Accu 530D
Re: Accu 530D
Ik zou voor een Varta Silver dynamic gaan. We hebben deze naast een origineel BMW exemplaar gezet en ik durf er wel wat om te verwedden dat het exact dezelfde accu's zijn.
Mijn advies: doe de Varta.
Mvg,
Vincent
Mijn advies: doe de Varta.
Mvg,
Vincent
Zelf neemt deze bij mij ook de overhand, maar wellicht heeft iemand ervaringen met de andere.
Wat ik me overigens nog afvraag.. de auto staat inmiddels 7 uur stil, en ik meet nog keurig 12,4V spanning op de accu. Ik heb de lampjes in de kofferbak verwijderd.. Hebben meer mensen last van een snel leeg lopende accu als de deuren open staan (en dus de binnenverlichting brand) ?
Mijn automaat lampje gaat wel netjes uit na verloop van tijd..
Wat ik me overigens nog afvraag.. de auto staat inmiddels 7 uur stil, en ik meet nog keurig 12,4V spanning op de accu. Ik heb de lampjes in de kofferbak verwijderd.. Hebben meer mensen last van een snel leeg lopende accu als de deuren open staan (en dus de binnenverlichting brand) ?
Mijn automaat lampje gaat wel netjes uit na verloop van tijd..
Laatst gewijzigd door Bart70 op 05 jan 2015, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, bedankt voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, bedankt voor de medewerking
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
Bizar, zo een batterijmelding komt normaal lang voordat je enige hinder ondervind.
Hoe merkte je dan dat de batterij minder was ?
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb het zelfde probleem als M.arco, langzaam startende, moeilijk startende diesel (530d, '04, 266k)
Afgelopen jaar accu laten vervangen bij de dealer net over de grens, en na 6 maand merkte ik het langzaam starten weer langzaam terug komen.
Ik wil een afspraak maken voor Januari, dan moet de dealer maar eens kijken waar het in zou kunnen zitten.
Voor zover bekeken :
- Laadspanning (koude & warme motor) afhankelijk van de verbruikers tussen 13.8/13.9 en 14.2Volt.
- De laadstroom heb ik niet gemeten, maar zou ik zelf nog een keer kunnen doen.
- Accu spanning na een uur afschakelen en vergrendelen auto is 12.2 tot 12.4Volt.
Laatste keer gemeten hoever de spanning inzakt tijdens het starten en verbazingwekkend zakt deze in tot 9.8Volt. Hiervan stond ik wel te kijken, de auto laat me tot noch toe nog nooit staan en zal dat ook niet doen geloof ik maar met het oog op de wintersport weer in maart zit het me niet lekker. Ondertussen de IBS al los gehaald, maar ook geen resultaten van gemerkt.
Ook de batterij melding komt bij mij niet door, dit zal ik bij de dealer ook eens vragen. Bij zelf uitlezen (geen INPA/ISTA e.d.) komt er geen melding van door.

Foto komt van een e90 forum maar idee is het zelfde !
Afgelopen jaar accu laten vervangen bij de dealer net over de grens, en na 6 maand merkte ik het langzaam starten weer langzaam terug komen.
Ik wil een afspraak maken voor Januari, dan moet de dealer maar eens kijken waar het in zou kunnen zitten.
Voor zover bekeken :
- Laadspanning (koude & warme motor) afhankelijk van de verbruikers tussen 13.8/13.9 en 14.2Volt.
- Accu spanning na een uur afschakelen en vergrendelen auto is 12.2 tot 12.4Volt.
Laatste keer gemeten hoever de spanning inzakt tijdens het starten en verbazingwekkend zakt deze in tot 9.8Volt. Hiervan stond ik wel te kijken, de auto laat me tot noch toe nog nooit staan en zal dat ook niet doen geloof ik maar met het oog op de wintersport weer in maart zit het me niet lekker. Ondertussen de IBS al los gehaald, maar ook geen resultaten van gemerkt.
Ook de batterij melding komt bij mij niet door, dit zal ik bij de dealer ook eens vragen. Bij zelf uitlezen (geen INPA/ISTA e.d.) komt er geen melding van door.
Marco, de blauwe connector rechts is hier de connector van de IBS, deze loshalen kun je dan nog eens proberen los te nemen en kijken of het probleem zich langer voordoet. Bij mij heeft het niet geholpen en het is er ook niet slechter van geworden.M.arco schreef: Nu lees ik wel dat men de IBS sensor los haalt om te checken of het de sensor is of niet. Maar wat moet ik nu precies loshalen hiervan? Wanneer ik deze los haal dan registreert de auto het laadgedrag van de accu niet begrijp ik. Kortom, als hij dan niet leegloopt dan is de IBS naar z'n gootje...
Laatst gewijzigd door Vaporized op 05 jan 2015, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Ik zie hier twee keer de vraag dat de accu leeg gaat als de deuren open staan.
Ja dat is normaal bij een e60/e61 de computers gaan dan niet in slaap stand en houden alles standbij.
Ik had het bij mijn 530i sneller als de 530d al moet ik zeggen dat ik nu dat het kouder is en veel korte stukken rij merk dat mijn leaving home niet altijd werkt en mijn dag teller en klok wel eens op 0 springen.
Ja dat is normaal bij een e60/e61 de computers gaan dan niet in slaap stand en houden alles standbij.
