een ongeluk krijgt. Ik zou er niet aan beginnen, veiligheid eerst.
Beetje rare redenatie. Als je in een oudere auto zit waar geen waarschuwing in zit, doe je hem dan niet om?BMW_Lover schreef:Je gaat dan wel steeds meer excuses bedenken om de gordel niet om te doen, totdat je een keer een ongeluk krijgt. Ik zou er niet aan beginnen, veiligheid eerst.
Kwestie van discipline.
Hoi,
Waarschijnlijk ben je nu al meer tijd kwijt met het zoeken naar een oplossing dan gewoon de gordel om te doen.
Helaas kom ik in mijn werk veel mensen tegen die ook geen gordel droegen, de meesten vinden dat stoer, een groot aantal daarvan vertellen het niet na.....hoe stoer of onhandig is dat...
Nogmaals, het is ieders eigen keus maar jij hoeft het niet uit te leggen aan je nabestaanden dat je even geen droeg omdat je dat toch niet zo handig vindt....
Waarschijnlijk ben je nu al meer tijd kwijt met het zoeken naar een oplossing dan gewoon de gordel om te doen.
Helaas kom ik in mijn werk veel mensen tegen die ook geen gordel droegen, de meesten vinden dat stoer, een groot aantal daarvan vertellen het niet na.....hoe stoer of onhandig is dat...
Nogmaals, het is ieders eigen keus maar jij hoeft het niet uit te leggen aan je nabestaanden dat je even geen droeg omdat je dat toch niet zo handig vindt....
Ja bij mij gedaanSource schreef:Het geluid kan je gewoon uitzetten. Ik doe het op de manier dat je geen problemen bij de dealer ermee krijgt.
Deze week al 2 gedaan
Ik doe bijna altijd een gordel om....behalve als ik de auto aan het einde van de straat parkeer of bij de hobby garage de auto erin en eruit rijd naar de parkeerplek....dat piepen is dan ook irritant...
BMW e91 LCI 320da Individual