Accu 530D
Re: Accu 530D
Vorige week dynamo van mijn vrouw hare Focus binnen gedaan, regelaar was ook stuk.
Koste 110 Euro. Wel zelf gedemonteerd en monteerd.
Koste 110 Euro. Wel zelf gedemonteerd en monteerd.
525d E61 2007 pre-LCI
E60-->>engine(kies uw dde/dme)-->F5-->F6 of F7 PM-IBS daar heb je accu menu.M.arco schreef:Weet iemand het keuzemenu waar je de accu geschiedenis in kan zien?
Regelaar is gewoon bij bmw dealer verkrijgbaar.Volgens mij ca.120€,maar weet ik de prijs niet zeker.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
ik heb mijn regelaar ook stuk gehad nog geen maand geleden,
ik heb deze gewoon bij een revisie bedrijf besteld en die koste me maar 78 euro inplaats van 120 euro das altijd handig om te weten
ik heb deze gewoon bij een revisie bedrijf besteld en die koste me maar 78 euro inplaats van 120 euro das altijd handig om te weten
Waar was dat Craen?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
Dank u, gaan we morgen ff checken!!gk5 schreef:E60-->>engine(kies uw dde/dme)-->F5-->F6 of F7 PM-IBS daar heb je accu menu.M.arco schreef:Weet iemand het keuzemenu waar je de accu geschiedenis in kan zien?
Regelaar is gewoon bij bmw dealer verkrijgbaar.Volgens mij ca.120€,maar weet ik de prijs niet zeker.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
ik weet niet of ik hier zomaar een link mag zetten?M.arco schreef:Waar was dat Craen?
maar het was hier
http://www.aes-beek.nl/nl/1/home.aspx
Wie zou trouwens willen checken of z'n stekker ook zoals de mijne is? Ik zie bij eentje maar een koperen pennetje.
Dit is de zwarte stekker die achter op de dynamo komt voor de regelaar..

Dit is de zwarte stekker die achter op de dynamo komt voor de regelaar..

Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Krijg je dan een OEM Valeo exemplaar?craen schreef:ik weet niet of ik hier zomaar een link mag zetten?M.arco schreef:Waar was dat Craen?
maar het was hier
http://www.aes-beek.nl/nl/1/home.aspx
Mvg,
Vincent
ja het was gewoon een OEM Valeo exemplaar
Laatst gewijzigd door Bart70 op 07 jan 2015, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Daar ga ik dan ook nog even een belletje aan wagen. Heb je de dynamo gedemonteerd? En was het netjes te doen?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
AES Beek kan hem leveren voor 91 euro, meteen maar besteld dus. Levertijd is 4 dagen, dus ff wachten. Hierna kijken of dit wellicht ook effect heeft op het snelle leeg lopen van de accu. Echter denk ik dat de accu overleden is, morgen ff kijken als ik op tijd naar huis kan om de accu te laten checken.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Je gaat nu iets vervangen waarvan je niet zeker weet of dat wel het probleem is. Misschien vanuit het oogpunt dat het sneller is en dat je de auto niet hoeft te missen (tenzij je het zelf doet) maar als dat niet het probleem is dan is het zonde van het geld.
Ik ben benieuwd of het inderdaad de regelaar is.
Ik ben benieuwd of het inderdaad de regelaar is.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Of de regelaar de oorzaak is van de leeg lopende accu? Geen idee... Dat hij kapot is, ja dat zeker, dus zonde van het geld is het zeker niet. 15,5V langdurig kan niet goed zijn. Ik vervang hem zelf, zo moeilijk zal het niet zijn..
Laatst gewijzigd door Bart70 op 08 jan 2015, 15:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Op 99,9% is regelaar kapot.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
90 euro serieus? is dit met verzendkosten?M.arco schreef:Of de regelaar de oorzaak is van de leeg lopende accu? Geen idee... Dat hij kapot is, ja dat zeker, dus zonde van het geld is het zeker niet. 15,5V langdurig kan niet goed zijn. Ik vervang hem zelf, zo moeilijk zal het niet zijn..
en het echt heel simpel.
de kap achter op de dynamo eraf wippen 3 boutjes van ik meen kop 6 of 8 los stekker eraf en hij is eruit,
maar als je de nieuwe krijgt duw dan zeker het kapje over de koolborstels niet helemaal erop als je hem uit de doos haalt want dit is zo die moet je er pas helemaal op duwen wanneer hij op de dynamo zit die zit zo voor de borsteltjes tegen te houden voor hem te monteren.
ik had ook problemen met laden wanneer het buiten aan het vriezen was. laad de batterij niet en als hij laden was dat rond de 15.4 volt 15.5 volt, na de nieuwe regelaar alles opgelost van problemen geen lege accu meer.