Ik had het bij mijn 530i sneller als de 530d al moet ik zeggen dat ik nu dat het kouder is en veel korte stukken rij merk dat mijn leaving home niet altijd werkt en mijn dag teller en klok wel eens op 0 springen.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Op 0 springen zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Klinkt overéénkomend! 's Morgens, bij kouder weer, start mijn 530D ook redelijk zwaar, maar springt altijd wel aan. Ik ga het eens proberen met de IBS sensor.Vaporized schreef:Ik heb het zelfde probleem als M.arco, langzaam startende, moeilijk startende diesel (530d, '04, 266k)
Voor zover bekeken :
Marco, de blauwe connector rechts is hier de connector van de IBS, deze loshalen kun je dan nog eens proberen los te nemen en kijken of het probleem zich langer voordoet. Bij mij heeft het niet geholpen en het is er ook niet slechter van geworden.M.arco schreef: Nu lees ik wel dat men de IBS sensor los haalt om te checken of het de sensor is of niet. Maar wat moet ik nu precies loshalen hiervan? Wanneer ik deze los haal dan registreert de auto het laadgedrag van de accu niet begrijp ik. Kortom, als hij dan niet leegloopt dan is de IBS naar z'n gootje...
Mijn laadspanning zit op 15.5V dus dat zal het probleem niet zijn. Accuspanning na een 8 uur is nog steeds 12.3V, ook netjes lijkt me. Alleen op het moment dat ik zeg maar de deuren 2 minuutjes open laat staan of de kofferbak dan is het over en uit.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Het lijkt me toch niet dat als de deuren of de kofferbak voor een tijdje open zijn dat de accu dan binnen een mum van tijd leeg is? Na 10 minuten ofzo, oke.. Maar na 2/3 minuten?bmw530i schreef:Ik zie hier twee keer de vraag dat de accu leeg gaat als de deuren open staan.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Tom, als ik de sleutel in het contact doe en de auto heeft geen kracht om te starten... Ik krijg geen enkele batterijmelding!tom_il schreef:Bizar, zo een batterijmelding komt normaal lang voordat je enige hinder ondervind.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Heel vreemd.
Ben je zeker dat je startmotor niet aan het einde is ?
Mijn vrouw hare wagen had dit. Dacht ook eerste dat het de batterij was, laten testen en het was de starter.
Starter laten repareren en alles opgelost. Koste iets van een 100euro.
Ik krijg een batterij waarschuwing in mijn wagen lang voordat hij tekenen toont van slecht starten.
En voor de batterijwaarschuwing merk ik dat de welcomeverlichting niet meer werkt. Na terug opladen van de batterij (of een langere rit) werkte de welcomeverlichting terug.
Ben je zeker dat je startmotor niet aan het einde is ?
Mijn vrouw hare wagen had dit. Dacht ook eerste dat het de batterij was, laten testen en het was de starter.
Starter laten repareren en alles opgelost. Koste iets van een 100euro.
Ik krijg een batterij waarschuwing in mijn wagen lang voordat hij tekenen toont van slecht starten.
En voor de batterijwaarschuwing merk ik dat de welcomeverlichting niet meer werkt. Na terug opladen van de batterij (of een langere rit) werkte de welcomeverlichting terug.
525d E61 2007 pre-LCI
De startmotor lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de accu leegraakt als de deuren en/of kofferklep open staan. De accu blijft verder netjes op spanning als de deuren dicht zijn.Tevens is de startmotor eind 2013/begin 2014 vervangen door de vorige eigenaar bij BMW Zwartepoorte.
Mijn auto vertoont verder geen enkel teken, alles blijft werken en niks valt verder weg. Alleen als de deuren langer open staan is het zo gedaan..
Mijn auto vertoont verder geen enkel teken, alles blijft werken en niks valt verder weg. Alleen als de deuren langer open staan is het zo gedaan..
Laatst gewijzigd door Bart70 op 06 jan 2015, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Ben toch niet 100% overtuigd. Bij mijn vrouw hare auto was het ook niet echt te merken als de batterij goed volgeladen was. Alleen wanneer deze wat lager zat starte hij slecht tot heel slecht.
Feit dat hij vervangen is maakt het dan wel weer onwaarschijnlijk, tenzij dit niet goed gebeurt is. Was het wel een nieuwe ? Normaal worden startmotors en alternators altijd gereviseerd, een compleet nieuwe word bijna nooit gedaan, tenminste dat is mijn ervaring.
Feit dat hij vervangen is maakt het dan wel weer onwaarschijnlijk, tenzij dit niet goed gebeurt is. Was het wel een nieuwe ? Normaal worden startmotors en alternators altijd gereviseerd, een compleet nieuwe word bijna nooit gedaan, tenminste dat is mijn ervaring.
525d E61 2007 pre-LCI
Nieuwe startmotor opgekomen en nieuwe gloeibougies..
Laatst gewijzigd door Bart70 op 06 jan 2015, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
2 min is idd wel erg snel en dat ook na een goede rit?
Dan zit er ergens toch wel iets goed mis lijkt mijn, bij mijn is dat pas na 20 a 30 min als de accu wat minder is.
Dan zit er ergens toch wel iets goed mis lijkt mijn, bij mijn is dat pas na 20 a 30 min als de accu wat minder is.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d